Har inte gjort något värt att blogga om..

img_2867 (MMS)

Har inte gjort något värt att blogga om..


Ensamkväll, lite mys och efterlängtat lörd...

img_2864 (MMS)

Ensamkväll, lite mys och efterlängtat lördagsgodis!


Biff Rydberg och sedan lite glass, mmmmm!

img_2861 (MMS)

Biff Rydberg och sedan lite glass, mmmmm!


Tre dagar kvar till tentan

img_2858 (MMS)

Tre dagar kvar till tentan


Mamma och pappa funderar på att köpa ny bå...

img_2857 (MMS)

Mamma och pappa funderar på att köpa ny båt, ska bli spännande och se om det blir en 44:fot eller 51:fot!


Det är söndag och jag måste plugga, men än...

img_2856 (MMS)

Det är söndag och jag måste plugga, men ändå så måste jag njuta. Då får man slå två flugor i en smäll!


En tanke på min kära farfar! Du var den bä...

img_2855 (MMS)

En tanke på min kära farfar! Du var den bästa, snällaste, coolaste, finaste farfarn i världen!


Efter en shoppingtur tar vi tag i våra räk...

img_2854 (MMS)

Efter en shoppingtur tar vi tag i våra räkningar. Det är tur att vi aldrig köper på kredit för då hade nog högen varit betydligt högre!


Pancakes in bed

img_2850 (MMS)

Pancakes in bed


Uppe med tuppen

Magen är lite sur på mig idag så jag kan inte sova.. försöker surfa mig trött

Tog en romantisk promenad hem i sommarregnet

img_2848 (MMS)

Tog en romantisk promenad hem i sommarregnet


En klockren kväll på Tidbloms

img_2844 (MMS)

En klockren kväll på Tidbloms


Nu blir det fotboll!!

img_2830 (MMS)

Nu blir det fotboll!!


Filé  och sedan god dessert. Stämningen...

img_2835 (MMS)

Filé och sedan god dessert. Stämningen är på topp!


Middag med mina och hjärtats föräldrar -fö...

img_2839 (MMS)

Middag med mina och hjärtats föräldrar -första gången!!


Outfit of the day

img_2827 (MMS)

Outfit of the day


En present till mig själv

img_2823 (MMS)

En present till mig själv


En lite sak, mycket kärlek

img_2821 (MMS)

En lite sak, mycket kärlek


Ska ut på presentjakt. I morgon är det ju ...

img_2819 (MMS)

Ska ut på presentjakt. I morgon är det ju morsdag!


Pluggar stillsamt medan hjärtat är och fix...

img_2816 (MMS)

Pluggar stillsamt medan hjärtat är och fixar med båten.


Hjärtat överraskade mig med världens bästa...

img_2808 (MMS)

Hjärtat överraskade mig med världens bästa present! Mini munk, Sveriges godaste ost! Lagras länge, är gräddig och smakar massor! Finns bara att köpa i korta perioder varje år för den tar slut så snabbt!


Grabbarnas fiskeäventyr (bilder)


Mycket packning för fem dagar till havs

Vackra kvällar på västkusten

Grabbmys vid elden

Kvällar i tältet

Sköna dagar på tu man hand

En näbbgädda och min söta käraste

Vad är oddsen för att man får en torsk på kroken? Bra jobbat!

Dags att packa ihop och åka hem!

Så här ser jag ut när hjärtat kommer hem


My man is home! Det känns underbart! Är man kär och galen så är man!

En glad överraskning! Äventyrspojken är he...

img_2809 (MMS)

En glad överraskning! Äventyrspojken är hemma igen!


Löjligt lycklig

img_2804 (MMS)

Jag blir löjligt lycklig av, mitt hjärta, vackra naturskådespel, en vackra himlar, glada djur och kaffe!


Är det inte magiskt vackert?!

img_2790 (MMS)

Är det inte magiskt vackert?!


På väg hem för att bädda ner mig framför tv:n

img_2797 (MMS)

På väg hem för att bädda ner mig framför tv:n


Regnbåge över Kåltorp

img_2795 (MMS)

Regnbåge över Kåltorp


Lite god dessert

img_2787 (MMS)

Lite god dessert


Date med Simon

img_2786 (MMS)

Date med Simon


Tar ett glas på Halta Lottas joina om du v...

img_2783 (MMS)

Tar ett glas på Halta Lottas joina om du vill :-)


Fuck! Måste uppgifterna vara såååå inveckl...

img_2764 (MMS)

Fuck! Måste uppgifterna vara såååå invecklade på en fredag?


