Läcker restaurang i Göteborg! Beställ vege...

img_5786 (MMS)

Läcker restaurang i Göteborg! Beställ vegetarisk förrätt (majssoppa) och lam till varmrätt så blir ni inte besvikna!


Middag på Puta Madre för att fira Andreas ...

img_2125 (MMS)

Middag på Puta Madre för att fira Andreas Lundh


Mot överraskningsfesten

img_6736 (MMS)

Mot överraskningsfesten


Lapar sol och läser igenom "lite" föreläsn...

img_2796 (MMS)

Lapar sol och läser igenom "lite" föreläsningsanteckningar på sådär ca 90 sidor!!


Tre dagar kvar nu! Bit ihop! Sen börjar de...

img_2133 (MMS)

Tre dagar kvar nu! Bit ihop! Sen börjar det nya livet!


Är nog första gången jag har fått blommor ...

img_6680 (MMS)

Är nog första gången jag har fått blommor 2 gr på en vecka!


Godmorgon på er! Idag blir det studier!

img_3683 (MMS)

Godmorgon på er! Idag blir det studier!


Dags att se mästarnas mästare

img_4089 (MMS)

Dags att se mästarnas mästare


Bondomelett med korv, grönsaker och stark ost

img_4496 (MMS)

Bondomelett med korv, grönsaker och stark ost


Hjärtat ger mig kraft att orka plugga!

img_7010 (MMS)

Hjärtat ger mig kraft att orka plugga!


Min bästa tid på 5 km är 20 min och 10 sek...

img_3507 (MMS)

Min bästa tid på 5 km är 20 min och 10 sek, det sprang jag för 6,5 år sedan på Vårruset i Umeå. Men då sprang jag milen 6 gr i veckan och tränade löpning mer målmedvetet. Nu har fokus legat på skidåkningen. Nästa månad ska jag köpa ett par rullskidor - jag längtar efter att få bege mig ut och staka!


Det var riktigt länge sedan jag sprang nu ...

img_2560 (MMS)

Det var riktigt länge sedan jag sprang nu det avslöjar min tid. 5.1 km på 25:25. Frågan är om jag hinner förbättra mig något? Tiden är knapp och löpsuget mycket svagt. Springer jag på 2.10 Gbg-varvet så får jag vara nöjd!


Fransk frukost?

img_9931 (MMS)

Fransk frukost?


Lite sött är gott till kaffet och filmen!

img_6773 (MMS)

Lite sött är gott till kaffet och filmen!


Lördagsmys - jag älskar ost!

img_3493 (MMS)

Lördagsmys - jag älskar ost!


Hjärtat bjuder på fin middag

img_6876 (MMS)

Hjärtat bjuder på fin middag


Hjärtat har gett mig fina rosor idag. Jag ...

img_6103 (MMS)

Hjärtat har gett mig fina rosor idag. Jag pluggat flitigt hela dagen!


Hjärtat har gjort kycklingsallad

img_6879 (MMS)

Hjärtat har gjort kycklingsallad


Ny kyl och frys på plats

img_3022 (MMS)

Ny kyl och frys på plats


Roligt att träffa så mycket drivna människor!

img_0585 (MMS)

Roligt att träffa så mycket drivna människor!


Vi är 140 personer, tapas och champange

img_2992 (MMS)

Vi är 140 personer, tapas och champange


Invigning på Svensk Fastighetsförmedling

img_8273 (MMS)

Invigning på Svensk Fastighetsförmedling


Nu ska jag åka och hämta mina visitkort

img_8246 (MMS)

Nu ska jag åka och hämta mina visitkort


Mailar från crossen, det nya arbetslivet h...

img_7978 (MMS)

Mailar från crossen, det nya arbetslivet har börjat!


Dagens outfit för möte med vår samarbetspa...

img_8461 (MMS)

Dagens outfit för möte med vår samarbetspartner


Frukost at the Office

img_2790 (MMS)

Frukost at the Office


Häftigt morgonljus! Tyvärr syns det knappt...

img_6341 (MMS)

Häftigt morgonljus! Tyvärr syns det knappt här!


Snart firar vid 5,5 år tillsammans

img_9972 (MMS)

Snart firar vid 5,5 år tillsammans


Nu vänder vi om och åker hem till kära Göt...

img_1864 (MMS)

Nu vänder vi om och åker hem till kära Göteborg.


