Så himla nöjd över miljörätts tentan - det...

img_1695 (MMS)

Så himla nöjd över miljörätts tentan - detta måste firas!


Afterwork på en torsdag. Räkmacka och vin.

img_9987 (MMS)

Afterwork på en torsdag. Räkmacka och vin.


Frulle i sängen med hjärtat

img_7057 (MMS)

Frulle i sängen med hjärtat


Nu blir det lunch på Star of india och sen...

img_1675 (MMS)

Nu blir det lunch på Star of india och sen fika med Charlotte. Skönt med eftermiddags undervisning idag!


Allt glitter är på idag

img_1673 (MMS)

Allt glitter är på idag


Hjärtat har gjort jätte god köttfärsås med...

img_1671 (MMS)

Hjärtat har gjort jätte god köttfärsås med ricottaost


Lunch på härliga Cafeva i Haga, Göteborg.

img_1660 (MMS)

Lunch på härliga Cafeva i Haga, Göteborg.


Solen gör mig tokig! Jag vill ut!

img_1668 (MMS)

Solen gör mig tokig! Jag vill ut!


Tur eller skicklighet?

img_1605 (MMS)

Det måste vara något i luften idag! Jag har blivit erbjuden två jobb, fått beröm av min fd. arbetsgivare, fått beröm av mitt nya arbetsgivare och fått min examensuppsats handledare att tacka ja. Hard work do pay of!!


Vårfin idag

img_1665 (MMS)

Vårfin idag


En onödig utgift men en överlevnadsåtgärd

img_1653 (MMS)

En onödig utgift men en överlevnadsåtgärd


Att börja åtta är spännande efter en termi...

img_1652 (MMS)

Att börja åtta är spännande efter en termin då man börjat halv elva


En mysig kväll

Jag, Mandy och hjärtat åt kvällsfika ihop och pratade bröllop. Det var jätte mysigt.
Nu är jag gul i ansiktet eftersom jag av misstag smetat in hela mitt ansikte med brun-utan-sol.
Snart ska jag hoppa i säng!

Efter ett mycket tufft och härligt pass på...

img_1648 (MMS)

Efter ett mycket tufft och härligt pass på gymmet är det dags för en välförtjänt dusch:-)


Myslunch med Atena

img_1622 (MMS)

Myslunch med Atena


Ett bra citat

img_1646 (MMS)

Ett bra citat


Börjar först om en timme så nu ska jag "hå...

img_1645 (MMS)

Börjar först om en timme så nu ska jag "hård" plugga... Vad var det nu Angelina Jolies barn hette? ;-)


Mot skolan bär det av så här på morgonkvisten

img_1642 (MMS)

Mot skolan bär det av så här på morgonkvisten


Vi bytte morgonpromenaden mot en fika idag...

img_1638 (MMS)

Vi bytte morgonpromenaden mot en fika idag eftersom regnet hängde i luften


Hjärtat överraskade mig med blommor, film ...

img_1637 (MMS)

Hjärtat överraskade mig med blommor, film och ny bakade frallor - han blir en redig man han!


Egen skageröra:

img_1636 (MMS)

Egen skageröra: 1/4 silverlök (finhackad), 3 hackade ägg, 1,5 dl gräddfil, lite persilja, och en stor(!) näve med handskalde räkor. Smaka av med salt och peppar. Ps. Det viktigaste är att räkorna är bra. Kompromissa inte och köp några billiga räkor som legat och dragit i lag för längre. Lyxa med lite "fin-räkor" om du nu endå ska ställa dig och göra din egen skadenröra!


Bröllopsfotografen är bokad och vigselring...

img_1635 (MMS)

Bröllopsfotografen är bokad och vigselringen har anlänt. Planerandet går fin fint!


Efter 45 minuter intensiv spinning lyxar j...

img_1634 (MMS)

Efter 45 minuter intensiv spinning lyxar jag till det med tunnbröd och hemmagjord "skagenröra"


Sommarmiddag med varmrökt lax

img_1633 (MMS)

Sommarmiddag med varmrökt lax


Mitt hår behövde en sax-attack

img_1624 (MMS)

Mitt hår behövde en sax-attack


Frågan är vilken smak man ska ha på bröllo...

img_1620 (MMS)

Frågan är vilken smak man ska ha på bröllopstårtan?