ICAs salladsbar har öppnat och jag är hook...

img_2761 (MMS)

ICAs salladsbar har öppnat och jag är hooked! Bra pris och goa grejer! Passar bra nu när jag har salladscravings!


Sovmorgon idag till tio idag vilket var sk...

img_2763 (MMS)

Sovmorgon idag till tio idag vilket var skönt efter en hel vecka med klockan ställd på 06.00.


Freeze på B.B i kväll fångade min uppmärks...

img_2758 (MMS)

Freeze på B.B i kväll fångade min uppmärksamhet. Martins möte med sin syster rörde mig till tårar. Heja Peter, Simon och Martin :-)


Suger i mig lite sol

img_2753 (MMS)

Suger i mig lite sol


Lunch på ICAs lastbrygga

img_2749 (MMS)

Lunch på ICAs lastbrygga


Stryker under artiklar. Är jag den enda so...

img_2748 (MMS)

Stryker under artiklar. Är jag den enda som håller på så här när jag läser? Så fort jag hittar något intressant stryker jag under det och river ut artikeln.


Knäckte koden, nu kan jag äntligen få själ...

img_2747 (MMS)

Knäckte koden, nu kan jag äntligen få själaro!


Efter frukost på franska bageriet fastnade...

img_2745 (MMS)

Efter frukost på franska bageriet fastnade jag med korsordet i GP. Vid halv elva fick jag bege mig hem eftersom jag glömt mobilen hemma. Nu inser jag att det var onödigt att gå upp sex för att plugga... har ju ändå inte öppnat boken ännu!  Men jag på ett strålande humör ändå!


Nej nu är det dags för skönhetssömn

img_2739 (MMS)

Nej nu är det dags för skönhetssömn


Den hårinpackning jag använder

img_2736 (MMS)

Den hårinpackning jag använder


Saknar min käraste. Pratade med honom nyss...

img_2735 (MMS)

Saknar min käraste. Pratade med honom nyss. Han hade fiskat och tränat i skogen idag. Gud va jag ska pussa på honom när han kommer hem!


Några kex mögel senare hoppar jag lyckligt...

img_2732 (MMS)

Några kex mögel senare hoppar jag lyckligt i säng.


Vackert!

img_2731 (MMS)

Vackert!


Lägger ner plugget för i kväll och ser  på...

img_2729 (MMS)

Lägger ner plugget för i kväll och ser  på fyra bröllop på TV4play.se


Kvällshimlen är min lycka

img_2726 (MMS)

Kvällshimlen är min lycka


Vigselringen gnistrar oförstörd i sin ask

img_2725 (MMS)

Vigselringen gnistrar oförstörd i sin ask - LÄNGTAR!


Favorit marmelad


Min favorit marmelad är, jordgubb-mynta och blåbär-vanilj.
Prova själva vilken eran favorit är på Bisquit i Göteborg.

I like!

img_2723 (MMS)

I like!


Ett äkta pärlhalsband + armband!   Owooooo...

img_2721 (MMS)

Ett äkta pärlhalsband + armband!   Owooooooh! TACK!!


Mamma har skickat namnsdagspresent

img_2719 (MMS)

Mamma har skickat namnsdagspresent


Grymt flyt idag! Nu blir det kaffe!

img_2718 (MMS)

Grymt flyt idag! Nu blir det kaffe!


Scones och marmeladbuffé

img_2711 (MMS)

Scones och marmeladbuffé


Idag blir det blå kjol och en svart topp

img_2704 (MMS)

Idag blir det blå kjol och en svart topp


God morgon från ett regnigt Göteborg

img_2702 (MMS)

God morgon från ett regnigt Göteborg


God storm-morgon på er!

img_2680 (MMS)

God storm-morgon på er! Idag har jag suttit två timmar och pratat med två professorer från Harvard. Mycket intressant! Vid tolv åt jag en mysig lunch med Atena och Charlotte på Skafferiet och nu är jag hemma och väntar på EM. I kväll blir det plugg och en stor balja kaffe.


Tack till er alla som gratulerat mig på na...

img_2668 (MMS)

Tack till er alla som gratulerat mig på namnsdagen idag! Mormor, mamma, Andreas, Atena, Adeline, och Annica!