Snart ska vi visare till hjärtats fd. somm...

img_4225 (MMS)

Snart ska vi visare till hjärtats fd. sommarställe i Slättåkra


Hela familjen är samlad i Vetlanda

img_2786 (MMS)

Hela familjen är samlad i Vetlanda


Jag och snygga kusin Ted

img_8305 (MMS)

Jag och snygga kusin Ted


Jag kan inte få nog av denne vackra man

img_6506 (MMS)

Jag kan inte få nog av denne vackra man


Min vackra man!

img_2896 (MMS)

Min vackra man!


Mot begravningen

img_0592 (MMS)

Mot begravningen


Nu klarnar det närmare Jönköping

img_9012 (MMS)

Nu klarnar det närmare Jönköping


Väderrapport

img_3874 (MMS)

Väderrapport


Roadtrip till Småland över dagen

img_1124 (MMS)

Roadtrip till Småland över dagen


Ikväll har jag och hjärtat sett på film oc...

img_1776 (MMS)

Ikväll har jag och hjärtat sett på film och frossat i 1,5 kg godis!


Lite lunch studier innan vi kör vidare til...

img_0895 (MMS)

Lite lunch studier innan vi kör vidare till fem med föreläsningar


Jag och Sara myste på Proviant i morse. Nu...

img_6961 (MMS)

Jag och Sara myste på Proviant i morse. Nu är det frågor med Anna Wallerman som gäller.


Lyssnar på Laleh och ser detta vackra morg...

img_7546 (MMS)

Lyssnar på Laleh och ser detta vackra morgonljus - känner så lycklig!


Dagens väder i Göteborg

img_4299 (MMS)

Dagens väder i Göteborg


Lång dag i skolan. Ska in till stan och la...

img_2319 (MMS)

Lång dag i skolan. Ska in till stan och ladda upp med en stadig frukost nu!


Två favoriter!

img_4535 (MMS)

En favorit! http://www.avtalslagen2010.se/


Upad:ar mina anteckningar medan jag lyssna...

img_6571 (MMS)

Upad:ar mina anteckningar medan jag lyssnar på en i veckan missad föreläsning. Så är det när man ska jobba och plugga samtidigt!


Förrätt

img_7345 (MMS)

Förrätt


Middag med hjärtat

img_4174 (MMS)

Hjärtat har bestämt middag idag..


Nu ska vi ut och äta lite middag

img_4200 (MMS)

Nu ska vi ut och äta lite middag


Det är sällan man är så här nyttig på en s...

img_9783 (MMS)

Det är sällan man är så här nyttig på en söndag!


Efter ett grymt morgonpass och lite fix kö...

img_5449 (MMS)

Efter ett grymt morgonpass och lite fix köper vi dagen lunch. Snart ska vi ut med Matilda på promenad :-)


Hjärtat ville till gymmet igår, idag får h...

img_9248 (MMS)

Hjärtat ville till gymmet igår, idag får han bekänna färg ;-)


Dyrt med frukost-lunch-middag nu när kylsk...

img_1900 (MMS)

Dyrt med frukost-lunch-middag nu när kylskåpet är sönder.


Boboo slog på stort - morgon stund har gul...

img_5100 (MMS)

Boboo slog på stort - morgon stund har guld i mun


Hjärtat har försökt få med mig till gymmet...

img_4196 (MMS)

Hjärtat har försökt få med mig till gymmet hela dagen utan resultat.


En kort liten kvällspromenad

img_7265 (MMS)

En kort liten kvällspromenad


Indisk middag

img_3244 (MMS)

Indisk middag


Vår kyl och frys gick sönder igår så idag ...

img_7420 (MMS)

Vår kyl och frys gick sönder igår så idag har vi varit runt halva stan för att köpa nya. Simon har varit en pärla och hjälp oss.


Givande dag! Mycket har blivit gjort! Men ...

img_1635 (MMS)

Givande dag! Mycket har blivit gjort! Men matlådan åker med hem igen jag och P tog en promenad och åt sushi på lunchen.


Jag har både jobbat med skatterätt och dek...

img_8290 (MMS)

Jag har både jobbat med skatterätt och deklarerat idag, vem hade kunnat tro det?


Lyxig sallad till lunch!

img_7878 (MMS)

Lyxig sallad till lunch!


En av mina motivationslåtar när jag kör lå...

img_6516 (MMS)

En av mina motivationslåtar när jag kör långdistanspass


Lyssnar på föreläsningar och antecknar - ä...

img_2137 (MMS)

Lyssnar på föreläsningar och antecknar - är anteckningsstöd åt två andra elever


Dagen pass 45 min indoorwalking nu ska jag...

img_4092 (MMS)

Dagen pass 45 min indoorwalking nu ska jag och handla och sen blir det plugg för fulla muggar!


Jag har försummat mina hustru:uppgifter hä...

img_7723 (MMS)

Jag har försummat mina hustru:uppgifter här hemma. Nu ska jag reparera det genom att laga middag och diska lite:-)


Mycket intressant möte i morse. Sen fick j...

img_7097 (MMS)

Mycket intressant möte i morse. Sen fick jag en visning på alla kontor. Nu har vi ätit lunch och jag ska jobba lite hemifrån.


Sitter på Starbucks coffee och jobbar lite...

img_3730 (MMS)

Sitter på Starbucks coffee och jobbar lite innan mötet


Jag längtar till jag ska till Stockholm

img_6228 (MMS)

Jag längtar till jag ska till Stockholm


Ska springa ett lopp med jobbet så det är ...

img_2018 (MMS)

Ska springa ett lopp med jobbet så det är bara att böja löpträna!


Nu dags för möte med chefen och reklambyrån

img_9815 (MMS)

Nu dags för möte med chefen och reklambyrån


Efter jobbet kom jag hem och då hade hjärt...

img_7701 (MMS)

Efter jobbet kom jag hem och då hade hjärtat tvättat, städat och lagat GI:middag - vilken gulklimp! Efter maten åkte vi och körde spinning 45 min och core 30 min. Nu rostar vi lite mackor och följer den spännande matchen mellan Chelsea mot Barcelona.


First day on the new J

img_2394 (MMS)

Första hela dagen på jobbet. Det var jätte trevligt! Mina kollegor var otroligt kompetenta och pedagogiska! Jag lärde mig så mycket! Dessutom fick jag min nya dator - en lite pärla!. Vid lunch åkte jag och P till Shiraz med S. Persisk gryta stod på menyn och det smakade ljuvligt! Vid tre kom chefen på besök och hjälpte mig beställa Officeprogramen och lite annat smått och gott. Nu har jag allt jag behöver! Bil, dator, mobil, lagtext och ett stort leende. Känner mig så väl omhändertagen! Vilken kanon arbetsplats jag har hamnat på! Alla hjäläper mig, alla ställer upp - så ska det vara!


Off to work

img_7255 (MMS)

Off to work


En paus

img_0948 (MMS)

En paus


Stakning 30 min idag. Nu vankas favorit kv...

img_0412 (MMS)

Stakning 30 min idag. Nu vankas favorit kvällsfikat för stunden - brieost!


Jag har fått en fin orkidé

img_3544 (MMS)

Jag har fått en fin orkidé


Har införskaffat en jacka som jag kan ha o...

img_6389 (MMS)

Har införskaffat en jacka som jag kan ha ovanpå kavajen. Romantiskt snitt precis i min smak!


Det är att man kan fixa och trixa så alla ...

img_0385 (MMS)

Det är att man kan fixa och trixa så alla måsten går ihop!


Boboo får inte prata med mig när jag plugg...

img_3069 (MMS)

Boboo får inte prata med mig när jag pluggar så han tar till flykten. Blir mycket fiske för hans del nu!


Jag älskar dessa men får bara äta lite av ...

img_1835 (MMS)

Jag älskar dessa men får bara äta lite av dem pga. magen gillar dem inte.


Äntligen en god sallad! Det bästa jag vet ...

img_2149 (MMS)

Äntligen en god sallad! Det bästa jag vet till lunch!


Upad är min nya darling. Jobbar med min ar...

img_5721 (MMS)

Upad är min nya darling. Jobbar med min artikel nu innan föreläsningen drar igång vid kvart över tio.


