Hjärtat lagade exotisk falukorv


Hjärtats exotiska falukorv:
1 falukorv
6 potatisar (mellanstora)
3 skivor annanas
1 äpple
1 röbeta
1/2 lök
6 st tomater

Smarrit värre!

Myspys med Familjen


Elin och min syrras kompis spelar tv-spel

När vi kom fram hadde syrran lagat mat så vi korkade upp en flarra rödvin
och firade att hela familjen var sammlad (var så glad att syrran inte åkte till
sthlm som planerat i helgen! så roligt att träffa den lilla raringen!) efter både
thai och kladdkaka blev det utmaning i Gitarhero (Ett tv-spel där man spelar
gitarr) Elin och min syster Louise var grymma. Vid 11 gick vi och la oss..

En höstresa hem till Värmland


Vid tre gick tåget mot Karlstad, värmland. Jag och Elin var taggade och glada!

Solen strålade på höstfärgade löv och värmland visade upp sitt vackraste ansikte
Tåget var fullt, fredag+ lönehelg och jag och Elin hade inte bokat specifika biljetter..

Så vi fick sitta på golvet, men med vårat glatta humör gjorde det ingenting.
Vi pratade skrattade och åt till och med middag där bakom en stol.

Överbjudna till Andreas och Sanna på Middag


Andreas hade kockat ihop en helt fantastisk måltid i samma klass som ett
besök hoss Mannerström (Sjömagasinet) i Göteborgs hamn. Det var Halstrad torsk
med rödvinsky och uppvispat fluffigt potatis moss Och efter fick en stor kopp kaffe.

Efter jobbet blev jag och hjärtat hembjudna på middag hoss våra grannar
och hjärtats besta vänn + sambo. Vi hade det kanon mysigt, åt gott, skrattade,
lyssnade på gammla gramofonskivor.

Squars är toppen!


I morse kl.06.45 plockade jag upp Kajsa och åkte till Hallen och spelade
30 min badminton och 30 min squars. Badmintonen gick så där, kände
 verkligen att jag inte spelat på hela sommaren. Squarsen däremot var
det fart i, och det var kanon kul! Älskar squars! Klart roligaste sporten just
nu. Tiden bara flyger iväg! Efter squarsen åkte jag till K. Sen var det hem
igen, storstädning av köket, urdiskning av spisen, avtorkning av alla skåp
osv. Nu skiner det verkligen och den som kan hitta en fläck får 100kr.
Sen åkte jag i brådis till skolan (städandet tog längre tid än planerat!)

på skolan fick jag kasta i mig lunchen samtidigt som jag intervjuvade en
tjej i klassen om hennes diabetes. Mellan 13-15 hade grupp Seminarium
och idag lärde jag mig verkligen jätte mycket för jag vågade fråga.. som
man alltid säger, frågar man inget får man ingenting veta! Efter skolan åkte
jag hem mötte upp hjärtat och började med middagen. Det blev gör goa
hemmarullade köttbullar, brysselkål, och rödkålssallad. Sen kom Andreas
och Sanna över med en Björnbärspaj som pressent till hjärtat som fyllde
år förra helgen. Tillsammans med en stor kopp kaffe njöt vi sen av Sannas
fenomenala känsla för bakning. Nu ligger vi utslagna när i soffan och ska
se Dobbido.. sen blir det sängen, jobbar ju i morgon kl.08.00

Brunch på Lissebergs Hotell


Efter vi haft lite frulle hemma (jag, hjärtat och Andreas), sett lite på Morgan
Påhlsson igen så tog vi bilen ut till Saltholmen för att plocka upp Hjärtas
gammla Lumpar kompis Kvisling. Som var på besök från Oslo.

Jag körde (som den enda som inte festat loss igår..och var bakis idag)
 
Tillsammans alla fem (Jag, hjärtat, Andres, Kvisling och han "flickvänn")
åkte vi till Lissebergs Hotell och åt en Amerkansk Brunch. Sen satt vi länge
och pratade om gammla minner och framtida "barn-planer". Nu är vi hemma
igen och vi har hyrt 2 filmer. En triller och en dockumentär film om Bob Dylans liv.
Borde kanske plugga, men får inte glömma och leva också! får plugga i morgon.
Har hemtenta på tisdag men jag kan inte mer än att göra mitt bästa!