Återigen en vacker kväll att njuta av

img_2664 (MMS)

Återigen en vacker kväll att njuta av


Kvällsfika, Fyra bröllop och sedan lite plugg

img_2647 (MMS)

Kvällsfika, Fyra bröllop och sedan lite plugg


Allt prat om Gbg:varvet fick mig löpsugen....

img_2662 (MMS)

Allt prat om Gbg:varvet fick mig löpsugen. Skulle kolla hur mycket krut som fanns i benen. Sprang milen på 51 min! Är förvånad och mycket nöjd!


Saknar min käraste


En dag har gått sedan min käraste åkte och självklart saknar jag honom massor redan.

Vissa tycker att det är skönt att deras käraste åker iväg, men inte jag. Jag älskar att
ha min käraste hemma så jag kan kura in mig i hans famn, sniffa hans doft och ligga i
timmar och pilla i hans hår.

Jag och Em tar en lunch på EndeliHaga

img_2659 (MMS)

Jag och Em tar en lunch på EndeliHaga


Städat lägenheten i morse och gjort mig fi...

img_2651 (MMS)

Städat lägenheten i morse och gjort mig fin. När jag är ensam får jag spackla på lite extra så jag känner mig fin. När hjärtat är hemma får jag ju alltid höra att jag är fin även om ett ser ut som ett skåp.


Ont i magen idag. Ska trots det sätta mig ...

img_2656 (MMS)

Ont i magen idag. Ska trots det sätta mig och plugga fram till ett, sen har jag föreläsningar hela eftermiddagen!


Vacker himmel

img_2639 (MMS)

Vacker himmel


Brinner ICA?  Nej det är bara himlen som g...

img_2638 (MMS)

Brinner ICA?  Nej det är bara himlen som glöder!


Godis och Film

img_2625 (MMS)

Godis och Film


Tonat håret, blev mörkare än planerat men ...

img_2633 (MMS)

Tonat håret, blev mörkare än planerat men det är skönt att slippa utväxten i alla fall :-)


Middag, bananmilkshake, pancakes, och efte...

img_2630 (MMS)

Middag, bananmilkshake, pancakes, och efterätt oreoskex. Lagade rejält så har jag frukost för hela veckan också!


American pancakes, 2 ägg, 2,5 dl vanilj fi...

img_2627 (MMS)

American pancakes, 2 ägg, 2,5 dl vanilj fil, 2,5 dl mjölk, 3 tsk bakpulver, 2 tsk salt, 1 tsk socker.


Musiktävling, bugg och film


Den perfekta avslutningen på en myskväll är att ta en sväng framför tv:n.
För vad är bättre än en rivig bugg med sin käraste?

Ost, vin och pussar

img_2624 (MMS)

Ost, vin och pussar


Jag och hjärtat har ensam kväll med von oc...

img_2618 (MMS)

Jag och hjärtat har ensam kväll med von och skaldjur


Rekommenderar jordgubbsbakelserna på Pour ...

img_2611 (MMS)

Rekommenderar jordgubbsbakelserna på Pour Bon!


Dessert och wiskey på Pour Bon, nu blir de...

img_2612 (MMS)

Dessert och wiskey på Pour Bon, nu blir det bio i 3D


Vi hade bokat bord på en fin krog men vald...

img_2603 (MMS)

Vi hade bokat bord på en fin krog men valde solen och en öl i stället!


Afterwork på Soho

img_2607 (MMS)

Afterwork på Soho


Lunch sedan lite studier innan jag och hjä...

img_2602 (MMS)

Lunch sedan lite studier innan jag och hjärtat ska på date


"Pluggar"

img_2599 (MMS)

"Pluggar"


Kronprinsessan Viktoria är min förebild!


Kronprinsessan Viktoria är min stora förebild. Hon är otroligt artig, ödmjuk,
varm, omtänksam, respektfull, ansvarstagande, naturlig och bedårande vacker.
Hon utstrålar en enorm värme och en stor styrka. Hon är fantastisk!



Håller ett öga på mig ;-)

img_2597 (MMS)

Håller ett öga på mig ;-)


Min lilla fiskarpojke ska snart ut på även...

img_2596 (MMS)

Min lilla fiskarpojke ska snart ut på äventyr igen


Solen har slingat mitt hår

img_2593 (MMS)

Solen har slingat mitt hår


Sköter mitt hår med inpackningar

img_2583 (MMS)

Sköter mitt hår med inpackningar


Tågnörd? Funderar på att gå på ett tre tim...

img_2588 (MMS)

Tågnörd? Funderar på att gå på ett tre timmar långt seminarium om höghastighetståg. Inte ens min lokförarsambo var speciellt intresserad..


Lunch sedan möte vid ett

img_2587 (MMS)

Lunch sedan möte vid ett


Socker är boven!

img_2585 (MMS)

Socker är boven!


Älskar min nya klocka, sportig, sommrig oc...

img_2578 (MMS)

Älskar min nya klocka, sportig, sommrig och stilren.


Bra morgon koncentration idag!

img_2580 (MMS)

Bra morgon koncentration idag!


Lyssnar runt efter bröllopsmusik

Sitter på Youtube och lyssnar efter bröllops musik, lever mig verkligen in i situationen och
rör mig själv till lycko-tårar.. Gud vad jag är lycklig!

Självklart är jag bänkad framför "Fyra brö...

img_2574 (MMS)

Självklart är jag bänkad framför "Fyra bröllop", mitt nya favorit program!


Rekord i långt hår

img_2572 (MMS)

Rekord i långt hår


Efter nästa två månader utan träning drog ...

img_2570 (MMS)

Efter nästa två månader utan träning drog jag ut på en femtio minuter lång löptur i vår-regnet. Suveränt härligt!


Gant rowing sista delen





























Wallenbergare, palaternackspure, sherrysås...

img_2566 (MMS)

Wallenbergare, palaternackspure, sherrysås och ärtor


Hjärtat lagar Wallenbergare

img_2565 (MMS)

Hjärtat lagar Wallenbergare


Jag är inne på morötter med ranch-dipp jus...

img_2555 (MMS)

Jag är inne på morötter med ranch-dipp just nu, mmmm!


Filmkväll med godis, dipp och frallor, nu ...

img_2554 (MMS)

Filmkväll med godis, dipp och frallor, nu kommer jag och hjärtat att sova gott!


Gant rowing del 3






Musslor på Grodan, dessert på Villa källhagen


I fredags gick jag och Atena till Grodan för att äta middag.

Få saker är så gott som musslor i vittvin

Till musslorna drack vi ett gott vitt vin som jag valde ut

Efter middagen gick vi vidare till Villa källhagen och tog en dessert.

Ny parfym. Mina parfymer, Chanel, Gucci ru...

img_2551 (MMS)

Ny parfym. Mina parfymer, Chanel, Gucci rush och Dior passion.


Hallon, jordgubb, banan och mango smootie

img_2549 (MMS)

Hallon, jordgubb, banan och mango smootie


Super god sallad med extra allt

img_2531 (MMS)

Super god sallad med extra allt


Egen salladsbuffé

img_2528 (MMS)

Egen salladsbuffé


Tillbaka till allvaret

img_2526 (MMS)

Tillbaka till allvaret. Ps. mer bilder från rodden kommer i kväll eller i morgon.


Skönt att komma hem till härliga Göteborg

img_2521 (MMS)

Skönt att komma hem till härliga Göteborg


Gant Rowing del 2







Gant Rowing Race

















Lite mys med pappa, det gillar jag :-)

img_1090 (MMS)

Lite mys med pappa, det gillar jag :-)


Stämningen är på topp

img_2507 (MMS)

Stämningen är på topp


Nille tittade förbi:-)

img_2509 (MMS)

Nille tittade förbi:-)


Vi firar segern

img_2510 (MMS)

Vi firar segern


Jag jobbar som mingelfotograf

img_8612 (MMS)

Jag jobbar som mingelfotograf


En skön kaffepaus

img_2502 (MMS)

En skön kaffepaus


Frukost på Riddarbageriet

img_2491 (MMS)

Frukost på Riddarbageriet


Middag i Gant-tälten

img_2498 (MMS)

Middag i Gant-tälten


Vi har sjukt kul!

img_2496 (MMS)

Vi har sjukt kul!


En jätte mysig kväll med världens bästa fö...

img_2489 (MMS)

En jätte mysig kväll med världens bästa föräldrar nu ska jag och Atena sussa så vi är fräscha till morgondagens jippo.


En promenad ut till Villakällhagen och sed...

img_2486 (MMS)

En promenad ut till Villakällhagen och sedan drinkar med mamma och pappa


Musslor och vitt vin

img_2484 (MMS)

Musslor och vitt vin


Äntligen har Atena kommit och vi inleder s...

img_2483 (MMS)

Äntligen har Atena kommit och vi inleder sthlms äventyret med en middag på Grodan


Dags att möta upp Atena på centralen

img_2480 (MMS)

Dags att möta upp Atena på centralen


Lunch med syrran

img_2474 (MMS)

Lunch med syrran


Bara i en kunglig huvudstad - magnifikt!

img_2473 (MMS)

Bara i en kunglig huvudstad - magnifikt!


Ett must have i Sthlm. Berry energizer: fä...

img_2470 (MMS)

Ett must have i Sthlm. Berry energizer: färskpressad apelsin, jordgubbar, blåbär, hallon, mango + sibirisk gingseng, bipollen, ginkgo, biloba och grönt te. Går att köpa i Sturegallerian.


Man kan inte annat än säga att vår central...

img_2463 (MMS)

Man kan inte annat än säga att vår centrala huvudstad är vacker!


Frukost vid vattnet idag

img_2461 (MMS)

Frukost vid vattnet idag


Glöm inte att insupa det vackra som utspel...

img_2455 (MMS)

Glöm inte att insupa det vackra som utspelar sig runt om kring dig. Att vara en livsnjutare kan handla om en så liten sak som att stanna upp och lukta på en blommande syren.  Känslan av löjlig-lycklighet sköljer över en och man känner sig lyckligt lottad att få finnas till.


Det bästa är att stanna upp och njuta av s...

img_2454 (MMS)

Det bästa är att stanna upp och njuta av stunden


Jag gillar alla gamla båtar

img_2447 (MMS)

Jag gillar alla gamla båtar


En morgon promenad runt Djurgården

img_2453 (MMS)

En morgon promenad runt Djurgården


Men först ett muffins-stopp

img_3859 (MMS)

Men först ett muffins-stopp


Nu ska vi vidare till Berns

img_8127 (MMS)

Nu ska vi vidare till Berns


Vanessa fick sig en kram. Det är modigt at...

img_5427 (MMS)

Vanessa fick sig en kram. Det är modigt att komma ut!


Lite drinkar och mingel

img_4607 (MMS)

Lite drinkar och mingel


Sjukt snygga Sara i Robert cavalli

img_3900 (MMS)

Sjukt snygga Sara i Robert cavalli


Det inget som är så vackert som naturens s...

img_2409 (MMS)

Det inget som är så vackert som naturens skådespel


Sveriges bästa bröllopsbutik enligt mig. D...

img_2411 (MMS)

Sveriges bästa bröllopsbutik enligt mig. De designar alla klänningar själv!


En tur längs Kungsholmen hem till syrran. ...

img_2407 (MMS)

En tur längs Kungsholmen hem till syrran. Dags för dusch och ombyte inför kvällen!


Fått en present

img_2405 (MMS)

Fått en present


Rekommenderar varmt kvarnlimpa från ICA de...

img_2400 (MMS)

Rekommenderar varmt kvarnlimpa från ICA delikatessen


Söta Sara och Micke

img_2397 (MMS)

Söta Sara och Micke


Sara Hermansson har vernissage västermalms...

img_2399 (MMS)

Sara Hermansson har vernissage västermalms gallerian i kväll, ska bli så grymt kul!


På studiebesök

img_2393 (MMS)

På studiebesök


En mysig lång lunch med Isabelle ute på gä...

img_2394 (MMS)

En mysig lång lunch med Isabelle ute på gärdet


En timme på stan och jag känner mig redan ...

img_2385 (MMS)

En timme på stan och jag känner mig redan matt av alla intryck!


En fin morgon, hoppas det håller i sig!

img_0347 (MMS)

En fin morgon, hoppas det håller i sig!


Ny gräddat stenungsbröd med morotssmootie ...

img_1268 (MMS)

Ny gräddat stenungsbröd med morotssmootie och kaffe


Nu är vi tillbaka och ska äta frukost på R...

img_2378 (MMS)

Nu är vi tillbaka och ska äta frukost på Riddarbageriet


Powerwalk runt Djurgården med östermalmsladyn

img_2370 (MMS)

Powerwalk runt Djurgården med östermalmsladyn


Vinmys

img_2369 (MMS)

Vinmys


Syrran köpte en ny snygg läderportfölj idag

img_2364 (MMS)

Syrran köpte en ny snygg läderportfölj idag


Onsdagsdipp framför tv:n

img_2362 (MMS)

Onsdagsdipp framför tv:n


En vacker Sthlms kväll

img_2361 (MMS)

En vacker Sthlms kväll


Magi!  blanda avokado och cevre, krydda me...

img_2360 (MMS)

Magi!  blanda avokado och cevre, krydda med salt och peppar mmmmm!


Favostället i Sthlm

img_2359 (MMS)

Favostället i Sthlm


Middagsdate på Fresco med lill syrran

img_2356 (MMS)

Middagsdate på Fresco med lill syrran


Korall färgade naglar dagen till ära

img_2349 (MMS)

Korall färgade naglar dagen till ära


Hjärtat mötte upp mig på centralen och bjö...

img_2345 (MMS)

Hjärtat mötte upp mig på centralen och bjöd mig på lunch. Blev många pussar innan jag kom ombord på tåget. Nu ska jag ta en kopp kaffe och renskriva lite anteckningar.


Det var länge sedan jag använde mina pärlor!

img_2337 (MMS)

Det var länge sedan jag använde mina pärlor!


När föreläsningen börjar senare än beräkna...

img_2328 (MMS)

När föreläsningen börjar senare än beräknat får man göra det bästa av saken


Laddar upp för en resdag

img_2329 (MMS)

Laddar upp för en resdag


Mot skolan

img_2320 (MMS)

Mot skolan


En efterlängtad favorit

img_2313 (MMS)

En efterlängtad favorit


Eurovision, bäst var Litauen och sämst var...

img_2312 (MMS)

Eurovision, bäst var Litauen och sämst var Armenien. Min lista Polen - nej Norge - nej Albanien - nej Armenien - nej  Turkiet - nej  Serbien - ok  Ryssland - nej  Switzerland - nej Georgien - nej Finland - söt  Malta - ok  San manino - nej  Croatien - nej nej!! Island - Mysig!  Ungern - nej, för skär röst  Portugal - nej, ett skämt Litauen - ja, vacker röst, kanon!  Azerbaijan - nej falskt!  Grekland - nej, hemsk rapp!


Har de dåligt medhör i Eurovision? Varför ...

Har de dåligt medhör i Eurovision? Varför sjunger nästan alla surt/falsk idag?


Kärlek!

img_2308 (MMS)

Kärlek!


Packning till Sthlm

img_2307 (MMS)

Packning till Sthlm


I morgon åker jag till Sthlm och det ska b...

img_2304 (MMS)

I morgon åker jag till Sthlm och det ska bli så roligt!


Gott med ett glad måndagsvitt!

img_2298 (MMS)

Gott med ett glad måndagsvitt!


Efter en lunch med hjärtat har jag begett ...

img_2294 (MMS)

Efter en lunch med hjärtat har jag begett mig till handels för att ha föreläsningar HELA eftermiddagen


Man får klaga på värmen! Alla säger alltid...

img_2297 (MMS)

Man får klaga på värmen! Alla säger alltid "Åå vad det är varmt, nej man ska inte klaga på värmen". Jag gillar sol och "lagom" varmt, 20 grader och lite ljummen bris, så jag tycker att det är lika otrevligt när det är för varmt som när det regnar och blåser is i sidleds.


Att studera kan vara rätt skönt

img_6410 (MMS)

Att studera kan vara rätt skönt


Mysfrukost med hjärtat, vanilj fil, jordgu...

img_2289 (MMS)

Mysfrukost med hjärtat, vanilj fil, jordgubbar, svartvinbärssylt, premium müsli + rostat surdegsbröd  med marmelad och stark ost + påsk kaffe med smak av italiensk efterrätt! Mmmmmmm!


Det finns alltid en anledning, idag är det...

img_2288 (MMS)

Det finns alltid en anledning, idag är det i tillfriskningssyfte


Jobbar på min vår-bränna:-)

img_2283 (MMS)

Jobbar på min vår-bränna!


Hemmagjord glass by me!

img_2266 (MMS)

Hemmagjord glass by me!


Frukost, cykeltur till stan, frukost nr 2

img_2281 (MMS)

Frukost, cykeltur till stan, frukost nr 2


"Det finns saker man vill göra, det finns ...