Sista dagen på byggperioden firas av med e...

img_1619 (MMS)

Sista dagen på byggperioden firas av med ett besök på Steinbrenner & Nyberg


Gillar inte söndriga jeans med vad ska man...

img_1612 (MMS)

Gillar inte söndriga jeans med vad ska man göra när de är de enda man kommer i ;-)


När jag inte har vacker natur får jag njut...

img_1610 (MMS)

När jag inte har vacker natur får jag njuta av vackert ljus


Ny dag, ny kurs och lite sen helgtrötthet

img_1606 (MMS)

Ny dag, ny kurs och lite sen helgtrötthet


På väg med hem med bussen. Har varit och j...

img_1572 (MMS)

På väg med hem med bussen. Har varit och jobbat i Partille idag.


Fusk! Jag vill också åka skidor!!

img_1599 (MMS)

Fusk! Jag vill också åka skidor!!


En söndags frukost ute på kvartersfiket

img_1598 (MMS)

En söndags frukost ute på kvartersfiket


Fusk ha ha!

img_1595 (MMS)

Fusk ha ha!


Nu börjar vi må illa ;-)

img_1586 (MMS)

Nu börjar vi må illa ;-)


Den som äter mest tårta vinner, hjärtat kö...

img_1585 (MMS)

Den som äter mest tårta vinner, hjärtat kör med två skedar!  :-)


Tårta till födelsedagsbarnet

img_1583 (MMS)

Tårta till födelsedagsbarnet


Tre rätters!

img_1578 (MMS)

Tre rätters!


Hjärtat, Pettson, Andreas, har lagar mat t...

img_1576 (MMS)

Hjärtat, Pettson, Andreas, har lagar mat till 25 personer. I kväll vankas 35års fest


Jag firar mitt godislöfte med nötter

img_1575 (MMS)

Jag firar mitt godislöfte med nötter


Medan jag njuter av efterlängtad sushi!

img_1570 (MMS)

Medan jag njuter av efterlängtad sushi!


Killarna syr gardiner

img_1568 (MMS)

Killarna syr gardiner


Denna vår tänker jag slå till med mycket f...

img_1565 (MMS)

Denna vår tänker jag slå till med mycket färg!


Tänk va roligt det hade varit att dra ihop...

img_1561 (MMS)

Tänk va roligt det hade varit att dra ihop ett gäng och åka på en sådan resa!


Något jag alltid sagt har just bekräftats

img_1560 (MMS)

Något jag alltid sagt har just bekräftats


Fredags Body pump med Charlotte och nu fru...

img_1559 (MMS)

Fredags Body pump med Charlotte och nu frukost date med Nargiz. I efter middag väntar, städning, tvättning och jobb.


En favorit macka

img_1558 (MMS)

En favorit macka


Äntligen ett härligt bröstpass med bra kon...

img_1557 (MMS)

Äntligen ett härligt bröstpass med bra kontakt! Uppvärmning: 5 min gång (7km/h) 20 min löpning (12km/h) Styrka/bröstpass: Bardips 3X15 Flyes i maskin 5x20 Bänkpress med skivstång 3X30 Lutande bänkpress med skivstång 3x10 Lutande bänkpress med hantlar 3x15 lutande hantelflyes 3x8 Bänkpress i maskin 3x10 Flyes i maskin 3X10 Tricepspushdown 3x15 Nedvarvning: 10 min löpning (11km/h)


Bra träningsladdning, några rullar med kal...

img_1538 (MMS)

Bra träningsladdning, några rullar med kalkon och keso


Vårvindar friska...

img_1532 (MMS)

Vårvindar friska...


