En strålande kväll

img_3733 (MMS)

En strålande kväll


Idag ska vi ut på kostym-skor-jakt

img_3729 (MMS)

Idag har jag och hjärtat, köpt skor, tränat ett ryggpass, lagat hambugare och nu ska vi iväg på ett hemligt uppdrag. I kväll ska vi förbi hjärtats mamma Eva som just nu sitter med min mamma Eva och äter en mysig middag och planerar det sista inför veckan som kommer.


Brännan går i en nyans av rött

img_3707 (MMS)

Brännan går i en nyans av rött


Lördagsmys, först indiskt och nu amarone m...

img_3706 (MMS)

Lördagsmys, först indiskt och nu amarone med dipp och grönsaker


Sol och bad äntligen känner man att man ha...

img_3703 (MMS)

Sol och bad äntligen känner man att man har semester


Bangade träningen och naglarna och åkte oc...

img_3699 (MMS)

Bangade träningen och naglarna och åkte och solade med Hjärtat och Simon.


Kanske är det ödet att min förlovningsblom...

img_3696 (MMS)

Kanske är det ödet att min förlovningsblomma börjar blomma nu efter nästan precis ett år!


Charlotte hjälper mig att slipa bröllopsfo...

img_3697 (MMS)

Charlotte hjälper mig att slipa bröllopsformen. Idag väntar Body pump. Sista passet ordentlig styrka före bröllopet:-)


Något att somna till i tv:soffan

img_3689 (MMS)

Något att somna till i tv:soffan


Dags att hyra fredagsfilm

img_3685 (MMS)

Dags att hyra fredagsfilm


Idag har jag tränat body pump, solat, köpt...

img_3681 (MMS)

Idag har jag tränat body pump, solat, köpt lite saker till bröllopet, färgat håret, sagt hejdå på jobbet, städat lägenheten och nu lagar jag middag till hjärtat. I kväll blir det amarone för att fira att semestern har börjat.


Lite för orange

img_3673 (MMS)

Lite för orange


Lite för mörkt

img_3669 (MMS)

Lite för mörkt


Dags att trolla fram bröllopshårfärgen

img_3662 (MMS)

Dags att trolla fram bröllopshårfärgen


Bobo är nöjd!

img_3642 (MMS)

Bobo är nöjd!


Sista färgen, perfekt!

img_3640 (MMS)

Sista färgen, perfekt!


Torsdagsmys

img_3635 (MMS)

Torsdagsmys


Dags för en morgon-jogg innan jobbet

img_3621 (MMS)

Dags för en morgon-jogg innan jobbet. ..Det blev faktiskt en bra tur! 1 timme och 45 min i mycket lugn takt. Nu är jag nöjd och ska äta lite lunch.


Nu är han jätte fin i håret igen

img_3618 (MMS)

Nu är han jätte fin i håret igen


Men jag räddade det! Ville bli frisör när ...

img_3620 (MMS)

Men jag räddade det! Ville bli frisör när jag var yngre och har både klippt och färgat en hel del.


Frissan misshandlade hjärtats hår.

img_3613 (MMS)

Frissan misshandlade hjärtats hår.


Möhippa nr 2


Överraskad i mitt badrum på söndagmorgonen

Först fick jag åka en tur på en sporthoj - Snabbt och kul!

Sen ordnade tjejerna hemma lagad brunch







Sen fick jag utföra uppdrag i skogen









Efter uppdragen blev jag iväg lurad till ett spa

Vi badade och bastade och körde hejdlöst rolig vattengympa

På kvällen bjöds det på fin middag













Alla var så laddade och taggade hela kvällen. Här ser ni en av mina
fantastiska tärnor Susanna

Kvällen avslutades på Bio. EN KANON DAG! Mer beskrivande inlägg
kommer senare. Tänk att jag har fått två helt sagolika möhippor!
Känner mig otroligt lycklig! Mina tjejer är bäst!


Efter dansen fick    man en ros

img_3609 (MMS)

Efter dansen fick    man en ros


Mormor Märta blev så glad att vi kom

img_3607 (MMS)

Mormor Märta blev så glad att vi kom


Dans är ingen lek! Mina höfter!! :-)

img_3604 (MMS)

Dans är ingen lek! Mina höfter!! :-)


På väg till pensionärsdans

img_3601 (MMS)

På väg till pensionärsdans


Bröllopskroppen, 1,5 månad hårt kroppsarbe...

img_3584 (MMS)

Bröllopskroppen, 1,5 månad hårt kroppsarbete med bl.a jordskottning och servering. 2 veckor GI med glimten i ögat. Överlag ganska mycket fusk men utan mitt dagliga godisdos så rinner allt av mig :-)


Möte med Prästen Christina

img_3582 (MMS)

Möte med Prästen Christina


Dags för jobb

img_3581 (MMS)

Dags för jobb


Lunch med Johanna och nu fika med Charlott...

img_1701 (MMS)

Lunch med Johanna och nu fika med Charlotte. Vilken kanon dag!