"Det finns saker man vill göra, det finns saker man ska göra och sedan finns det saker som man kan, men väljer att inte göra"


Sj stolthet är deras suveräna räkmacka!

img_2279 (MMS)

Sj stolthet är deras suveräna räkmacka!


En helg med Berntorp, 22+ och strålande so...

img_2093 (MMS)

En helg med Berntorp, 22+ och strålande sol, det kunde inte varit bättre!


Fd:dag på Ls, tal i aulan, idrottstävlinga...

img_2265 (MMS)

Fd:dag på Ls, tal i aulan, idrottstävlingar, middag med 200 gäster. Jag agerade bartender för första gången i mitt liv - vilket gick strålande!


Man kan bo sämre!

img_2269 (MMS)

Man kan bo sämre!


Vad vänner inte ska göra enligt mig, ringa...

img_0415 (MMS)

Vad vänner inte ska göra enligt mig, ringa mig efter nio, träffa mig när de känner sig krassliga, prata skit om andra, ljuga om små saker som är utan betydelse.


Varför ska alla restauranger i små städer ...

img_7675 (MMS)

Varför ska alla restauranger i små städer servera fläskfilé på fredagar? Det stör mig våldsamt.


Betyg på Sj:s nya bullar: fyra stjärnor. D...

img_2013 (MMS)

Betyg på Sj:s nya bullar: fyra stjärnor. De har en god smak och är saftiga dock är det lite för mycket vaniljsmör i dem och jag saknar kanelen. Hade gärna sett att de i avsaknad av kanel haft lite mer kardemumma i.  Kanelbullar är bland de få café-godsaker som jag verkligen gillar, så jag har många bullar att basera mitt utlåtande på!


Man bli trött av att gå upp fem på morgonen

img_2257 (MMS)

Man bli trött av att gå upp fem på morgonen


Mot värmlandståget

img_2256 (MMS)

Mot värmlandståget


Äntligen träning!

img_2247 (MMS)

Lite sjukdom gjorde att jag fick tillbaka träningsglöden! Dagens träning bestod av en racer-snabb cykling ut till Jonsered, 40 min ryggpass på gymmet i Partille och sedan cykling hem. Nu mår jag bättre än bra!


Två dagar ont i halsen. Idag kände jag mig...

img_2245 (MMS)

Två dagar ont i halsen. Idag kände jag mig frisk! Tur att jag sällan är sjuk mer än två dagar!


Café studier med härligt doft och popmusik

img_2243 (MMS)

Café studier med härligt doft och popmusik


En cykeltur ner till skolan och nu lite fö...

img_2241 (MMS)

En cykeltur ner till skolan och nu lite förmiddagsfika


Toast och milkshake

img_2237 (MMS)

Toast och milkshake


Pytt med, fransyska, potatis, lök, morötte...

img_2231 (MMS)

Pytt med, fransyska, potatis, lök, morötter, broccoli, stark korv. Kryddad med grillkrydda, persilja, peppar, chili och 1 msk tomatpure.


Jag och hjärtat lagar middag ihop!

img_2236 (MMS)

Jag och hjärtat lagar middag ihop!


Blir en ensam lunch idag vill inte smitta ...

img_2230 (MMS)

Blir en ensam lunch idag vill inte smitta mina vänner. Kör på en bondsoppa för halsen.


Man kan inte vara hemma när man har förelä...

img_2228 (MMS)

Man kan inte vara hemma när man har föreläsning trots att man känner sig både rostig och halvt svimfärdig


Skrev en rapplåt i all hast

Fick ett ryck, hittade Rick Ross - Hustling instrumental, skrev en rapptext som jag sedan spelade in och skickade till mitt hjärta. Med tanke på mina bristande färdigheter på "rappområdet" fick han nog sig ett gott skratt.

Texten:

Dags att avgå, Se up för dörrarna, dörrarna stängs…

Damer och herrar välkommen till x 2000 som idag tar oss ner till Lund...