En sjukt mysig eftermiddag

img_1528 (MMS)

En sjukt mysig eftermiddag


En rostad liten pärla

img_1526 (MMS)

En rostad liten pärla


Fikadate med Charlotte på da Matteo

img_1525 (MMS)

Fikadate med Charlotte på da Matteo


Åtta grader och sol

img_1524 (MMS)

Åtta grader och sol


Första dagen med glajjjjjooorrrnnnaa

img_1519 (MMS)

Första dagen med glajjjjjooorrrnnnaa


Hjärtat är arg på datorn för att den är seg

img_1514 (MMS)

Hjärtat är arg på datorn för att den är seg


Så var det dags för skatteåterbäringen ige...

img_1512 (MMS)

Så var det dags för skatteåterbäringen igen då :-) tur att man jobbat på lite olika ställen!


En gurkmacka

img_1510 (MMS)

En gurkmacka


Satsar på maxi-klänning till kvällsmyset

img_1507 (MMS)

Satsar på maxi-klänning till kvällsmyset


Hemmalagade köttbullar med gräddsås vad ka...

img_1502 (MMS)

Hemmalagade köttbullar med gräddsås vad kan vara bättre än det efter ett tufft träningspass?


Pumpen gick strålande. Det var ny release ...

img_1499 (MMS)

Pumpen gick strålande. Det var ny release idag och den nya rygglåten var jätte tung.


Laddar upp för onsdags pump

img_1494 (MMS)

Laddar upp för onsdags pump


Hur jag sminkar mig. Ögonbryn målas bruna,...

img_1493 (MMS)

Hur jag sminkar mig. Ögonbryn målas bruna, svart flytande kajal på ögonlocket, maskara, solpuder på kinderna och avslutar med lite ljusgrå ögonskugga på ögonlocken. Klart!


Promenad till skolan med hjärtat. Nu har v...

img_1491 (MMS)

Promenad till skolan med hjärtat. Nu har vi bestämt oss för att åka på en vår-resa till Köpenhamn!


Tre lager frukost. Avokado, kalkon, keso, ...

img_1487 (MMS)

Tre lager frukost. Avokado, kalkon, keso, tomat


Nu är uppsatsen färdig :-)

img_8475 (MMS)

Nu är uppsatsen färdig :-)


Morgon promenad med hjärtat och nu avokado...

img_1481 (MMS)

Morgon promenad med hjärtat och nu avokado-mackor, kaffe och kokt ägg med keso


Moln

img_1479 (MMS)

Moln


Lite bloggande idag


Idag har jag:

- Promenad till stan med hjärtat
- Frukostkaffe på Seven eleven
- Pluggat fram till lunch
- Date med Sofia på Cafeva i Haga
- Pluggat lite på eftermiddagen
- Lagat mat med hjärtat
- Surfat runt på nätet
- Hoppade över träningen (igen) och
äter goda kesomackor framför tv:n istället.

Söndagsmys tillsammans

img_1475 (MMS)

Söndagsmys tillsammans


Hjärtats öga

img_1462 (MMS)

Hjärtats öga


Bland det mysigaste som finns måste ju änd...

img_1472 (MMS)

Bland det mysigaste som finns måste ju ändå söndags brunch!


Kanon brunch Ritz i Göteborg

img_1473 (MMS)

Brunch på Ritz med söta Charlotte och Andreas


Tittar på trevliga sommarminnen

img_1443 (MMS)

Tittar på trevliga sommarminnen


Trots avsaknaden av träning förra veckan v...

img_1468 (MMS)

Trots avsaknaden av träning förra veckan så gick det segt idag. Kroppen hade energi, men mentalt tog det stop.


Jag och hjärtat har varit och morgon träna...

img_1460 (MMS)

Jag och hjärtat har varit och morgon tränat inne i stan nu väntar brunch!


Pastaorgie

img_1452 (MMS)

En långpromenad i solen ner till stan med min käraste. Därefter en pastaorgie på Pasta Plus. Sedan biofilmen "Black swan" som var gripande och helt sagolik!


Dags för jobb på spritbolaget

img_1447 (MMS)

Dags för jobb.


