Egen dipp. Kvarg, pressad citron, en sked ...

img_4308 (MMS)

Egen dipp. Kvarg, pressad citron, en sked stark aijvar, 1 sked tomatpure, krydda sedan med spiskummin, chili, peppar och en nypa salt


Dags för styrka!

img_4305 (MMS)

Dags för styrka!


Börjar skriva ut lite bilder till albumet ...

img_4300 (MMS)

Börjar skriva ut lite bilder till albumet nu. Har ni bilder vore det jätte kul om ni ville skicka dem till mig!


Glömde kontokortet idag så Resa fick betal...

img_4299 (MMS)

Glömde kontokortet idag så Resa fick betala min lunch:-) som tack ska han få ett bröd i morgon!


Morgonens studier har gått förträffligt nu...

img_4297 (MMS)

Morgonens studier har gått förträffligt nu blir det lunch!


Idag ska jag hugga in på rättskraften i fö...

img_4292 (MMS)

Idag ska jag hugga in på rättskraften i förvaltningsprocessen


Hjortron och vaniljfil. Surdegsmacka med o...

img_4281 (MMS)

Hjortron och vaniljfil. Surdegsmacka med ost, skinka och grov senap


Saftigt innehåll

img_4280 (MMS)

Saftigt innehåll


Russin och surdegsbröd

img_4279 (MMS)

Russin och surdegsbröd


Hjärtat har önskat russinbröd

img_4276 (MMS)

Hjärtat har önskat russinbröd


Mandy har bakat goda scones och så har jag...

img_4274 (MMS)

Mandy har bakat goda scones och så har jag tvingat henne att se idol :-)


Body pump. Skönt att få köra igång igen! V...

img_4272 (MMS)

Body pump. Skönt att få köra igång igen! Vill inte tappa för mycket kondis och styrka!


Jag är gift med världens bästa man!

img_4267 (MMS)

Jag är gift med världens bästa man!


Soligt väder och mys med hjärtat - bättre ...

img_4266 (MMS)

Soligt väder och mys med hjärtat - bättre blir det inte!


Hjärtat tjänade 50 kr genom att bära en vä...

img_4269 (MMS)

Hjärtat tjänade 50 kr genom att bära en väska och bjöd då ut sin käraste på Tre Indier för att fira sin rikedom


Heldag med seminarium idag. Har laddat med...

img_4263 (MMS)

Heldag med seminarium idag. Har laddat med en välfylld termos.


Mattias Hagberg på GP får gå hem och göra ...

img_4258 (MMS)

Mattias Hagberg på GP får gå hem och göra läxan. Kommunens befogenhet/behörighet enligt KomL verkar för honom vara ett okänt kapitel.


Finn ett fel..

img_4257 (MMS)

Finn ett fel..


Eget chai-te medtages idag

img_4245 (MMS)

Eget chai-te medtages idag


Hjärtat lagade köttfärslåda sen åkte vi oc...

img_4242 (MMS)

Hjärtat lagade köttfärslåda sen åkte vi och körde ett sjukt tufft Army-pass. Nu ser vi på "Lincon lawer" och äter frallor och dricker smootie. En härlig kväll men vi har jätte mycket träningsvärk redan!


Grupparbete med tema rättssäkerhet

img_4240 (MMS)

Grupparbete med tema rättssäkerhet


Något jag alltid anat!

img_4239 (MMS)

Något jag alltid anat!


Tack kära Sandra och Robin för de fina bröllopsbilderna!


När jag får era bilder på posten blir jag så himla glad. Senaste tillskottet till
min samling är Atena, Mattias, Sandras och Robin. Så fort några fler ha skickat
sina bilder så ska jag sätta ihop ett jätte fint bröllopsalbum. Sen ska jag
sitta hela vintern och bara njuta av allt igen!















Citronmarmelad och apelsinskals bröd

img_4238 (MMS)

Citronmarmelad och apelsinskals bröd


Sitter i bibblan och multi-jobbar. Seminar...

img_4235 (MMS)

Sitter i bibblan och multi-jobbar. Seminarium, uppsats 1, uppsats 2


Proppmät med lite dessert går nog ner allt...

img_4227 (MMS)

Proppmät med lite dessert går nog ner alltid ;-)


Benjamin vill äta choklad före maten

img_4221 (MMS)

Benjamin vill äta choklad före maten


Gott blev det ska ni veta!

img_4224 (MMS)

Gott blev det ska ni veta!