Kaffe suget fick mina läppar att blötas, jag gick till bistron och där jag mötas

Av en charmig konduktör, go och glad, en riktig charmör

Du tittade på mig, lyssnade så bra, du visste precis vad jag ville ha

Med kostym, lugg och bränna, jag började sakna känna, du fattade tag om din arbetspenna

Numret på en lapp fick mig att tråna, sarkasmen fick mig att häpna och rodna


Du tog x 2000 in i mitt hjärta

Raka spåret, du vågade satsa på mig

Du är den enda som fått mig att gråta av lycka

Du tog x 2000 in i mitt hjärta


Men hur förde du dig, var du gay eller ej, hockey och snus något stämde ej

Ett liv på räls, möten på centraler, många och tydliga signaler

En kram blev beviset, så jag var fast, steget var taget, dags att flytta lass

Mot ett liv i go Göteborg, släppte jag plugget, ensamhet och sorg


Du som tog x 2000 in i mitt hjärta

Raka spåret, du vågade satsa på mig

Du är enda, som fått mig att gråta av lycka

Du tog x 2000 in mitt hjärta


Du tog med mig ut, visade dig mig livet, saker jag glömt eller tagit förgivet

Du lärde mig leva, njuta och förstå, att vara glad och nöjd kunde gå

Innan var ung och naiv, att bli sambo var ett stort vuxet kliv

Disken kunde jag inte gömma, städning och bäddning fick mina händer att ömma


Du som tog x 2000 in i mitt hjärta

Raka spåret, du vågade satsa på mig

Du är enda, som fått mig att gråta av lycka

Du tog x 2000 in mitt hjärta


Till havs du for och lämnade mig, gud vad ensam jag kände mig

Oro över vågor och grund, fick mitt hjärta att stanna en stund

När du steg av tåget, föll mina tårar, runt Sverige gud vilka dårar!

Utan dig, vad var livet, det gick upp för mig, jag ville dela det med dig



Godislagen (2011:0503) Del 1

Desiree och Charlottes godislag (2011:0503)

Kap 1: Godis är en rättighet


1 § Godis må intas i mängder som framgår av bilaga 1 för det fall synnerliga skäl föreligger. Såsom synnerliga skäl anses halsont, rossel i halsen, snöfall i maj, tråkig kurslitteratur, spricka i foten etc.

Bilaga 1: Godis må intas i obegränsade mängder.

2 § Den som må ifråga sätta godisintag skola inte undkomma med lättja. Ehuru motsägelse å våld bringas vare den ofredade värnlös. Rättigheten till dagligt godisintag är okränkbar och den som inskränker rättigheten dömes för hänsynslöst godisavtvingande till städning och diskning i en månad.

 

Förutom påföljd kan brott, enligt vad därom är stadgat, föranleda förverkande av kär egendom eller annan särskild rättsverkan, så ock medföra skyldighet att gälda en månads godisintag.

 

3 § Är brottet hänsyn till de omständigheter som föranlett gärningen eller eljest att anse som mindre grovt dömes den tilltalade för oskäligt godisavtvingande till fotkyssning och bedjande ursäktelse tills den godisintagande var å nöjd.

 

4 § Beträffande sådant handlande som innebär hinder för annan att inmundiga godis enligt det ovanstående hänvisas till 3:9 § BRB. Framkallande av fara för annan.

Ont i halsen idag :-(

img_2225 (MMS)

Ont i halsen idag :-(


Öl fyller sitt syfte

img_2224 (MMS)

Öl fyller sitt syfte


Husmanskost är det bästa för kropp och själ

img_2218 (MMS)

Husmanskost är det bästa för kropp och själ


Sjömansbiff är på gång

img_2220 (MMS)

Sjömansbiff är på gång


Hjärtat är i gång med fönster och golv

img_2216 (MMS)

Hjärtat är i gång med fönster och golv


Har inte tränat ordentligt den senaste mån...

img_2210 (MMS)

Har inte tränat ordentligt den senaste månaden, nu ska jag köra igång med ett lugnt ryggpass.. ..Kom tillbaka nu, blev bara 10 min gående på bandet. Så uttråkad! Kan inte träna inne så här års! Nej skippade gymmet och åkte och köpte lite gott bröd och pålägg i stället. Nu ska jag surfa runt lite på nätet och leta klänningar till brudtärnorna! Kontentan är, vi ses i höst på gymmet nu tar jag sommarlov!


Min egna banan milkshake är ju det bästa!

img_2200 (MMS)

Min egna banan milkshake är ju det bästa!


När jag är utan mitt hjärta får jag varva ...

img_2196 (MMS)

När jag är utan mitt hjärta får jag varva karra med bubbar