Johanna hade glöggmys på Hissingen


Johanna är den som sitter på golvet. Hon är från Umeå liksom jag och vi
känner varandr genom våra x:pojkvänner. Nu har Johanna liksom jag flyttat
ner till goa götet och det tycker jag är kanon, för hon är verkligen kanon gullig.

Först drack vi glögg, åt pepparkakor och pratade, sen blev det spel för hela
slanten, "Med andra ord". Det var ett jätte roligt spel, där man skulle beskriva
ett ord, men man fick inte säga det utan var tvungen att använda andra ord.
Tyvärr fick jag avrunda vid tio, eftersom jag fick akut magknip. Kände inte att
jag kunde gå på toa ordentligt eftersom det var så lyhört att jag höll mig. Vilket
gjorde att jag byggde upp ett enormt över tryck och tillslut fick jag nästan kramp.
..nu är jag hemma och har gått på toa och allt känns bättre.. dock har jag satt
i mig massa kanderande mandlar vilket inte är så bra men min potentiella
nötkänslighet.. vi får väll se om jag får "Spurt mage" i morgon..

PS: känner mig helt sockersjuk av allt socker idag. Elins godis, lussebullar,
pepparkakor, mandlar, glögg, mer godis.. och jag som har sockerlöfte! I morgon
är det stor skärpning! Inge mer socker fram till jul! Honneybonney blir ledsen
på annars! Jag måste faktiskt visa honom att jag klarar det!!

Sen blev det pepparkakor


Sen kom kajsa över och då bakade vi pepparkakor och lyssnade på slager
klassikers. Jag försökte sätta på en skiva med "lasse stefans" men då
skrek tjejerna rak ut! ...Vid halv åtta skjutsade jag hem dom och åkte själv
ut till Johanna på Hissingen.


Sockermandlar


Sen lagade jag kanderade mandlar. Ett recept som jag hittade i Metro här om
veckan: 200gr sötmandlar, 1 tsk kanel, 1/2 vatten, 2dl socker. Koka till vattnet
kokat bort och sockret kristaliserat sig.

fortsätt röra till sockret börjar skifta till en brunare färg, men bara så länge
att det fortf. ligger som klumpar runt mandlarna.



Färdiga mandlar. Lägg dom på en bricka, separera dom med en gaffel.


Kärlek


Inte bara jag och hjärtat är kära, inte bara vi har ett fantastiskt förhållande.
Så här ska kärlek se ut efter fem år tillsammans. Blir så lycklig när jag ser
sånt här!  (Bild från
http://jesperrune.blogg.se/ )

(Bild: http://www.folkbladet.nu/?p=127209#comment-88776 )

Söndag kväll


Söndag kväll och avslappning. Snön lyste på sthlms taken.

Snöstormen la sig mot kvällskvisten och de upplysta skyltfönstren gav mig
julkänslor. På seveneleven köpte varma lussebullar och mjölk

Sen var det hem, kamma upp håret, sätta på lite maskara och rouge..

lollo städade och tände ljus
Sen kom Hamid och Rozze över och tog ett glas vin med mig och lollo.
Det skrattades och alla skämt var inte rumsrena. Det var super trevligt!

Söndag


Vaknade pigg. Lollo hadde inte kommit hem, hon hade slaggat hoss en
polare. Jag svängde upp mitt hår i en snabb svans och begav mig ner till
Strureplan för att möte upp min gammla vänn från Nicklas och hans ur söta
flickvänn Emily. Tillsammans skulle vi gå och äta en mysig lunch!

Lunchen bestod i god kvalitets pizza, och snacka om att vi hade det trevligt.
Vi pratade både om gammla minenn och vad som hänt under de 2år
som vi inte setts. Roligast var att se att dom var lika kära som alltid! skulle
så gärna vilja bjuda hem dom på middag hoss mig och Krille. Tyvärr är
det lite svårt när dom bor i Sthlm och vi i Göteborg men någon gång!