Tre duktiga kockar

img_2453 (MMS)

Tre duktiga kockar


Uppläggning

img_4216 (MMS)

Uppläggning


I ett riktigt kockkök så ser det ut så här!

img_4215 (MMS)

I ett riktigt kockkök så ser det ut så här!


Efter ett mycket härligt pump-pass (styrke...

img_4213 (MMS)

Efter ett mycket härligt pump-pass (styrketräning) är det dags för att laga middag med Anna och George


Atena reder ut en champangeolycka

img_4208 (MMS)

Atena reder ut en champangeolycka


Gårdagen blev suverän! Atena, Mattias, jag...

img_4207 (MMS)

Gårdagen blev suverän! Atena, Mattias, jag och hjärtat körde charader hela kvällen :-)


Snart kommer våra gäster

img_4203 (MMS)

Snart kommer våra gäster


Idag har vi hämtat vår tavla, varit nere i...

img_4204 (MMS)

Idag har vi hämtat vår tavla, varit nere i Saluhallen och köpt kött och legat i sängen och sett reprisen av "Niklas mat"


Hjärtat gör potatisgratäng, lammfilé, wisk...

img_4206 (MMS)

Hjärtat gör potatisgratäng, lammfilé, wiskeysås, picklad morot och polkabeta, samt en varm sallad bestående av sparris och tomat


Hemmagjord Macarone

img_4202 (MMS)

Hemmagjord Macarone


My new hair

img_4188 (MMS)

My new hair


Just varit och sett på bio

img_4185 (MMS)

Just varit och sett på bio


Mysig att ha en kväll med min käraste på t...

img_4182 (MMS)

Mysig att ha en kväll med min käraste på tu man hand


Färgade håret idag, ni får se i morgon

img_4167 (MMS)

Färgade håret idag, ni får se i morgon


Nu är det dags för middag

img_4176 (MMS)

Nu är det dags för middag


Italiensk förrätt på Toscana

img_9480 (MMS)

Italiensk förrätt på Toscana


En ensam stund med guld i mun

img_4164 (MMS)

En ensam stund med guld i mun


Förbereder handledarmöte med en frukost på B

img_4161 (MMS)

Förbereder handledarmöte med en frukost på B


Vacker morgon

img_4157 (MMS)

Vacker morgon


Trött morgon

img_4143 (MMS)

Trött morgon


Must have nr 2

img_4124 (MMS)

Must have nr 2


Ett måste för "nödsituationer"

img_4123 (MMS)

Ett måste för "nödsituationer"


Saknar träningen! Hoppas att jag känner mi...

img_4118 (MMS)

Saknar träningen! Hoppas att jag känner mig bättre snart!


Behöver gå till frissan

img_4117 (MMS)

Behöver gå till frissan


Gårdagen var mysig. Tenta kändes bra och p...

img_5717 (MMS)

Gårdagen var mysig. Tenta kändes bra och på kvällen myste jag hos Mandy.


SAABs rekonstruktion blir ett intressant p...

img_4964 (MMS)

SAABs rekonstruktion blir ett intressant prejudikat!


Tar en morgonstund och funderar över min u...

img_7562 (MMS)

Tar en morgonstund och funderar över min uppsats. Ska träffa min handledare i morgon..


Har inte tränat på en vecka för jag har nå...

img_1620 (MMS)

Har inte tränat på en vecka för jag har något problem med min ena vad och det blir inte bättre.


Hjärtat lagar middag och jag underhåller h...

img_4101 (MMS)

Hjärtat lagar middag och jag underhåller honom


Jag älskar att den frodas

img_4086 (MMS)

Jag älskar att den frodas


Min porslinsblomma har fått 22 nya blommor!

img_4084 (MMS)

Min porslinsblomma har fått 22 nya blommor!


Jag och Atena tar en snabb sopplunch på So...

img_4097 (MMS)

Jag och Atena tar en snabb sopplunch på Soppdax.


