Hemligheten i lussebullarna är 100g smält ...

img_5146 (MMS)

Hemligheten i lussebullarna är 100g smält smör, 200g mandelmassa, 1,5 dl russin och 1,5 dl hackade mandlar. Rör ihop det och smöra era lussebullar - jag lovat succé!


Lussestök

img_5145 (MMS)

Lussestök


Jag spelar julgris:-)

img_5141 (MMS)

Jag spelar julgris:-)


Ett underbart vackert brev från Farmor

img_5138 (MMS)

Ett underbart vackert brev från Farmor


Handledarmöte, lunch med MF och nu lite fi...

img_5137 (MMS)

Handledarmöte, lunch med MF och nu lite fika innan jag förbereder mig för morgondagens luftvårdsdag:-)


Sen blandar jag ihop allt i en skål

img_5129 (MMS)

Sen blandar jag ihop allt i en skål


Apelsin, kiwii och morotsjose

img_5128 (MMS)

Apelsin, kiwii och morotsjose


Dags för Bio

img_5130 (MMS)

Dags för Bio


Min lilla plugg-mys-hörna

img_5126 (MMS)

Min lilla plugg-mys-hörna


Paljetter på tröjan

img_5125 (MMS)

Paljetter på tröjan


Dricker glögg och lyssnar på klassisk julm...

img_5122 (MMS)

Dricker glögg och lyssnar på klassisk julmusik på P2


Julfrukost med skinka, köttbullar, röbetss...

img_5121 (MMS)

Julfrukost med skinka, köttbullar, röbetssallad och pepparkakor


Mysigt att göra saker ihop

img_5119 (MMS)

Mysigt att göra saker ihop


Frölunda vs. Färjestad

img_4158 (MMS)

Frölunda vs. Färjestad


Goda grillspett

img_6299 (MMS)

Goda grillspett


Hjärtat bjöd ut mig på middag på La Terazza

img_9381 (MMS)

Hjärtat bjöd ut mig på middag på La Terazza


Julstämning hemma

img_5107 (MMS)

Julstämning hemma


Alla julklappar är inhandlade

img_5104 (MMS)

Alla julklappar är inhandlade


Första julmaten i år

img_5100 (MMS)

Första julmaten i år


Nu är stämningen på topp och gästerna kan ...

img_5094 (MMS)

Nu är stämningen på topp och gästerna kan anlända


Idag har vi varit på IKEA och handlat, äti...

img_5092 (MMS)

Idag har vi varit på IKEA och handlat, ätit söndagsstek hos Pettson och Sanna och så har vi julpyntat. Nu ska vi äta adventsfika:-)


Gårdags kvällen på Wallmanssalonger med Hj...

img_7758 (MMS)

Gårdags kvällen på Wallmanssalonger med Hjärtat och syrran


Mot Göteborg. Solen strålar ute. Tråkigt a...

img_5085 (MMS)

Mot Göteborg. Solen strålar ute. Tråkigt att jag inte får träffa CJ och Anna i Lindköping men så är det i livet i bland, saker händer så man får byta riktning


X2000 frukost idag

img_5084 (MMS)

X2000 frukost idag


Skulle till Linköping idag men pga en händ...

img_5082 (MMS)

Skulle till Linköping idag men pga en händelse i Gbg vänder jag om hem


Lite mat i magen

img_5074 (MMS)

Lite mat i magen


Blixtjobb i Sthlm. Kan du vara på tåget mo...

img_5073 (MMS)

Blixtjobb i Sthlm. Kan du vara på tåget mot Sthlm om 35 min? Javisst!


Ligger i sängen med hjärtat och ser på film

img_5070 (MMS)

Ligger i sängen med hjärtat och ser på film


Lunchdate på Masala

img_5067 (MMS)

Lunchdate på Masala


En stadig bibba juridisk text

img_5063 (MMS)

En stadig bibba juridisk text


Arbetet växer

img_5064 (MMS)

Arbetet växer


Kan inte hålla mig från julmaten! Älskar d...

img_5060 (MMS)

Kan inte hålla mig från julmaten! Älskar det! Gröt, vört, peppisar, lussekatter och rödbetsallad:-)


Flera saker samtidigt

img_5062 (MMS)

Flera saker samtidigt


Lunch-TV med Master Chef

img_5057 (MMS)

Laddar upp med lite mat


Hjärtat lurade med mig på ett ryggpass på ...

img_5043 (MMS)

Hjärtat lurade med mig på ett ryggpass på gymmet nu väntar lunch och sedan studier


Mysigt att läsa morgontidningen ihop

img_5056 (MMS)

Mysigt att läsa morgontidningen ihop


Efter ett långt mysigt julfika med Mandy l...

img_5053 (MMS)

Efter ett långt mysigt julfika med Mandy lagar jag och hjärtat biffar med rostade rotfrukter och hemmagjord lingonsylt


Tips för er jurister där ute som söker arbete

img_5050 (MMS)

Tips för er jurister där ute som söker arbete


Glad av tre anledningar idag. Morgonens va...

img_5049 (MMS)

Glad av tre anledningar idag. Morgonens vasaloppsträning bestående av ett 120 min crosspass gick förträffligt, jag ska med anledning av min uppsats få skriva en artikel i tidning och nästa vecka väntar arbetsintervju.. I like, I like, I like!


Hur fullt har ni det i era kylskåp?

img_5048 (MMS)

Hur fullt har ni det i era kylskåp?


Simon kom över på en spontan kaffe

img_5038 (MMS)

Simon kom över på en spontan kaffe


Indisk lunch med hjärtat och nu ska han vi...

img_5036 (MMS)

Indisk lunch med hjärtat och nu ska han vidare till jobbet i kväll väntar match


Jobbar några timmar med uppsatsen när hjär...

img_5033 (MMS)

Jobbar några timmar med uppsatsen när hjärtat är och tränar med Lundh


Idag fick jag bestämma frukost. Då blev de...

img_0178 (MMS)

Idag fick jag bestämma frukost. Då blev det burgare, pommes och självklart Maxs smältost


Jag är sjukt nöjd!

img_5029 (MMS)

Jag är sjukt nöjd!


Min egen designade klänning kom idag!

img_5027 (MMS)

Min egen designade klänning kom idag!


Sötnosen min!

img_5016 (MMS)

Sötnosen min!


Hjärtat har fått sin julklapp redan nu. En...

img_5013 (MMS)

Hjärtat har fått sin julklapp redan nu. En blå skjorta från Stenströms och en blå fluga:-)


Ser The love guru med hjärtat

img_5017 (MMS)

Ser The love guru med hjärtat


Lördagsgött

img_5007 (MMS)

Lördagsgött


Tårtdate med Simon, Lisa och Arvind

img_5006 (MMS)

Tårtdate med Simon, Lisa och Arvind


Måste lägga in en andra växel på vasalopps...

img_5002 (MMS)

Måste lägga in en andra växel på vasaloppsträningen! Körde 60 min spinning i dag på 85-91% av min maxpuls hela passet. Det kändes som en bra start på den kommande veckans träning!


Perfekt kött!

img_4999 (MMS)

Perfekt kött!


Drack just denna glögg. Den var god men ev...

img_4996 (MMS)

Drack just denna glögg. Den var god men eventuellt något söt.


Hjortsteken grillad i ugnen över en bädd a...

img_4995 (MMS)

Hjortsteken grillad i ugnen över en bädd av potatis, morötter, lök, öl, lagerblad och fond.


Glöggmys med Haggelin

img_4994 (MMS)

Glöggmys med Haggelin


Är vråltrött idag! Sitter och analyserar å...

img_4991 (MMS)

Är vråltrött idag! Sitter och analyserar åtgärdsprogrammens rättsliga status just nu och får balja i mig kaffe för att inte somna.


Jag vill hem och skriva på min uppsats men...

img_4988 (MMS)

Jag vill hem och skriva på min uppsats men jag måste stanna på stan tills elva. Är riktigt trött och halv sover i en fåtölj på Espressohaus.


Träningen var seg idag. Tog hälften av vad...

img_4987 (MMS)

Träningen var seg idag. Tog hälften av vad jag brukar på pumpen.


Dags för fredagspump med Charlotte

img_4986 (MMS)

Dags för fredagspump med Charlotte


Från Hugo boss - like like like

img_4977 (MMS)

Från Hugo boss - like like like


Hjärtats nya kavaj

img_4978 (MMS)

Hjärtats nya kavaj


Hjärtat är så snygg!

img_4984 (MMS)

Hjärtat är så snygg!


