Träning och "kannibalgryta"


Lördagen startade lika bra som fredagen. Solens strålade och det var 19 minus.

Efter en lång mysig frukost snörde vi på oss våra skidgrejer och begav oss ut.

Det var så skönt så när det var dags för lunch ville vi nästan inte gå in.

Efter en snabb lunch begav vi oss ut igen. Det var som ett riktigt träningsläger.
Sol, luft och motion - vi mådde så gott.

Efter en hel dag med skidåkning började klockan nära sig sex och jag
och Susanna började laga mat inför kvällens femrättersmiddag.

Vid sju gick vi ut i kåtan och drack champange. Det var så mysigt när vi satt
där, mamma, pappa, Sanna, Pettson, jag och hjärtat.



Sen blev det fördrink i kannibalgrytan.

Efter bad och stoj var det dags för mig och Sanna och servera våran
middag. Fem rätter stod på menyn. Varje rätt var en överraskning.
Här ser ni rätt nummer tre, kycklingfile späckad med permesanost,
fin värmländsk skinka och sparris. Till detta serverades rårakor och en
sherrysås.

Rätt nummer fyra. Äppelsuffle med rostade hasselnötter, hemmalagad
äppel-semifreddo och florsockerpudrade rosor.

Rätt nummer fem, key lemon paj med marängfras och lättvispad grädde.
Vid tolv var middagen färdig och då var vi mätta, glada och trötta.
(Behöver jag säga att middagen blev en succé från början till slut)


Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback