Fest hoss Jossan som fyllde 23 bast


När jag var färdig, sminkat mig, plattat håret och diskat undan begav jag mig.

När jag kom hem till Jossan blev jag mycket varmt välkommen av henne och
Peter. Först gick jag runt och inspekterade deras, helt underbara lägenhet.
En trea stor som ett hus och med högt i tak. Josse har verkligen gjort det
jätte hemtrevligt! Färger, möbler, allt var i symetri! Fab fab fab!

Sen blev det gott bål, men det kan inte varit mycket alkohol i den för jag drack
snabbt upp tre glas och kände ingenting (vilket var tur!) Den var rysligt god!

Sen började det rulla in gäster. Här står Jossan med sina klasskamrater
Marina och Minna. (Ps: Älskar Minnas klänning, så fräsiga puff armar!)

Sen fick vi lite snacks. Jossan och Peter hadde förberett det jätte fint. Massa
goda grejer. Brieost och digestiv blev min svaghet för kvällen.

När alla kommit och chipsskålarna var fyllda, delade Jossan in oss i lag om
tre person och sedan blev det frågetävling i allmänbildning. Det var jätte kul
men mitt lag kom sist haha. Men jag är nöjd för jag kunde vad Tufu är gjort på!

Hjärtats lag vann med 12p av 21. Hjärtat är allmänbildad!

Vid elva fick vi avrunda. Gänget skulle vidare ut, men jag och hjärtat kände
oss trötta så vi tog bussen hem. Tack Jossan för en jätte trevlig tillställning!

Ett varv runt Deljönsjön och en mysfika


I morse gick vi upp vid tio och åkte upp till Delsjön. Tillsammans med hjärtats
bästa vänn Pettson och hans sambo Susanna gick vi runt i skogen i en timme
och sedan stannade vi på Bertilssons café och fikade paj och silmackor.

Efter vi fikat gick vi tillbaka till bilen. Solen strålade och det var fantastiskt skönt.
Detta är Göteborgs första riktiga vårdag med en temperatur över 5+

Slagerkväll med tacos


Vid halv åtta mötte jag upp hjärtat på Ica. Där köpte vi tacos och spelade.

Jag hadde satsats 40kr på Måns, 40 kr på Alcasar, och hjärtat 40kr på Emilia.
Sen hadde vi en lottorad också. Vi skulle vinna miljonerna.. vi vann 0kr, haha!

Till slagern åt vi tacos och sjöng. Jag hejade på Måns, EMD, Ugglas, Alcasar.
Hjärtat hejade på Emilia, och Malena. Mamma var det mest otippade fan:et
igår hon hejade på heat! Rockbandet! Mamma som avskyr rock! haha!

Fika mys med tjejerna


Vid sju träffades vi för att gå på bio och fika. Men när det inte fanns några platser
på några bra filmer kvar blev det en lång hel kvällsfika i stället. Precis i min smak!
Det bästa med stället vi stannade på var att dom både hadde Café bröd, mat, mackor
och vin. Så alla fick det dom helst ville ha!

Älskar håret!


Så här ser min snittsiga pluggfrisyr ut idag! Jag gillar den helskarpt, är både
snygg och praktisk!


Morgonen har varit lugn här hemma, tog mig en liten sovmorgon till åtta och
sedan dess har jag avverkat både frukost och pengatvätt (Dvs. pluggat) Nu
är klockan drygt nio och jag ska ta på mig stövlarna och åka ner på skolan,
jag måste nämligen skriva ut lite material från datorn. Sen ska jag hem igen,
plugga som ett odjur. Vid 3-4 ska jag på Ikea och köpa en brödkord så jag kan
baka mig ett cocacola bröd (i den nya kokboken som följer med GT) Mjölkrig
någon? Sen ska jag dra och sola på gymmet och faktiskt prova att träna för
idag känner jag mig pigg och frisk. (Bortsett från ett mindre rethostanfall i natt -
som jag löste med 1 hg vick) Men annars! Sen i kväll kanske EM kommer förbi
och pluggar.. jag har sagt till henne att det är no speaking bara plugg, för nu är
tentan bara runt hörnet, hon tyckte det lät bra för hon behövde också plugga!
Idag ska jag ta igen en veckas sjukdom! Tänk vad jag ska vara effektiv!