Ja vi gör annat än äter;-). Nu lagar vi in...

img_4972 (MMS)

Ja vi gör annat än äter;-). Nu lagar vi indiskt och ska se på master chef USA


Laddade!

img_4971 (MMS)

Laddade!


Dags för twilight

img_4969 (MMS)

Dags för twilight


Bunkrar upp för bion

img_4968 (MMS)

Bunkrar upp för bion


Fika på Brogyllen innan bion

img_4967 (MMS)

Fika på Brogyllen innan bion


Tömd på blod

img_4962 (MMS)

Tömd på blod


Pannkakorna var super goda idag! Har sakna...

img_4965 (MMS)

Pannkakorna var super goda idag! Har saknat mina lunchdater på stan!


Laddad för en heldag på stan

img_4961 (MMS)

Laddad för en heldag på stan


Efterlängtad lunchdate på Bee med hjärtat

img_4957 (MMS)

Efterlängtad lunchdate på Bee med hjärtat


Morgonstund med guld i mun

img_4956 (MMS)

Morgonstund med guld i mun


En ledig dag ihop

img_4954 (MMS)

En ledig dag ihop


Hundarna fick följa med

img_4950 (MMS)

Hundarna fick följa med


Mys med Mandy några timmar

img_4949 (MMS)

Mys med Mandy några timmar


Skönt att inte behöva fixa till sig när ma...

img_4946 (MMS)

Skönt att inte behöva fixa till sig när man sitter hemma!


Ruskigt god kycklinggryta blev det!

img_4940 (MMS)

Ruskigt god kycklinggryta blev det!


Ungsbakad kyckling på lunchmenyn

img_4937 (MMS)

Ungsbakad kyckling på lunchmenyn. Mitt eget recept som vanligt. Blanda 1 burk körsbärstomater, med 1/2 stark aivar, 1/2 fin hackad rödlök, 1 dl vanlig grädde, timjan, salt, peppar och lite chili. Lägg röran i en ungsform med kyckling och toppa med riven ost. 200 grader i ca 35-40 min. Servera med ris! Snart är det klart och jag är så hungrig!


På strålande humör! Att plugga hemma är to...

img_4930 (MMS)

På strålande humör! Att plugga hemma är toppen!


Löjligt vacker morgon

img_4928 (MMS)

Löjligt vacker morgon med flera minusgrader i Göteborg!


Idag börjar jag plugga tidigt så jag kan t...

img_4920 (MMS)

Idag börjar jag plugga tidigt så jag kan ta en skön lunchpromenad


GP för hela slanten

img_4926 (MMS)

GP för hela slanten


Dags för fotbollskväll

img_4916 (MMS)

Dags för fotbollskväll


En härlig promenix med Sanna. Luft och lju...

img_4915 (MMS)

En härlig promenix med Sanna. Luft och ljus blir man glad och pigg av!


Fick jätte fina blommor av Atena

img_4913 (MMS)

Fick jätte fina blommor av Atena


Atena och Susanna "frugan" kom över på mys...

img_4912 (MMS)

Atena och Susanna "frugan" kom över på mysig lunchdate


Slipar formen med ett spinnnigpass tillsam...

img_4895 (MMS)

Slipar formen med ett spinnnigpass tillsammans med Mandy


Middagen blir älgbiffar med potatisgratäng

img_4910 (MMS)

Middagen blir älgbiffar med potatisgratäng


Tar en nypa luft för att njuta av det fina...

img_4906 (MMS)

Tar en nypa luft för att njuta av det fina vädret


Hemma lunch varje dag nu. Idag blir det ky...

img_4902 (MMS)

Hemma lunch varje dag nu. Idag blir det kycklingköttfärsås och steka grönsaker.


Mysfrukost med hjärtat. Känns inte som mån...

img_4885 (MMS)

Mysfrukost med hjärtat. Känns inte som måndag idag. Dagarna flyter ihop när man skriver uppsats!


Jämställdhet verkar vara en klurig fråga

img_4893 (MMS)

Jämställdhet verkar vara en klurig fråga


Läs hela artikeln i GP!

img_4888 (MMS)

Läs hela artikeln i GP!


Svårare för kvinnor att få fast jobb - skr...

img_4887 (MMS)

Svårare för kvinnor att få fast jobb - skrämmande!