En bra start på dagen, frukostdate, klient...

img_1931 (MMS)

En bra start på dagen, frukostdate, klientmöte och snart föreläsning


Moa tog mig med till en riktig frukost pär...

img_4619 (MMS)

Moa tog mig med till en riktig frukost pärla! Proviant kommer att bli mitt nya favorit ställe! Fantastiskt gott var det!


Det har snöat lite i natt.  Det känns knas...

img_2033 (MMS)

Det har snöat lite i natt.  Det känns knasigt, ena dagen går man i kjol och andra dagen snöar det!


Dags för frukostdate med Moa

img_7380 (MMS)

Dags för frukostdate med Moa


Hjärtat har varit en helylle man idag. Han...

img_5218 (MMS)

Hjärtat har varit en helylle man idag. Han har lagat mat, städat och bytt däck. I morgon ska han tvätta. Vi är ett grymt team!


Har jobbat halva kvällen så det blev instä...

img_8932 (MMS)

Har jobbat halva kvällen så det blev inställt pass och fri träning. 50 min cross, 5 min stakning och 10 min balansövningar med stakningsfokus.


Ett pumppass ska jag unna mig idag trots a...

img_7744 (MMS)

Ett pumppass ska jag unna mig idag trots att tiden till förfogande för frivilliga aktiviteter idag är knapp


En fläta likt den Jennifer Lawrence har i ...

img_5565 (MMS)

En fläta likt den Jennifer Lawrence har i Hunger games får hålla håret på plats idag


Present från svärmor, mamma och pappa

img_0238 (MMS)

Present från svärmor, mamma och pappa


Har jag berättat att jag har en bok där ja...

img_1386 (MMS)

Har jag berättat att jag har en bok där jag samlar utklipp När jag läser något jag tycker är bra eller ser något jag gillar klipper jag ut det och klistrar in det i vad ska vi kalla det min "inspirationsbok". Idag blev skörden några fina tankar om samtal och en artikel om köttkonsumtion kopplat till cancer. Nu ska jag sätta mig och plugga.


Gott!!

img_1281 (MMS)

Gott!!


Lite fika innan bion

img_0267 (MMS)

Lite fika innan bion


lycklig!

img_1610 (MMS)

lycklig!


världens bästa man!

img_0856 (MMS)

världens bästa man!


Idag jobbade jag sista passet på systemet ...

img_5759 (MMS)

Idag jobbade jag sista passet på systemet det var lite sorgligt Efter jobbet kom svärmor över och grattade mig till nya jobbet med champagne och blommor. Nu ska jag och hjärtat på bio och se Hungers games.


Idag kör vi igång med GI. Blev en grymt go...

img_3026 (MMS)

Idag kör vi igång med GI. Blev en grymt god middag trots det!


nu ska jag bjuda jobbet på en smakupplevelse

img_4822 (MMS)

nu ska jag bjuda jobbet på en smakupplevelse


"separationsångest", nej dåligt mår jag in...

img_7013 (MMS)

"separationsångest", nej dåligt mår jag inte men det känns konstigt att den här tiden i livet snart är till enda


min treat hjälper trötta ögon för stunden

img_7009 (MMS)

min treat hjälper trötta ögon för stunden


bakning halva natten sedan hade jag svårt ...

img_7011 (MMS)

bakning halva natten sedan hade jag svårt att somna


idag skrevs alla papper på och jag är offi...

img_6998 (MMS)

idag skrevs alla papper på och jag är officiellt anställd. Jag är jätte taggad!


det ska bli desirees special kakor

img_7007 (MMS)

det ska bli desirees special kakor


nu ska det bakas!

img_7006 (MMS)

nu ska det bakas!


nu ska jag få en ny mailadress

img_7003 (MMS)

nu ska jag få en ny mailadress


tidig lunch på expresso haus. Fullt ös fra...

img_6994 (MMS)

tidig lunch på expresso haus. Fullt ös fram till sex sedan med föreläsningar och jobb.


min morgon stund

img_6988 (MMS)

min morgon stund


kanske en förklaring till mängden djur i U...

img_6987 (MMS)

kanske en förklaring till mängden djur i Uppsala


dagens känsla

img_6985 (MMS)

dagens känsla


det var jätte mysig. Andreas och elen var ...

img_6983 (MMS)

det var jätte mysig. Andreas och elen var så gulliga :-)


firade med ett glas champagne

img_6981 (MMS)

firade med ett glas champagne


så såg jag ut på sista intervjun

img_6974 (MMS)

så såg jag ut på sista intervjun


nu har jag fått mitt första riktiga jurist...

img_6975 (MMS)

nu har jag fått mitt första riktiga jurist tjänas. Jag är så tacksam och så glad!