Sugen på ett köp

img_3559 (MMS)

Sugen på ett köp


En lugn morgon med GP och jordgubbar nu är...

img_3554 (MMS)

En lugn morgon med GP och jordgubbar nu är jag på väg ner på stan för att fixa lite ärenden.


Matchar naglar och klänning

img_3553 (MMS)

Matchar naglar och klänning


Outfit, kavaj: Tiger, klänning: HM, skor: ...

img_3550 (MMS)

Outfit, kavaj: Tiger, klänning: HM, skor: Footlight


Jobbade till åtta, åt middag, sen tog jag ...

img_3548 (MMS)

Jobbade till åtta, åt middag, sen tog jag och Mandy en mysig cykeltur. Nu lagar jag kyckling curry.


Sugen på att laga denna paj någon dag här ...

img_3547 (MMS)

Sugen på att laga denna paj någon dag här i dagarna


Sov dåligt i natt men känner mig ändå hyfs...

img_8007 (MMS)

Sov dåligt i natt men känner mig ändå hyfsat pigg. Of to work!


Fan!

Avhopp till bröllopet. Vi är lite nere. Ibland blir inte allt som man tänkt sig.
Extra jobbigt blir det när det är någon som betyder extra mycket för oss som inte kan komma.

Snygga syrran!


Måste bara visa hur vacker min syster är och hon är singel! Lägg vantarna på
henne innan någon anna gör det!





Möhippan - tjuvtitt












Gud vad jag saknar tjejerna! Jag hade världens bästa möhippa!

Frukost med hus i sikte

img_3530 (MMS)

Frukost med hus i sikte


Längtar till semestern nu!! Har jobbat som...

img_8631 (MMS)

Längtar till semestern nu!! Har jobbat som en tok hela sommaren!


Mitt rea:kap landade på 150kr!

img_3517 (MMS)

Mitt rea:kap landade på 150kr!


Lockigt hår idag

img_3510 (MMS)

Lockigt hår idag


Hemtrevligt med en full kyl!

img_3506 (MMS)

Hemtrevligt med en full kyl!


Lagat middag till Krille

img_0395 (MMS)

Lagat middag till Krille


Spanar in Kåltorp med mamma

img_3494 (MMS)

Spanar in Kåltorp med mamma


Sommarens kuvade svans är en favorit

img_3463 (MMS)

Sommarens kuvade svans är en favorit


Trots att jag bor nära jobbet är jag nästa...

img_3481 (MMS)

Trots att jag bor nära jobbet är jag nästan alltid en halvtimme tidig


Rufsig hästsvans idag

img_3479 (MMS)

Rufsig hästsvans idag


Min vänster arm är inflammerad efter att j...

img_3412 (MMS)

Min vänster arm är inflammerad efter att jag gått ut för hårt med styrketräningen efter 4 månaders uppehåll. Går och lägger mig med voltarengel och 2 alvedon. Hoppas jag kan röra armen över huvudet i morgon!


Dagens frissa

img_1770 (MMS)

Dagens frissa


Dags att gå till jobbet denna fredag morgon

img_5032 (MMS)

Dags att gå till jobbet denna fredag morgon


Sött hårband. Kanske något jag kan ha på f...

img_3479 (MMS)

Sött hårband. Kanske något jag kan ha på fredags festligheterna.


Sommarhäftigt nagellack

img_3474 (MMS)

Sommarhäftigt nagellack


En enkel men fin hårknut

img_3464 (MMS)

En enkel men fin hårknut


Bröllopsunderkläderna är fixade idag - tac...

img_3453 (MMS)

Bröllopsunderkläderna är fixade idag - tack svärmor Eva och hjärtats syster Madeleine


Bordsplacering är ett konststycke i sig

img_3450 (MMS)

Bordsplacering är ett konststycke i sig


Vacker himmel

img_3439 (MMS)

Vacker himmel


Mina idéer spretar åt alla håll!

img_3446 (MMS)

Mina idéer spretar åt alla håll!


Bröllopsuppsättnigen hur ska den se ut? Ja...

img_3444 (MMS)

Bröllopsuppsättnigen hur ska den se ut? Jag blir inte riktigt klok!


Kvällspromenad med Sanna - mys!!

img_3437 (MMS)

Kvällspromenad med Sanna - mys!!


Syrade grönsaker

img_3429 (MMS)

I förrgår lagade hjärtat kyckling med syrade grönsaker och het tomatsås.


Lagar egen torskgryta med Noilly prat

img_3436 (MMS)

Desireés torskgryta: 2 knippen broccoli, 1 knippe blomkål, 3 salladslökar, 2 dl frysta ärtor, 1 fpk söta körsbärstomater, fyra torskfiléer, 4 dl mellan grädde, 2 grönsaksbuljong, 1 knippe färsk dill, ½ påse lättstuvad bladspenat, spritsorten Noilly prat. Gör såsen först. Blanda grädde, buljong, dill och spenat . Smaka av med salt, peppar och ca ½ dl Noilly prat. Låt mjukt koka ihop. Fördela broccoli, blomkål, hackad salladslök (ca 2 cm), ärtor, körsbärstomaterna i en gjutjärnspanna. Placera torskfiléerna på toppen. Slå över såsen i kastrullen. Låt kalaset puttra på låg värme i en timme. Slå sedan av värmen och låt grytan står på eftervärme tills den svalnat. Ställ in i kylskåpet. Värm upp följande dag och toppa med lite räkor. Gott och nyttigt! Lycka till!