Så hade man sålt lite vin igen då :-)

img_1442 (MMS)

Så hade man sålt lite vin igen då :-)


Städat hela morgonen snart ska jag i väg t...

img_1440 (MMS)

Städat hela morgonen snart ska jag i väg till jobbet


Dagen goda gärning

img_1394 (MMS)

Dagen goda gärning: Köpte 5 st. kaffe och 5 st. kanelbullar på statoil och bjöd a:lagarna utanför systemet. De är alltid så snälla och vänliga och jag ville att de skulle få en bra start på denna torsdag.


God ost ska inte slängas. På god ost ska m...

img_1436 (MMS)

God ost ska inte slängas. På god ost ska man gnaga!


"Plugg-godis"

img_1435 (MMS)

"Plugg-godis"


Drar igång dagen med uppsatsskrivande och ...

img_1434 (MMS)

Drar igång dagen med uppsatsskrivande och tvättande


Man kan inte annat än njuta fullt ut!

img_1431 (MMS)

Man kan inte annat än njuta fullt ut!


Nu är jag på väg hem för att äta middag. G...

img_1429 (MMS)

Nu är jag på väg hem för att äta middag. Göteborg är i sitt vackraste jag denna kväll!


Efter några timmars flitigt uppsatsskrivan...

img_1425 (MMS)

Efter några timmars flitigt uppsatsskrivande begav jag mig till gymmet för att pumpa upp mig


Där slog vi oss ner och njöt av vårsolen e...

img_1420 (MMS)

Där slog vi oss ner och njöt av vårsolen ett slag


Sovmorgon med hjärtat sen promenad ner til...

img_1422 (MMS)

Sovmorgon med hjärtat sen promenad ner till stan


Kvällen avslutades med kyckling curry, 75 ...

img_1404 (MMS)

Kvällen avslutades med kyckling curry, 75 min spinning och nu hockey på tv! Ska AIK slå HV71?


...eller dessa

img_1415 (MMS)

...eller dessa


Funderar på att köpa nya vår skor

img_1416 (MMS)

Funderar på att köpa nya vår skor


Vårtecken! Detta gör mig lyckligt lycklig!

img_1413 (MMS)

Vårtecken! Detta gör mig lyckligt lycklig!


Hjärtat tog ett studiebesök på skolan för ...

img_1408 (MMS)

Hjärtat tog ett studiebesök på skolan för första gången


Vi tog en promenad i solen

img_1405 (MMS)

Vi tog en promenad i solen


En tur ner till skolan för att skriva ut

img_1398 (MMS)

En tur ner till skolan för att skriva ut


Mötte upp hjärtat

img_1401 (MMS)

Mötte upp hjärtat


Ser reprisen på slagerfinalen snart blir d...

img_1387 (MMS)

Ser reprisen på slagerfinalen snart blir det våfflor :-)


En tur till Nääs slott

img_1384 (MMS)

En tur till Nääs slott


Har mått illa hela dagen, åt fyra år gamma...

img_1382 (MMS)

Har mått illa hela dagen, åt fyra år gammal nyponsoppa till mellanmål


Sålt lite fonder, köpt nya tändstift, ätit...

img_1383 (MMS)

Sålt lite fonder, köpt nya tändstift, ätit en Big Mac med plus meny och nu tvättar vi Pettsons bil.


Ni har inte missat mycket

I helgen har jag jobbat, ätit ute med med hjärtats familj,
sett Robert Gustavsson show på Rondo
och idag väntar en lång dag av enbart slappande.

PS: Grattis pappa på födelsedagen!

Nervös morgon

Ska på nytt jobb idag och jag är så nervös. Gick upp vid sju, ätit fyra mackor och
drukigt ett glas cola. Borde ta en dusch. Håll tummarna för mig idag!

Den av få drinkar som jag gillar. Grabbarn...

img_1375 (MMS)

Den av få drinkar som jag gillar. Grabbarna spelar tv:spel och jag har afterwork framför datorn!


Firar tentan med morgon pump och en pluggf...

img_1364 (MMS)

Firar tentan med morgon pump och en pluggfri dag


Först tenta sen en mysig lång lunch med Ch...

img_1218 (MMS)

Först tenta sen en mysig lång lunch med Charlotte - grymt bra dag!


