Gav mitt hjärta blommor

image1089
10 aprikosa rosor till min lilla hjärtevän som är skadad. Hemma ligger han nu, dag ut och
dag in. Tycker så synd om honom. Samtidigt som jag älskar att ha honom honom hemma
på puss&kram-avstånd. Idag har varit en lung dag. Kom till skolan vid halv 9 sen pluggade
jag med några polare fram till kvart över 10. Sen hade vi föreläsningar till 12 och sen gick
vi hela gänget och käkade lunch. Efter lunchen åkte jag hem och stannade på vägen och
plockade upp ytterligare en blombukett. En ur gullig dam på jobbet vid namn Barbro går
i pension idag och min svärmors-mor dvs. hjärtats mormor har jobbat med Barbro för
10 år sedan så nu har jag fått det angenäma nöjet att vara blomsterbud. Kan lova er att det
kommer blir förstklassigt bullfika på jobbet idag! Riktigt tråkigt när gammla pärlor ska sluta!
I kväll blir det sen mys middag med hjärtat och efter det ett kvickbesök på en klassfest.
Sen blir det hem igen och se vem som vinner Lets Dance.

Min Sambo är så söööt!

image1085
Är det inte lyx att komma hem till färdiglagad lunch? Joo! Det är värt att vänta ända till 3 bara
för att få njuta av älsklingens laxpytt. Nu ska jag plugga sen ska vi se på en film jag hyrt.
Och någonstans där emellan ska jag gå med våra 3 soppåsar som står och mögglar.
Och dessutom har jag ett paket att hämta ut som mamma har skickat till mig.. undra vad
som kan gömmas i det? (Ps. Hans glasögon är föör söta! love you babe!)

Folke Grauers min läromästare

image1002

Inom den juridiska världen är Folke Grauers en närmast allmänt känd läromästare inom fastighetsrättens område. Hans litteratur har plöjts av otaliga svenska jurist studenter och många har tolkat den gällande rätten i enlighet med hans synsätt. Som student vid en svensk juridisk instution har jag haft den stora äran att själv bli undervisad av denna Ikon, denna allmänt erkända läromäsare. Och till mitt och erat nöje har jag nu samman satt en liten ordlista så att ni kan tolka Folke Grauers metaforer.

"Mäklaren ska ju inte behöva ..hänga ut köparen"  =
Ett självmord (Hängning i det här fallet) är inte ett dolt fel                                                                                               i fastighetsrättslig mening och mäklaren har ingen upplysningsplikt.
Trotts att självmordet kan ha inverkat på köpet kan det inte det riktas
något skadeståndsrättsligt anspråk mot mäklaren på avtalsgrunden
"Avtal mot tro och heder" Detta skulle kunna bli aktuellt vid allvarligare
brott som Tex. Kända fallet Bastumålet där en man låste in sin
fru i en bastu. Detta kan inte angripas fastighetsrättsligt men
avtalsrättsligt.

"Granne som gick runt naken kan räknas som ett dolt fel - frågan är om han såg bra ut?"=
Vid bedömning om en granne kunde ses som ett dolt fel i fastighet, skulle man gör en
bedömning om grannen var ful eller snygg.

"Min wiskey röst beror på att jag sover i ett sovrum med 11 grader" =
Förklarar hur hans harkliga röst uppstod

"Nu får vi sluta söla" = Nu får vi sätta fart

"Man får ett vrak till ett vrakpris" = Man får vad man betalar för.
Svårt att hävda godtro och ingen insik om fel i fastighetens beskaffenhet om
man köpt det till ett jätte lågt pris.

"Iam still konfused but on a higher leavel" =
Om att sambanden faller på plats om än inte dirket, i slutändan

"Lagt huvudet på tub-stocken" = Att verkligen tänka till

"Det i dunklet sagda är det i duklet tänkta" = ?

"Dö kött"= Orelevant fakta

"Ett hjälp medel kan bli ett skälp medel"= Om att lita blint på litteraturen

"Nu fick jag sms - hörde ni?!" = Haha! ja!



Detta är en hyllning till en fantastisk lärare!


Kärlekslåga

image999
Jag lever i en kärlekslåga som är het och varm, med en sambo med passion och
charm. Lycka är besvarad kärlek!

Älskar våren!

image962
Vår solen är underbar och det faktum att jag får använda den fina jackan jag fick av farmor
och farfar i födelsedag känns kanon!
image963
 Backarna står i blott och varje solstråle ger nytt liv..
image964
Buskarna på innegården spricker ut och det doftar härligt!
image965
Vid husväggen strålar det gult!

Den finaste bakgrundsbilden

image960
Min lill syrra som är i Australien, hon är bästa syrran här ser ni att jag har henne som bakgrunds
bild på min dator. Så att jag inte glömmer bort att hon ligger och solar i 35+ och jag pluggar :-P