Bröllopsresan


Hitttade två söta kort från bröllopsresan


Tänk dig att behöva ha koll på alla dessa ...

img_0856 (MMS)

Tänk dig att behöva ha koll på alla dessa knappar. Tänk dig  att framföra ett flera ton tungt fordon och ha ansvar för flera hundra personers liv och säkerhet.


Jag tycker att det är häftigt att min gubb...

img_0852 (MMS)

Jag tycker att det är häftigt att min gubbe är lokförare!


Min höst-craving

img_4093 (MMS)

Min höst-craving


Ser på Idol, kokar risgrynsgröt för ett ko...

img_4092 (MMS)

Ser på Idol, kokar risgrynsgröt för ett kompani, och läser igenom mina sammanfattningar


Valnöt och surdegslimpa

img_4089 (MMS)

Valnöt och surdegslimpa


Hjärtat lagar Kreolskgryta

img_4082 (MMS)

Hjärtat lagar Kreolskgryta


Under tre veckor nu har vi bara ätit hemma...

img_4083 (MMS)

Under tre veckor nu har vi bara ätit hemmabakat bröd


Skar av en bit av tummen

img_4081 (MMS)

Skar av en bit av tummen


Snart tenta då får man plugga trots att de...

img_4079 (MMS)

Snart tenta då får man plugga trots att det är helg


Har jobbat från åtta i morse till nu. Fund...

img_2700 (MMS)

Har jobbat från åtta i morse till nu. Funderar på om jag ska bli brunett snart igen. Mest för att det är billigare att underhålla.


Lite mysfrukost

img_4071 (MMS)

Lite mysfrukost


Jag har mamma och pappa nära hjärtat

img_4064 (MMS)

Jag har mamma och pappa nära hjärtat


Dags att bege mig till jobbet

img_4063 (MMS)

Dags att bege mig till jobbet


Tre snygga och grymt smarta tjejer

img_4060 (MMS)

Tre snygga och grymt smarta tjejer


Kan bara hålla med!

img_4055 (MMS)

Kan bara hålla med!


Två timmar efter jag har vaknat behöver ja...

img_4054 (MMS)

Två timmar efter jag har vaknat behöver jag alltid lite kaffe


Trots det har man kjol.

img_4052 (MMS)

Trots det har man kjol.


En krispig morgon i Göteborg

img_4051 (MMS)

En krispig morgon i Göteborg


Mina bröd blir bara bättre och bättre!

img_4044 (MMS)

Mina bröd blir bara bättre och bättre!


Surdegsbröd med russin. 10 g jäst, 3 dl l...

img_4043 (MMS)

Surdegsbröd med russin. 10 g jäst, 3 dl ljummet vatten, 15 g salt, 1/2 dl mörk sirap, 400 gram surdeg, 2 msk kokos, 1,5 dl russin, 2 dl fullkornsmjöl, vetemjöl så pass mycket att degen går att arbeta med. Jobba degen kraftigt i 10 min. Jäs i 70 min. Grädda ca 15 min på 220 grader. (godast blir om man smörar plåten ordentligt) lycka till!


avslutning och nu stretch

img_4039 (MMS)

avslutning och nu stretch


Milen

img_4040 (MMS)

Milen


Uppvärmning

img_4042 (MMS)

Uppvärmning


Bara två min sämre än innan bröllopet och ...

img_4037 (MMS)

Bara två min sämre än innan bröllopet och jag tog inte allt jag hade. Skönt att känna att kondisen fortfarande är ok. Strykan däremot är en annan femma.


Skönt att solen äntligen skiner!

img_4035 (MMS)

Skönt att solen äntligen skiner!


Varför Cafeva? Ekologiskt, kravmärkt, nytt...

img_4032 (MMS)

Varför Cafeva? Ekologiskt, kravmärkt, nyttigt, grönt, prisvärt och otroligt gott!


Lunch på mitt favorit ställe

img_4031 (MMS)

Lunch på mitt favorit ställe


Dags att möta upp Charlotte

img_4028 (MMS)

Dags att möta upp Charlotte


De spelar in en reklamfilm på Kafét där ja...

img_4026 (MMS)

De spelar in en reklamfilm på Kafét där jag sitter. Jag smyg tittar lite:-)


Vissa dagar behöver man en extra skjuts

img_4025 (MMS)

Vissa dagar behöver man en extra skjuts


Inbakad skruv

img_4021 (MMS)

Inbakad skruv


Nu har jag anmält mig till Vasaloppet. Dag...

img_3726 (MMS)

Nu har jag anmält mig till Vasaloppet. Dags att köra igång med träningen. Vi får se hur det går jag är ju fortfarande är semester slö:-)


Äntligen tog jag steget. Nu gäller det!

img_4009 (MMS)

Äntligen tog jag steget. Nu gäller det!