Något sött till en söt som hjärtat brukar ...

img_1361 (MMS)

Något sött till en söt som hjärtat brukar säga


Funderar på vad jag ska göra nu?

img_1358 (MMS)

Funderar på vad jag ska göra nu?


Måste visa er gårdagens underbara kvällssol

img_1343 (MMS)

Måste visa er gårdagens underbara kvällssol


Då kör vi då, sista dagen före tentan! Kän...

img_1350 (MMS)

Då kör vi då, sista dagen före tentan! Känner mig lugn. Det är roligt att lära sig nya saker!


En frukost favorit i repris

img_1349 (MMS)

En frukost favorit i repris


Sovmiddag i två timmar och nu är jag ladda...

img_1335 (MMS)

Sovmiddag i två timmar och nu är jag laddad för att ta mig an vattenverksamhet


Frukostlyx

img_1333 (MMS)

Frukostlyx


Hjärtat och jag går på en morgonpromenad

img_1331 (MMS)

Hjärtat och jag går på en morgonpromenad


Godislöftet får fram flyttas till efter te...

img_1327 (MMS)

Godislöftet får fram flyttas till efter tentan


Köttsoppsrester blev till en fin fin omelett

img_8375 (MMS)

Köttsoppsrester blev till en fin fin omelett


Dags att köra igång. Är lite stel i nacken...

img_1318 (MMS)

Dags att köra igång. Är lite stel i nacken annars känns kroppen fin!


Hungern kickar in efter en intensiv tränin...

img_1315 (MMS)

Hungern kickar in efter en intensiv träningshelg


Vackra Göteborg är världens bästa hem

img_1311 (MMS)

Vackra Göteborg är världens bästa hem


Våren knackar på dörren - Ljuvligt!

img_1309 (MMS)

Våren knackar på dörren - Ljuvligt!


Ut i vårluften för att ta en kopp kaffe me...

img_1310 (MMS)

Ut i vårluften för att ta en kopp kaffe med Matilda och hennes gubbe


Två trötta sportnissar  (Hjärtat har spela...

img_1306 (MMS)

Två trötta sportnissar  (Hjärtat har spelat 2,5 h ishockey i Åby) softar framför fem milen i Holmenkollen.


Fyra timmar spinning - mat och mentalt

img_1302 (MMS)

Hur klarar man fyra timmar spinning? Dagen före - stillsamma aktiviteter och kolhydrat laddning. Under passet, efter 1 h ät 2 st saltgurkor (salt och mineraler), efter 2 h drick ett glas blåbärssoppa och knaprat några bitar lösgodis (snabba kolhydrater och socker),efter 3 h ät en powerbar (en mix av kolhydrater och protein), 4 h ett keso-mellanmål (protein och fett). Så gjorde jag och det blev perfekt. PS: Dock ska här sägas att den viktigaste förberedelsen är mentalträning. "Jag klarar av detta!". Hur mycket man än tränar och laddar ska man inte underskatta hjärnans kraft! Min pappa har alltid sagt att man klarar "allt" om man tänker på rätt sätt och jag måste medge att han är en vis man! Det jag brukar tänka saker i stil med "Kan Kalla så kan jag" "Detta är ingenting mot att föda barn" "Om jag någon gång blir jagad av en våldtäcksman så ska jag i springa i från honom" .. det hjälper mig :-D Nu ska jag duscha och sen ska jag slå till med indiskt och en semla:-)


Fyra timmar Vasaloppsspinning senare - hel...

img_1300 (MMS)

Fyra timmar Vasaloppsspinning senare - helt jävla underbart! Träning är livet!


Laddad!

img_1297 (MMS)

Laddad!


Fruktsallad, kaffe och film

img_1294 (MMS)

Fruktsallad, kaffe och film


Saknar mitt blonda hår

img_1293 (MMS)

Saknar mitt blonda hår men medan jag sparar till bröllopet får det vara brunt. Hemmafärgning är så mycket billigare än att gå till frisören.


Kul att känna att spinningträningen gett r...

img_1286 (MMS)

Kul att känna att spinningträningen gett resultat, konditionen kändes fin!