Lördag kväll


Efter att ha tagit en Latte med Nille på Foam avrundade jag mitt statsäventyr.
Hemma blev det duschen, lite mackor och vin. Vid halv tio skulle jag, Lollo
och Sulle iväg på fördrink hoss Daniel.

Sulle var strålande vacker med spetts, höga klackar och lackade leggings.
Lollo var också jätte fin med en färgglad kläninng och sitt midjelånga hår
utsläppt. Själv hade jag en helt vanligt svart, enkel, klassisk klänning och
det känndes toppen. Precis mig! Gillar inte att visa mer hud än nödvändigt.
Vart finns spänningen när tjejer kör kortkort och max-urringat?

Syrran höll på att flippa på mig när jag först satte på mig fleecetröja och sen
föreslog täckbyxor. Men va fan! inte står jag i någon j*vla krog kö och fryser
häcken för att någon ska tycka jag är snygg! Den som dömmer mig för att
jag inte vill frysa är ändå inget att ha! Mitt hjärta säger alltid till mig att klä mig
varm oavsett vart man ska! För han bryr sig om mig! Han skulle inte bli mer
nöjd för att jag skulle stå i 10 cm klackar och korkort och frysa, än om jag hade
ett illröt skidställ!

Fördrinken var trevlig. Daniel bodde i en jätte fin lägenhet och alla inbjudna
var jätte snälla och sött klädda. Det bjöds på drinkar och tilltugg. Vid tolv
tiden satte vi oss alla i taxi bilar och åkte in till Sturekompaniet där Daniel bokat
bord. Jag och lollo var nog dom sista som lämnade lägenheten, vi är väll
båda kvinnor av den kalibern som faktiskt bryr sig om att städa efter sig.

Så här såg jag ut, glad och lika nykter som vanligt. Vid 2 avrundade jag
kände än en gång att utgång är inget för mig! Gillar inte krogen! För mig
blir det fortsättningsvis pubbar, coctailbarer och bruncher. Varför gillar
jag inte krogen då? jag känner för gammal för den. Jag har vuxit ifrån den.
..Om jag någonsin varit ung nog för den? gillar inte musiken, gillar inte
ytigheten, kladdandet, alla fulla människor. Det är lite sittplater, så hög
musik att man inte kan prata och musiken går i så många tackter att det
är omöjligt att dansa. Nej krogen är inget för mig. Att jag aldrig kommer
ihåg! Tänker samma sak varje gång!

Den nakna sanningen: Kanske är jag inte imponerad. Stackars små tjejer.
18:år, silikonbröst, gratis drinkar, så ytligt. Jag betraktar det, känner hur
tragiskt det är. Hur unga tjejer är som objekt ute på stureplansklubbarna.
En dag kommer dom vakna upp och må extremt dåligt och ångra att dom
bjöd ut sig så. Att dom dansade porrigt, klädde sig slampigt och drog med
en stureplansprofin hem. Mitt sällskap var lugna men tankarna for genom
mitt hvuud. "Drinkhoror" kallas dom. Små tjejer som svansar efter rika
äldre killar, krälar och åmar sig vid deras bord. Jag skäms på deras vägnar.
Men det är inte deras fel, dom är unga, dom förstår inte bättre, dom tror det
är vägen till rikedom, kontakter, dom blir något när dom får synas.
Aldrig har jag känt mig så glad att jag haft på mig min "Söndsklänning"
som en kväll som denna. Jag var där i ett trevligt sällskap, jag drack ingen
sprit, åkte ingen gratis taxi, jag var där med vänner, jag är inte skyldig
någon nått. Jag är glad att jag inte visade mer hud än ett par vader..