Ser hockey premiären på tv

img_4018 (MMS)

Ser hockey premiären på tv


Mysmorgon på B

img_4017 (MMS)

Mysmorgon på B


"Dyr bio". Igår skulle jag och hjärtat och...

img_4011 (MMS)

"Dyr bio". Igår skulle jag och hjärtat och se på bio men när vi kom till biografen lyckades vi låsa in nycklarna i bilen. På knippan satt bilnycklarna och lägenhetsnycklarna. Ute hade orkanen Katja kommit och det regnade hejdlöst. Hopplöst fick vi ringa en låssmed. 1800 för låssmeden, 480 kr för bion.. Dyr bio kallar jag det! Ps. Tur att jägarna 2 var kanon och att vi satt i VIP:en med fri tillgång till godis och snacks:-)


Pettson och Madde tar ton

img_4007 (MMS)

Pettson och Madde tar ton


Kocken är på G

img_4004 (MMS)

Kocken är på G


Sen blir det min goda jordgubbstårta till ...

img_3995 (MMS)

Sen blir det min goda jordgubbstårta till efterrätt


Jag lagar trattkantarellsoppa till förrätt...

img_3997 (MMS)

Jag lagar trattkantarellsoppa till förrätt och hjärtat lagar rostas med jordärtkockspure och rödvinssky till varmrätt.


En födelsedagspuss

img_4001 (MMS)

En födelsedagspuss


En mycket mysig lunch med A.D

img_3993 (MMS)

En mycket mysig lunch med A.D


Mot skolan för lite plugg. Får bli en kort...

img_3987 (MMS)

Mot skolan för lite plugg. Får bli en kort men effektiv dag i dag.


Väl ute var luften krispig och solen sprac...

img_3986 (MMS)

Väl ute var luften krispig och solen sprack fram mellan molnen. Jag fortsatte att springa... Blev längre än bara runt kvarteret. (Roligt var att jag både träffade Moa, hjärtats mamma och en gammal kollega)


Efter jag skjutsat hjärtat till jobbet vid...

img_3984 (MMS)

Efter jag skjutsat hjärtat till jobbet vid fem, ätit frukost och bläddrat igenom GP bestämde jag mig för att ta en tur runt kvarteret.


Och hemmagjord jordgubbssylt. Fint ska det...

img_3981 (MMS)

Och hemmagjord jordgubbssylt. Fint ska det va;-)


Hemmagjord vaniljsås så klart

img_3980 (MMS)

Hemmagjord vaniljsås så klart


Äntligen lite ensam tid. Filmmys med hjärtat!

img_3978 (MMS)

Äntligen lite ensam tid. Filmmys med hjärtat!


Banansockerkaka till hjärtats födelsedagst...

img_3977 (MMS)

Banansockerkaka till hjärtats födelsedagstårta (I morgon fyller han 29 år)


Behövde luft så jag gick en sväng

img_3974 (MMS)

Behövde luft så jag gick en sväng


sextio kort är skrivna, nu är det bara 40 ...

img_3959 (MMS)

sextio kort är skrivna, nu är det bara 40 st kvar. Det tar sin lilla tid:-)


Torkar trattkantareller för fulla muggar

img_3958 (MMS)

Torkar trattkantareller för fulla muggar


Här hade vi varit tillsammans i två månader

img_3957 (MMS)

Här hade vi varit tillsammans i två månader


En snabb frisyr

img_3948 (MMS)

En snabb frisyr


Hjärtat ska på roddkväll med herrklubben

img_3947 (MMS)

Hjärtat ska på roddkväll med herrklubben


Världens vackraste kärlekslåt

img_3956 (MMS)

Världens vackraste kärlekslåt


Fortfarande mag-haveri ska lägga mig med e...

img_3955 (MMS)

Fortfarande mag-haveri ska lägga mig med en kopp te framför tv:n och vila nu


Mitt livs godaste bröd!

img_3946 (MMS)

Mitt livs godaste bröd!