Såg avslutningsdistansen på 30 km, var trö...

img_1287 (MMS)

Såg avslutningsdistansen på 30 km, var trött och  moffade godis med efter Johaugs sanslösa insats fick jag energi och gav mig ut och joggade i 1 h och 20 min. Nu ska jag tvätta och färga håret:-)


Lång frukost och sedan en promenad med hjä...

img_1280 (MMS)

Lång frukost och sedan en promenad med hjärtat in till stan


Vad ska jag hitta på denna fredag kväll? B...

img_1276 (MMS)

Vad ska jag hitta på denna fredag kväll? Blir nog att färga håret tror jag :-)


Som kvinna kan jag göra två saker samtidigt!

img_1262 (MMS)

Som kvinna kan jag göra två saker samtidigt!


Man får ju inte missa VM

img_1264 (MMS)

Man får ju inte missa VM


Matkoma, men fortsätter ändå mina studier ...

img_1253 (MMS)

Matkoma, men fortsätter ändå mina studier så jag hinner klart innan jag börjar jobba i eftermiddag


Body pump, bastu och frukost buffé. Det ka...

img_1256 (MMS)

Body pump, bastu och frukost buffé. Det kallar jag en bra start på dagen!


Äntligen är min käraste hemma igen!


Jag är så glad att hjärtat är hemma från Stockholm igen. Det är så tråkigt att vara ensam!
Varje gång mitt hjärta är borta så känner jag hur otroligt mycket jag tycker om honom!
Han är världens finaste och snällaste kille!




Smokad frys med bär, svamp och kött

img_1251 (MMS)

Smokad frys med bär, svamp och kött


Efter spännande skidskytte och sprint åter...

img_1250 (MMS)

Efter spännande skidskytte och sprint återgår jag till studierna


Cola är ren och skär skit

img_1248 (MMS)

Cola som blev över från helgen. Ren och skär skit! Läs innehållet!


Idag har lärt mig  att man vid en vattenkr...

img_1247 (MMS)

Idag har lärt mig att man vid en vattenkris i Göteborgsområdet kan pumpa vatten från  Rådasjön ner till Delsjöarna... Där ser man!


Dags att sätta sig med skolböckerna

img_1245 (MMS)

Dags att sätta sig med skolböckerna


Svåra val som blir lätta

img_1243 (MMS)

Fördelarna med att plugga hemma är: man kan käka godis och se på VM.


Jag vill ha mamma och pappa nära hjärtat!

img_1241 (MMS)

Jag vill ha mamma och pappa nära hjärtat!


Mamma och pappa är i fjällen


Mamma och pappa är i fjällen. Här ser ni hur mysigt de hade det igår
efter en dag i backen och en tur på löparskidor runt fjället.

Godnatt! Känns skönt att slippa gå upp fem...

img_1169 (MMS)

Godnatt! Känns skönt att slippa gå upp fem i morgon bitti.


Livet är bäst i rörelse

img_1227 (MMS)

Som ni förstår älskar jag sport, träning, motion, rörelse, luft och energi. Man mår så gott när man får utmana hjärtat lite. Ett liv utan rörelse och fart vore tråkigt tycker jag. Så..., så länge jag kan ska jag verkligen använda min kropp fullt ut. Om ni undrar varför jag är så glad beror det på att jag just kom hem från mitt livs jobbigaste spinningpass och adrenalinet i kroppen formligen pulserar. Livet är underbart!


Dags för mys med Charlotte

img_1220 (MMS)

Dags för mys med Charlotte


En god torsk på Sandberg och Månsson . Mys...

img_1222 (MMS)

En god torsk på Sandberg och Månsson . Mysigt att träffa Johanna, det blir ju bara en gång i veckan nu när man läser olika kurser.


Dagens livlina

img_1217 (MMS)

Dagens livlina


Mätt på miljörätt, vill avstå tentaplugge...

img_1209 (MMS)

Mätt på miljörätt, vill avstå tentaplugget och frossa i semlor! (Framförallt de semlor som fick en femma i GP och som garanterat kommer vara slut innan jag hinner dit och köpa dem)