Vilka jaktmarker!


När vi satt och åt smög sig femon kronhjortar, sex dovhjortar och tre rådjur ut på åkern.
Det var så vackert!


varit ute och jobbat i skogen hela dagen n...

img_6965 (MMS)

varit ute och jobbat i skogen hela dagen nu sitter vi och ser the rock och väntar på att middagen ska bli klar


vackert porslin

img_6962 (MMS)

vackert porslin


Louise pratar fysik med hjärtat och jag ha...

img_6958 (MMS)

Louise pratar fysik med hjärtat och jag har gotte-fatet


rabarberpaj och sauternes

img_6960 (MMS)

rabarberpaj och sauternes


fjärde omtaget

img_6952 (MMS)

fjärde omtaget


det är så mysigt att vi alla är samlade!

img_6950 (MMS)

det är så mysigt att vi alla är samlade!


buffé

img_6947 (MMS)

buffé


familjen njuter av påsken

img_6954 (MMS)

familjen njuter av påsken


jobbat i skogen hela dagen. Nu är vi helt ...

img_6927 (MMS)

jobbat i skogen hela dagen. Nu är vi helt möra och ska avnjuta en härlig påskmiddag sen väntar spel!


påsk-karra så klart!

img_6943 (MMS)

påsk-karra så klart!


nu är vi spräng mätta och ska dricka kaffe...

img_6942 (MMS)

nu är vi spräng mätta och ska dricka kaffe och trycka ner lite dessert


långfredagsfest med familjen

img_6936 (MMS)

långfredagsfest med familjen


skaldjursfrossa

img_6933 (MMS)

skaldjursfrossa


just det..lite ;-)

img_6928 (MMS)

just det..lite ;-)


mamma och pappa har köpt "lite" mat inför ...

img_6929 (MMS)

mamma och pappa har köpt "lite" mat inför helgen


lökringsälskare!

img_6920 (MMS)

lökringsälskare!


på väg med tåget upp till Uppsala

img_6919 (MMS)

på väg med tåget upp till Uppsala


Mysig kväll!

Indisk mat (igen!), italienskt vin och hockey. En riktigt myskväll med mitt hjärta!


Supergott kaffe och vin!

img_6913 (MMS)

har laddat upp för världens bästa påsk med hjärtat, syrran, mamma och pappa i Uppsala


lyxlunch på masala

img_6910 (MMS)

lyxlunch på masala


blev ett pump:pass med gretty nu ska jag h...

img_6909 (MMS)

blev ett pump:pass med gretty nu ska jag hem, städa, vika tvätt och plugga:-)


skärtorsdagsträning

img_6908 (MMS)

skärtorsdagsträning


nu ska jag hämta min nya mobil. Fick ett j...

img_6898 (MMS)

nu ska jag hämta min nya mobil. Fick ett jätte bra erbjudande för en vecka sedan. Jag fick halvera min månadskostnad och få en ny mobil - ja tack!!


klänning och matchande kavaj - jag ser ut ...

img_6891 (MMS)

klänning och matchande kavaj - jag ser ut som en riktig jurist idag!


dags att bege sig ut på äventyr!

img_6893 (MMS)

dags att bege sig ut på äventyr!


kvällen avslutades igår med överraskningsf...

img_6884 (MMS)

kvällen avslutades igår med överraskningsfest för Stefans mamma åse. Det blev sent men var jätte trevligt!


Risifrutti bygger mina muskler

img_6887 (MMS)

Bättre efter träning finns inte! Mums! Mina favorit mellanmål efter träning, är risifrutti, kexchoklad (vid långdistans) och rostade mackor med svartvinbärsmarmelad.


Spinning efter choklad

img_6885 (MMS)

Blev ett pass spinning. Tog ut mig ordentligt! Nöjd!