Jag och Sulle avrundade vid halv 3 med massor med korv. Kvällen hade
varit trevlig! Det enda jag ångrade var att jag inte var ute med mina polare
som också skulle ut på ett annat ställe för då hade jag kunnat avrunda
när jag velat. Nu kände jag att jag behövde stanna och dansa för att lollo
inte skulle behöva skämmas över sin "torr opartypingla" till syster. Men!
Lollos vänn DK ska ha en eloge! han var en kanon kille och jag hoppas
lollo håller hårt i honom.

Lördagmorgon


Jag vaknade naturligtvis först av alla som vanligt. Ute snöade det och jag
kände mig lycklig. För att inte väcka Sulle, Putte och Lollo. Smög jag ut och
köpte lite frukost på ett nära liggande Cafe. En liten mini macka och en jose
för 70kr!! (Det är dyrt att vara på resande fot) men! men! det var den godaste
mackan jag ätit i hela mitt liv och josen smakade nästan lika gott som kärlek.

Efter frukosten gick jag hem duschade, satte på mig lite kläder och tog en
promenad bort till Odenplan. Där mötte jag upp Rozze. Tillsammans gick
vi till Sirap och åt brunch. Den var helt sagolik och resturangen var helt full.

Brunchen bestod av färsk pressad jose, små grillade prinskorvar, äggröra
och amerikanska blåbärspannkakor med sirap. Yummy yunny! Det var så 
roligt att träffa Rozze allt var lika avslappnat och trevligt som alltid! Efter maten
tog vi en promenad och svängde förbi hans jobb/lägenhet. Vid 15 svängde
jag av hemmåt. Hemma låg louise (syrran) och Sulle och slappade
framför sexa and the city åt nudlar.

Fancy Stockholm






Louise lägenhet låg i ett stenkast från Östermalmstorg. Lägenheten
var som tagen ur en Gant katalog och till och med trappuppgången var
jätte fin!

Fredag kväll Stockholm


Jag satte mig på tåget mot Stockholm. Om ni undrar varför jag har en depp
min så var det så att när jag skulle köpa kaffe på tåget märkte jag att jag
glömt mitt kreditkort hemma. Illa! Åka till sthlm utan pengar. Upptäckte också
till min förskräckelse att jag glömt telefon laddaren och telefonen tutade på
sista batteri hacket. Bra början?

När jag kom upp mötte min snälla syster upp mig på tågstationen. Klockan
var 23.00 och vi tog tunnelbanan till Östermalmstorg. När vi kom hem lockade
tjejerna med utgång och jag svidade om till min fina svarta klänning. Vi drack lite
vin och klockan tickade iväg, vid ett frågade när vi egentligen skulle ut, då
tittade dom på mig och skrattade, vid 3 Desiree, vid 3! man går inte ute före 3 här!
Men nån måtta får det vara på roligheterna..Så istället för att gå ut, sminkade jag
av mig och hoppade i säng.

Stockholm

NU vajar jag runt i stockholm. Har haft en kanon dag så här långt, fulle på kafe, brunch, promenad, fika, hemma nu och dricker vin sen blir det förfest, sen middag, sen utgång. Detaljer och bilder kommer sen!

Årets första julbord


Hjärtat har bjudit mig på årets första och också godaste lilla julbord.

Hemmlagade köttbullar, prinsens senapssill, röbetsallad, janssons, brysslar..
Allt jag älskar stod på bordet, i bakgrunden spelades Jill Jonssons jul
låtar och hela vardagsrummet för upptänt med små värmeljus. Jag fick
så mycket julkänslor att jag kastade mig om halsen på min älsklling och
gav honom en kärleksförklaring!

Hjärtat syrra kom över på räkfrossa


Kilovis med räkor, olika sorters dipp och frallor. När Hjärtats syster kommer
på besök från Uppsala får man göra nått lite extra. Tillsammans såg vi Dobidoo
och Idol. Tyvärr fick jag kramp i magen och fick läga mig på golvet en längre
stund. Försökte dölja hur mycket det smärtade och jag lyckades nog. Sen blev
det i säng både jag och hjärtat var dötrötta!