Valnötsfrallor med surdeg

img_3944 (MMS)

Valnötsfrallor med surdeg


Äter räkor och musslor -vi får se hur det ...

img_3942 (MMS)

Äter räkor och musslor -vi får se hur det går med magen


Jag är så ledsen för att min mage krånglad...

img_3939 (MMS)

Jag är så ledsen för att min mage krånglade idag så jag missade min lunchdate med Kajsa och Moa:-(


Har mått dåligt idag. Nu känns det aningen...

img_3938 (MMS)

Har mått dåligt idag. Nu känns det aningen bättre och jag ska dricka lite kaffe.


Jordgubbsdrink

img_3937 (MMS)

Jordgubbsdrink


Powerwalk i friska luften fick bli dagens ...

img_3934 (MMS)

Powerwalk i friska luften fick bli dagens motion


Åt så långsamt att jag missade mitt spinni...

img_3932 (MMS)

Åt så långsamt att jag missade mitt spinningpass


En klassiker

img_3931 (MMS)

En klassiker


En fin slips

img_3930 (MMS)

En fin slips


Hjärtat ska få sin morgongåva idag :-)

img_3928 (MMS)

Hjärtat ska få sin morgongåva idag :-)


På strålande humör efter en härlig långlunch

img_3927 (MMS)

På strålande humör efter en härlig långlunch


Dags för lunch med Mandy. Hjärtat är och s...

img_3924 (MMS)

Dags för lunch med Mandy. Hjärtat är och spelar hockey.


Kan inte säga annat än att jag trivs med s...

img_3921 (MMS)

Kan inte säga annat än att jag trivs med studentlivet. Att lära sig saker är ju hur roligt som helst!


Idag har jag haft en lång mysfrukost med m...

img_3917 (MMS)

Idag har jag haft en lång mysfrukost med mig själv och GP


Pressar ut det sista ur sommaren och vägra...

img_3918 (MMS)

Pressar ut det sista ur sommaren och vägrar byxor några veckor till


I morgon är det dags att komma igång med t...

img_3698 (MMS)

I morgon är det dags att komma igång med träningen på allvar igen! Se hur lite muskler jag har kvar. Blir kul att jämföra hur mina armar ser ut nu i mot hur de ser ut vid jul:-)


Snart blir det myskväll med fotboll

img_3910 (MMS)

Snart blir det myskväll med fotboll


Dags att sätta sig in i SekrL 19:1

img_3909 (MMS)

Dags att sätta sig in i SekrL 19:1


Hösten kom över en natt

img_3907 (MMS)

Hösten kom över en natt


Först spinning med M, sen surdegsbrödsbakning

img_3905 (MMS)

Först spinning med M, sen surdegsbrödsbakning


Favorit i repris + lite banansmootie

img_3899 (MMS)

Favorit i repris + lite banansmootie


Tvättat och sedan fikat med Charlotte nu s...

img_3902 (MMS)

Tvättat och sedan fikat med Charlotte nu ska jag möta upp hjärtat hemma


Fattiga riddare blir kvällsfika idag, mmm!

img_3898 (MMS)

Fattiga riddare blir kvällsfika idag, mmm!


Morot och ingefärssoppa på Johanna E. reko...

img_3896 (MMS)

Morot och ingefärssoppa på Johanna E. rekommendation. How to do it! 2 gula lökar, 1 kg motötter, 1 dl majs, 1 stor sötpotatis, saften av en riven ingefära, saften av en färskpressad apelsin, 3 buljongtärningar, 2 dl vispgrädde, salt, peppar, chili och sambal. Serveras med 1 burk creamfraiche blandat med 1 tsk houng.


Mitt äktenskap har verkligen börjat på top...

img_3895 (MMS)

Mitt äktenskap har verkligen börjat på topp och jag är så löjligt lycklig:-)


Mysdate med Johanna Vincent i Haga. Gassan...

img_3894 (MMS)

Mysdate med Johanna Vincent i Haga. Gassande sol och 20 grader.