Utbakadfläta

img_4884 (MMS)

Utbakadfläta


Dags för ett bicep/triceppass

img_4876 (MMS)

Dags för ett bicep/triceppass


Milen på 50 min sedan lite vila

img_4874 (MMS)

Milen på 50 min sedan lite vila


Mamma och pappa tittade in på Farsdagsfika

img_4857 (MMS)

Mamma och pappa tittade in på Farsdagsfika


Invigde craftstället som jag fick i femårs...

img_4867 (MMS)

Invigde craftstället som jag fick i femårspresent


Cyklat milen med Clarissa i Skatås nu  vän...

img_4871 (MMS)

Cyklat milen med Clarissa i Skatås nu  väntar lunch


Jämställdhet är något att sträva efter

img_4864 (MMS)

Jämställdhet är något att sträva efter


Söndagsmys! Jag älskar detta!!

img_4863 (MMS)

Söndagsmys! Jag älskar detta!!


Bra citat!

img_4859 (MMS)

Bra citat!


Hjärtat överraskade mig med lite pluggmoti...

img_4855 (MMS)

Hjärtat överraskade mig med lite pluggmotivation


Hjärtat ska till jobbet och jag och Claris...

img_4846 (MMS)

Hjärtat ska till jobbet och jag och Clarissa ska plugg/mysa


Varit ute och cyklat med Clarissa nu vänta...

img_4843 (MMS)

Varit ute och cyklat med Clarissa nu väntar frukost och sedan äntligen gymmet!


Vi kunde bara vara nyttiga i en dag

img_4842 (MMS)

Vi kunde bara vara nyttiga i en dag


Jag bjöd hjärtat på kyckling, rotfruktsgra...

img_4837 (MMS)

Jag bjöd hjärtat på kyckling, rotfruktsgratäng, sherrysås och grönsakspytt


Kristallglasen och silverbesticken gjorde ...

img_4838 (MMS)

Kristallglasen och silverbesticken gjorde mysmiddagen speciell


Jag övertygade mamma att lämna Clarissa ho...

img_4835 (MMS)

Jag övertygade mamma att lämna Clarissa hos oss över helgen:-)


Efter en stor städning kom mamma över på b...

img_4832 (MMS)

Efter en stor städning kom mamma över på bullar och kaffe


Överdriven artikel

img_4831 (MMS)

Blir ledsen när pappa får skit fast han jobbar 400% och alltid gör allt han kan för alla.


Granskar SO2 utsläppen i Femman i Göteborg...

img_4829 (MMS)

Granskar SO2 utsläppen i Femman i Göteborg från 1990 till 2010... Finns statistik för varje timme, varje dag, varje år..


Presenterna väcker många härliga minnen!

img_4824 (MMS)

Presenterna väcker många härliga minnen!


Bröllopstavlan är uppsatt

img_4826 (MMS)

Bröllopstavlan är uppsatt


Nu är äntligen bröllopspresenterna här och...

img_4828 (MMS)

Nu är äntligen bröllopspresenterna här och inplacerade i skåpen


Anländer till Karlstad nu

img_4812 (MMS)

Anländer till Karlstad nu


Om ni tycker det är svårt att få till en d...

img_4799 (MMS)

Om ni tycker det är svårt att få till en date med mig, eller att det tar lång tid innan jag svarar på sms eller mail på sociala medium så har ni svaret här. Digital-panik! Jag avskyr faktiskt både datorn och mobilen som sociala redskap (inte i studie och arbetssammanhang). Jag vill ha spontanitet. Jag vill träffa mina vänner på stan och säga hej är du ledig (NU) för en fika? Att ständigt vara uppkopplad och ha sms och mail pipandes får mig att stänga av. Ofta dröjer det veckor innan jag läser mina meddelanden på Facebook. Ofta på grund av ett dåligt samvete att jag inte hinner sätta mig ner och hjärtligt svara på de frågor som ställs. Lätt hamnar man i en cirkel av väderbeskrivningar och allmänna må-bra-satser. Mobilen sen då, den piper, tittar på mig med förväntningar, hur många anledningar kan jag hitta på, det blir inga och mobilen blir liggandes med lysande skärm. Jag vill ses IRL, kravlöst och spontant. Som förr! Allt var bättre förr, eller?


Ett bra citat om lycka och jämförelse

img_4798 (MMS)

Ett bra citat om lycka och jämförelse


På väg upp till mamma och pappa för att hä...

img_4796 (MMS)

På väg upp till mamma och pappa för att hämta bilen som varit på lakering och rostskyddsbehandling


De spelade bra men förlorade med ett mål

img_4795 (MMS)

De spelade bra men förlorade med ett mål


Snor en paus-puss

img_4793 (MMS)

Snor en paus-puss


Hjärtat gjorde nyss ett snyggt mål!

img_4791 (MMS)

Hjärtat gjorde nyss ett snyggt mål!


Majssoppa med het korv

img_4789 (MMS)

Mitt recept som vanligt. Stek 1 gullök och 3 potatisar så de blir mjuka. Tillsätt två stora burkar majs, saften från en färsk riven ingefära, 2 liter vatten, 2 buljongtärningar. Koka ca 15 min. Mixa soppan och sila den. Släng majs och potatismoset. Red soppan med 1 fp. matlagningsgrädde och salta/peppra efter smak. Tillbehör till soppan: Stek het korv och sockerärtor. Krydda med lite fajita spice mix. Gott gott! Ps. Till och med hjärtat som vanligtvis inte är någon större soppälskare åt och njöt!


Ett gott liv

img_4785 (MMS)

Ett gott liv (igår)


Grekisk-lasagne

img_4788 (MMS)

Mitt eget recept. Ugnstemperatur 210 grader. Stek 2 pressade vitlöksklyftor och ½ hackad chilifrukt i smör. När vitlöken fått färg pressa saften ur en ½ citron och tillsätt en skvätt vatten. Tillsätt en fp. Kycklingfärs och stek tills färsen fått färg. Riv en ingefärsbit och pressa ur saften i köttfärsen. Blanda i ½ fetaost, 1 burk oliver (som du skivat fint), oregano, 1 fp. Tomatsås med basilika smak, samt 2 st. fin hackade paprikor. Avsluta med att salta och peppra. Fördela köttfärsröran jämt över ett färskt pastaark. Rulla ihop till en rulle och lägg i en smord ugnsform. Fortsätt tills formen är fylld med rullar. Var noga med att rullarna blir lika höga. Sticker någon upp så tryck ner den. Ställ dig vid kastrullerna igen, smält upp ca 50 gram smör, när det börjar bubbla vispar du i mjöl och sedan tillsätter du mjölk. Forsätt sedan röra och tillsätt mjölk efter hur tjock du vill att din vitsås ska bli. Smaksätt vidsåsen avslutningsvis med salt och vitpeppar. Häll den färdiga vitsåsen över rullarna. Se till att såsen täcker alla rullar. Räcker inte vitsåsen gör lite till. Hyvla till sist en smakrikost och lägg på toppen. Ugnsgrilla sedan rullarna på 210 grader i 1 h. När rullarna fått en fin färg så lägger du folie över formen och fortsätter att grilla dem tills tiden är ute. Servera med fördel med ett glas kallt mjölk och pizzasallad. Hoppas det smakar lika bra hos er som hos oss!


I morgon ska jag och hjärtat börja bli lit...

img_4783 (MMS)

I morgon ska jag och hjärtat börja bli lite nyttigare;-) idag laddar vi upp med godis för 60 kr


GP ger tips hur man ska spela spelet på ar...

img_4782 (MMS)

GP ger tips hur man ska spela spelet på arbetsplatsen


Brunch med hjärtat på Ritz

img_4780 (MMS)

Brunch med hjärtat på Ritz


Middag!




Middag skulle fixas med pompa och ståt.

Jim gjorde pumpor

Ostronen skulle öppnas.. teknik eller våld?





varvad vid och mörk chokladmousse

Hummersoppa med fyra sorters lök

Jim och hjärtat provar hummerskummet



Jag friterar lökringar

Torskrygg med hummerskum, jordärtkockspure, grönsakspytt, rödbetsgelé,
lökringar och torkad hummerklo

Mormors hallon och nougattårta i miniformat




Hjärtat har gjort hummersoppa

img_4774 (MMS)

Hjärtat har gjort hummersoppa


Snart kommer gästerna. Madde fixar choklad...

img_4777 (MMS)

Snart kommer gästerna. Madde fixar choklad och Hjärtat gör hummersmör


Ostron och champagne

img_4771 (MMS)

Ostron och champagne


Snart är det middag

img_4772 (MMS)