Nu har jag lämnat tjärö för 3 veckors arbe...

img_3403 (MMS)

Nu har jag lämnat tjärö för 3 veckors arbete i Göteborg


Varma minnen från arbetet på Tjärö i sommar

img_3405 (MMS)

Varma minnen från arbetet på Tjärö i sommar


25 dagar kvar


Om 25 dagar är jag fruga.. det känns väldigt bra kan jag säga er!

Första pump passet på två månader - är tag...

img_3433 (MMS)

Första pump passet på två månader - är taggad!


Första dagen på Systembolaget i sommar

img_3432 (MMS)

Första dagen på Systembolaget i sommar


Sommarbilder




































Bordsplaceringen är på gång

img_3420 (MMS)

Bordsplaceringen är på gång


Morgonsolen strålar på Tjärö medan jag äte...

img_3419 (MMS)

Morgonsolen strålar på Tjärö medan jag äter på min egenbakade korvfralla


Möhippan bjuder på gamla härliga minnen

img_3417 (MMS)

Möhippan bjuder på gamla härliga minnen


Ovetandes om varför mina "penis"frallor så...

img_3714 (MMS)

Ovetandes om varför mina "penis"frallor så ivrig ska dokumenteras av min syster


SMS-inlägg

img_8216 (MMS)


Försöker desperat vara glad trotts att tåg...

img_1123 (MMS)

Försöker desperat vara glad trotts att tåget är 1 h försenat för sjätte gången i rad!!


Leverans från tryckeriet

img_3358 (MMS)

Leverans från tryckeriet


Sömmerskan har sytt upp min design i ett r...

img_3397 (MMS)

Sömmerskan har sytt upp min design i ett rutigt tyg -snyggt!


En värmlandskväll

img_3373 (MMS)

En värmlandskväll


Grillmästaren

img_3293 (MMS)

Grillmästaren


Myspys på hög nivå

img_3305 (MMS)

Myspys på hög nivå


Sommarmiddag med grillad kyckling och prim...

img_3300 (MMS)

Sommarmiddag med grillad kyckling och primörer


Havsutsikt jajamen!

img_3318 (MMS)

Havsutsikt jajamen!


Räkfrossa med min käraste

img_3320 (MMS)

Räkfrossa med min käraste


Kvällslektyren

img_6499 (MMS)

Kvällslektyren


En halv veckas jobb i Värmland och nu ner ...

img_3498 (MMS)

En halv veckas jobb i Värmland och nu ner till Blekinge igen. Sen blir det tre sköna veckor med hjärtat i Gbg.


Sommarblommor

img_9595 (MMS)

Sommarblommor


Middag i Värmland

img_3378 (MMS)

Middag i Värmland


Blir det slöja, diadem eller kanske krona på bröllopet?


Nu är ni allt bra nyfikna va? Men jag avslöjar ingenting ;-)
Men en sak kan jag "nysa om" och det är hur mitt hår ska se ut..
...Jag vet inte!

Är verkligen inne på bröllops-upploppet nu!
Tryckeriet "check", blommor beställda "check", brudgummen är på gott humör "check"
Kvar att fixa är bla. underkläder, naglarna, träna vals med mamma...

Kan meddela att hjärtat är i tyskland idag för att fylla baren inför festen mmm..
(Vinet till middagen köper vi i Sverige)



Min hemliga bröllopsklänning


Är ni laddade?  Snart smäller det..

"Bärigtkraftigt" mellanmål


Jag och hjärtat har dille på jordgubbar, kiwii och vaniljyoghurt mmmm!
Sommarens godaste mellanmål!

En veckas ofrivillig ledighet har varit skönt! Sol, bad, inlines, när hade jag
möjligheten till det sist? De senaste fem åren har jag aldrig haft ledigt mer än någon
ynka vecka i slutet av agusti. Nu känner jag mig otroligt laddad att börja jobba igen!

Tack! till alla runt om kring mig för det senaste året.
Jag har fått så mycket kärlek och omgivits av så mycket värme.
Ni har bidragit till årets fina studieresultat!

Bra film med Ryan Gosling

img_3353 (MMS)

Bra film med Ryan Gosling


Motionsberoende! Inlines tills svetten lac...

img_3352 (MMS)

Motionsberoende! Inlines tills svetten lackar!


Ett fint men struket alternativ

img_3349 (MMS)

Ett fint men struket alternativ


Cyklade med hjärtat till jobbet för att få...

img_3331 (MMS)

Cyklade med hjärtat till jobbet för att få lite motion


Dagens outfit, grå linne jacka: HM, tröja:...

img_3337 (MMS)

Dagens outfit, grå linne jacka: HM, tröja: Gina Tricot, handväska: Burberry