Fyra sorters hemmabakat

img_3890 (MMS)

Fyra sorters hemmabakat


Snart är dags

img_3891 (MMS)

Snart är dags


Mitt fikonbröd är precis klart. Nu väntar ...

img_3889 (MMS)

Mitt fikonbröd är precis klart. Nu väntar knyt-kalas-brunch


Roadtrip




Här kommer ett sent inlägg. Efter vi kom hem från vår bröllopsresa så
åkte vi direkt ut i Göteborgsskärgård och besökte Stefan och Eva på Krokholmen.

Efter det åkte vi vidare söderut till min Mormor Birgitta och hennes käresta Bengt.

Efter det åkte vi ner till Hjärtats pappa i Tomelilla.
En vecka flög i väg och vi hade det så trevligt!


Middag med hjärtats familj


Efter jag och hjärtat varit och tittat på ett jätte fint hus var det dags för
"American Night" hos hjärtats mamma Eva och styvpappa Stefan.

Hjärtats syster Madde och hennes gubbe Jim var också där.

Vi bjöds som vanligt på en fantastisk middag. Förrätt - hambugare,
varmrätt - eldiga revben och efterrätt chokladglass. Allt var självklart
hemmagjort - gourmander som de är!


Ett fin fint datafodral för en överkomlig ...

img_3879 (MMS)

Ett fin fint datafodral för en överkomlig slant


Hjärtat överraskade mig med lunch på stan....

img_3882 (MMS)

Hjärtat överraskade mig med lunch på stan. Efter det valde jag att skrota plugget och åka med honom hem för att se på friidrott.


Gick upp halv sju och städade lägenheten g...

img_3880 (MMS)

Gick upp halv sju och städade lägenheten grundligt. Den drog jag ut på en 9 km lång joggingtur. Jag är tillbaka nu efter 46 minuter och ska ta en skön dusch.


Nu ska tacksamheten sättas i ord - ni är a...

img_3877 (MMS)

Nu ska tacksamheten sättas i ord - ni är alla underbara!


Hemmagjord risifrutti. Koka upp 3/4 dl ris...

img_3875 (MMS)

Hemmagjord risifrutti. Koka upp 3/4 dl ris, med lite vaniljsocker, 2 dl vatten och 4 dl mjölk. Sjud 40-50 min på låg värme (under lock, utan att röra om) smaka av med en nypa salt och socker. Låt gröten svalna. Blanda sedan med 1 dl vaniljfil. Servera med sylt! Mmmm!


Dags att pröva min morgongåva

img_3874 (MMS)

Dags att pröva min morgongåva


Scones med vaniljhonung och chockladdoppad...

img_3873 (MMS)

Scones med vaniljhonung och chockladdoppade goijbär


Skruvat hår idag

img_3868 (MMS)

Skruvat hår idag


Vill till Parga nu!!

img_3793 (MMS)

Vill till Parga nu!!


Mysig lunch med Alex och Johanna i Haga

img_3849 (MMS)

Mysig lunch med Alex och Johanna i Haga


Nya gardiner i köket som ska matcha Sara H...

img_3837 (MMS)

Nya gardiner i köket som ska matcha Sara Hermassons tavla


Min hårdisk har kollapsat

img_3843 (MMS)

Min hårdisk har kollapsat


Spännande dag i morgon!

img_3864 (MMS)

Spännande dag i morgon!


Hur kunde jag hålla allt sådant här i huvu...

img_3863 (MMS)

Hur kunde jag hålla allt sådant här i huvudet förut?


Pump med Charlotte och Atena. Jag var så m...

img_3862 (MMS)

Pump med Charlotte och Atena. Jag var så makalöst svag! På vägen från gymmet köpte jag detta vackra serveringsfat i silver!


Min tärna Susanna överraskade mig med dass...

img_3861 (MMS)

Min tärna Susanna överraskade mig med dasspapper


Förbereder hemmagjord risifrutti (inspirat...

img_3860 (MMS)

Förbereder hemmagjord risifrutti (inspiration från frukosterabloggerskan Viktoria)


Spinning med Mandy och nu dags att mata su...

img_3859 (MMS)

Spinning med Mandy och nu dags att mata surdegen


Nu hat det kört igång

img_3858 (MMS)

Nu hat det kört igång


Första gången på en vecka som min visdomst...

img_3855 (MMS)

Första gången på en vecka som min visdomstand känns lite bättre