Snart är det middag


Nougat och hallonbakelser enligt mormors r...

img_4768 (MMS)

Nougat och hallonbakelser enligt mormors recept


Dags för en morgonjogg

img_4765 (MMS)

Dags för en morgonjogg


Torkad hummerklo

img_4761 (MMS)

Torkad hummerklo


Karamellkorgar

img_4760 (MMS)

Karamellkorgar


Karamellen ska nå rätt temperatur

img_4756 (MMS)

Karamellen ska nå rätt temperatur


Sen har vi lagat mat sedan tolvtiden

img_4754 (MMS)

Sen har vi lagat mat sedan tolvtiden


Hon har en helt egen stil vilket var härli...

img_4753 (MMS)

Hon har en helt egen stil vilket var härligt att se!


En av mina favoriter

img_4749 (MMS)

En av mina favoriter


Varit på Carolina Gynnings vernissage idag

img_4746 (MMS)

Varit på Carolina Gynnings vernissage idag


Bobo är på strålande humör idag och det är...

img_4740 (MMS)

Bobo är på strålande humör idag och det är nog för att hans lediga helg börjar idag


Morgonfilen och jag får välja

img_6177 (MMS)

Morgonfilen och jag får välja


Mysfrukost efter sovmorgon till kvart över...

img_3840 (MMS)

Mysfrukost efter sovmorgon till kvart över nio


Jag har just målat hjärtats naglar nu ser ...

img_4737 (MMS)

Jag har just målat hjärtats naglar nu ser han ut som Ozzy Osborn


Köttfärslåda. Varvade pastaplattor och squ...

img_4736 (MMS)

Köttfärslåda. Varvade pastaplattor och squars med min köttröra.  Jag toppade kalaset med riven prästost, paprika skivor och vitsås. (köttröran: 400 g köttfärs, 2 fpk tomatkross med basilikasmak, 5 morötter, 1  fin hackad broccoli, 2 vitlöksklyftor, 1/2 fpk gräddfil, 3 msk ketchup, timjan, salt, en nypa socker, några droppar balsamico, 1,5 msk kalvfond, 1 stark korv)


Godnatt på er! I morgon är jag laddad för ...

img_4733 (MMS)

Godnatt på er! I morgon är jag laddad för träning, plugg och mys med hjärtat.


Har klippt av mig 4 cm! Det blev snyggt me...

img_4729 (MMS)

Har klippt av mig 4 cm! Det blev snyggt men känns så klart kort! (Så här lockigt är mitt hår om det självtorkar och inte borstar det när det är blött)


Ont i magen

img_4723 (MMS)

Ont i magen


Hjärtat har köpt en ny hjälm till nyårsski...

img_4720 (MMS)

Hjärtat har köpt en ny hjälm till nyårsskidåkningen. Sen hade han med sig mat från indiern så det blev en kanon middag! Han är bara för söt! Är lite extra kär i honom idag.. eller nej.. jag är nog lite extra kär i honom varje dag!


Säker och snygg!

img_4717 (MMS)

Säker och snygg!


En bra start på dagen

img_4712 (MMS)

En bra start på dagen


Dags att grotta ner sig!

img_4711 (MMS)

Dags att grotta ner sig!


Mysig liten promenad med Sanna

img_4706 (MMS)

Mysig liten promenad med Sanna och sedan kom Mandy över på te-mys.


Lunch med hjärtat på Centralen

img_4698 (MMS)

Lunch med hjärtat på Centralen


Nya slingor blev det!

img_4694 (MMS)

Nya slingor blev det!


Söta Bobo kom förbi och överraskade mig me...

img_4012 (MMS)

Söta Bobo kom förbi och överraskade mig med en femårspresent


Älskar blommor - fridfulla och vackra!

img_4688 (MMS)

Älskar blommor - fridfulla och vackra!


Tisdagsbrunch på Kanold

img_4687 (MMS)

Tisdagsbrunch på Kanold


Mot frissan. Frågan är ska jag bättra på m...

img_4684 (MMS)

Mot frissan. Frågan är ska jag bättra på mina slingor eller ska jag färga det brunt? Trivs bättre i blont men jag tjänar 1000kr i månaden på att vara brunhårig. Det bruna sliter mindre på håret. Blir jag brunhårig kan jag inte bli blond igen på minst två år för det sliter för mycket att växla. Svår sitts!