Lördag- party party (Festen!)




vid sex kom allt folk, vi blev femston stycken nära och kära för att fira hjärtats
födelsedag.
 

Alla njöt av maten och hjärtat öppnade pressenter

Sen fixade simons (han i vikingahatten) flickvänn jätte roliga lekar. Detta är mitt
lag - jag och grabbarna grus

Twister blev det, med många  skrattretande formationer´ Alla var på g och
gav allt för sitt lag. Här ser vi prov på strålande lagarbete!

vissa fick offra sig extra för laget..

sen blev det charader, frågetävlingar, dans och massa smått och gott

Lördag - party party (Maten)


Tog ledigt från jobbet igår och stod och kockade hela dagen!  Klockan 10
hade vi brunch och folk kom över, åt frukost och skrattade ikapp till Morgan påhlsson.
Sen var det snabbt iväg till bolagen och köpa baginbox, och öl, sen vidare till maxi
för chips, ingredienser till snittar och pajer.

Gjorde 6 olika snittar, kycklinigsallad  och paj.
Dom olika snittarna var: lax-wasabi, lax-pepparot-lime, t

omat-vitlök-chili, avokado-citron-persilja,
brie-jordgubscream, väskuströra. Pajen var en brockoli, sepnap och tomat paj.
Salladen var en lyx sallad med: 2 olika salladssorter, cocktailtomater, soltorkade tomater,
feta ost, paprika, kyckling, champinjoner, gurka, majs m.m

Fredag- Hjärtats födelsedag


Kanske ser moloken ut men det var jag inte! var lite trött efter allt feminist
tänk! Här var jag på väg att möta upp hjärat på centralen.


När man älskar någon måste man visa det och få dom att förstå hur
speciella dom är. Min födelsedags pressent till hjärtat var en middag,
Inte mindre än en Skaldjurskryss. En båt/resturang med obegränsad skaldjurs buffe.

Båten vi åkte på hetten MS trubbaduren. Det är en jätte trevlig tur runt hela
hissingen - med mat och underhållning!

Fixade två överaskningar till hjärtat denna vecka. 1: Skickade blombud
med en hälsning "Älskar dig hjärtat, grattis i förskott" som kom in under hans
föreläsning i Hallsberg 2. Fixade så att servitriserna gick fram mitt under
kvällen och sjön en låt tillägnad mitt hjärta.. "Du är min man och.."
Hjärtat såg lycklig och rörd ut! Han kysste mig på händerna och tittade mig
kärleksfullt i ögonen (sånt gör en kvinna lycklig!)

kvällen blev en pang kväll! och jag hjärtat drack och åt gott. När vi var mätta
och belåtna tog vi ett par bugg på dansgolvet. Vi la oss och pussades också i en
soffa men då blev vi bort jagade av en båtvakt som trodde vi skulle göra
barnförbjudna saker.. men som barn med godis..(det man inte får vill man mer..)

Dom läste upp mitt medelande på nyhetsmorgon

haha! Programledarna i nyhtetsmorgon läste upp mitt mail i tv. Dom hade ställt frågan ..-vad ska man göra med det sega svenska landslaget för att få dom att börja spela fotboll. Mitt svar: Jag tycker att man borde ge hela landslaget dexstrosol och massor med kaffe. Killarna kan spela fotboll men det verkar som dom har glömt att äta en stadig frukost. - Desiree

Inbakade flätor


Hade fixat håret idag. Dubbelsidiga inbakade flätor som jag knöt ihop där bak.

Har varit en så go dag idag, roligt att träffa tjejerna i morse, ganska roligt
grupp seminarium, go lunch (morötter+russin=toppen), efter middagen
gick trotts allt rätt fort. Och nu är jag hemma och ska bara ta det hur lungt
som helst. Idag ska vara en Helig vilo dag från filosofkorvstoppandet.