Motivationshöjare?

img_6883 (MMS)

Choklad är alltid bra om man känner att motivationen sviker! Idag fick det bli en choklad-banan-bar med massor av protein.


inte så sugen på att träna egentligen men ...

img_6879 (MMS)

inte så sugen på att träna egentligen men det blir ju ingen träning på en vecka efter detta så det är kanske skönt att få svettas lite


veckans andra träningspass. Vi får se vad ...

img_6878 (MMS)

veckans andra träningspass. Vi får se vad det blir :-)


picknick på hallmattan

img_6875 (MMS)

picknick på hallmattan


den här klubban ser giftig ut!

img_6866 (MMS)

den här klubban ser giftig ut!


hjärtat bjöd ut mig på frukost i morse - m...

img_6868 (MMS)

hjärtat bjöd ut mig på frukost i morse - mysigt! Nu väntar hemmaplugg hela dagen:-)


dags för stor-möte på frankes

img_6859 (MMS)

dags för stor-möte på frankes


hade inget papper att skriva på då kan det...

img_6858 (MMS)

hade inget papper att skriva på då kan det gå så här


korvgryta. 500g Falukorv, 1 äggplanta, 1 b...

img_6857 (MMS)

korvgryta. 500g Falukorv, 1 äggplanta, 1 burk bönor, 2 paprikor, 1/2 rödlök, 2 msk balsamvinäger, 1 msk italienska kryddor (frysta), 1 dl kesella, 3 vitlöksklyftor, 2 tomatsås med basilika smak, 2 msk ketchup, salt, vitpeppar och lite torkad chili


gp bjuder på mycket intressant idag!

img_6854 (MMS)

gp bjuder på mycket intressant idag!


morgonstund med guld i mun!

img_6853 (MMS)

morgonstund med guld i mun!


Super köttfärsås

img_6833 (MMS)

Min goda köttfärsås innehöll, 1 gul lök, 3 vitlöksklyftor, 1 röd chili, 2 dl vitt vin, 400 köttfärs, 1 eggplanta, 2 st tomatsås med basilika smak, stora vita bönor, 1 mosarella, 2 skedar ketchup, 1 dl kesella, 3 msk balsamvinäger, 1 nypa socker, lite soja, salt, vitpeppar, timjan, chili, paprikapulver och en skvätt vatten. Hjärtat tyckte att det var den godaste köttfärsås jag någonsin gjort:-)


Kvällsstudier!

img_6852 (MMS)

Ibland har nöden ingen lag


15 min stakning (lungt) 60 min indoorwalki...

img_6845 (MMS)

15 min stakning (lungt) 60 min indoorwalking (tungt). Blev ett bra pass idag!


Hjärtat botade min PMS med pommes

img_6843 (MMS)

Fett och flottigt. Kommer inte ihåg senaste gången jag var sugen på pommes.. var nog över sex år sedan. Men idag surade jag till mig en stor låda gottepinnar och lyckan var slående!


shopping med hjärtat.. Han tycker dock att...

img_6841 (MMS)

shopping med hjärtat.. Han tycker dock att allt är fult! Jag får ta en äppelkaka för att orka!


dags för eftermiddagsföreläsning

img_6828 (MMS)

dags för eftermiddagsföreläsning


och så får man plugga lite förstås

img_6822 (MMS)

och så får man plugga lite förstås


man kan sola inne bara man öppnar fönstret

img_6823 (MMS)

man kan sola inne bara man öppnar fönstret


hjärtat är och fiskar och jag är löjligt u...

img_6821 (MMS)

hjärtat är och fiskar och jag är löjligt uttråkad.. Inte ens karameller hjälpte..


Mat i veckan

img_6818 (MMS)

I veckan blir det mosarella-köttfärsås med lättkokt vitkål och spagetti


slår till med första bodypump passet på nä...

img_6811 (MMS)

slår till med första bodypump passet på nästan ett år


börjar så klart med en promenad!

img_6806 (MMS)

börjar så klart med en promenad!


första "lediga" dagen på länge. På planeri...

img_6804 (MMS)

första "lediga" dagen på länge. På planeringen står efterlängtad träning, jobb sökning, städning, plugg,    promenad med clarissa och matlagning inför veckans matlådor.


nu ska jag och clarissa ut på morgon promenad

img_6795 (MMS)

nu ska jag och clarissa ut på morgon promenad