Svamp och lingonfrossa

img_6807 (MMS)

Svamp och lingonfrossa


Gårdagens middag


Som jag sa igår, pappa fixade gårdagens middag...och han gjorde
det med bravur! Gös med vitvinsås, valnötter och permesan mmmm!


Egna råvaror




Pappa har fiskat gös så nu blir det fisk till middag. Jag älskar när man
är med från råvarornas inhämtande tills de ligger på fatet.


Skytteträning med hagelgevär


Nu är vi tillbaka i Värmland för att träna in för hjärtats jägarexamen

Jag älskar att skjuta lerduvor! (Ja bland det bästa jag vet är, köra gokart,
åka vattenskidor, skjuta lerduvor, åka inlines, dansa bugg, och äta
på fin resturang och pussas med min käraste)


Ripjakt i fjällen


I mondags åkte jag, hjärtat, mamma och pappa upp till fjällen för att jaga



Planen var att jaga ripa, plocka blåbär och hjortron samt fiska fjällöring

Och vi hade tur för vi gick på kull på kull med ripor



Vädret var också strålande och vi mådde jätte gott

Clarissa våran hund var jätte duktig

Sommaren i fjällen är fantastisk

Vi hade vårat basläger vid en sjö





Sverige är vackert!

img_6807 (MMS)

Sverige är vackert!


På tåget mot Värmland. Nagellack+ Hollywoo...

img_0073 (MMS)

På tåget mot Värmland. Nagellack+ Hollywood skvaller


I morse blev jag bortskämd med engelsk fru...

img_5249 (MMS)

I morse blev jag bortskämd med engelsk frukost på sängen


Hjärtat fick fota sin tågresa igår - vackert!

img_6807 (MMS)

Hjärtat fick fota sin tågresa igår - vackert!


Blommor till min käresta

img_5249 (MMS)

Blommor till min käresta


Skaldjurskryssning i Göteborg


Efter jobbet mötte jag upp Stefan, Eva, Madde, Jim och hjärtat nere vid hamnen

vi skulle ut på skaldjurskryssning i Göteborgsskärgård

Maten var riktigt god och de två killarna som sjöng & spelade var helt
fantastiska. De spelade den ena goa svenska visan efter den andra.

Efter maten blev det bugg tills vi var genomsvettiga!

Hjärtat kramade om sin syster som kommit hem från Grekland i dagarna

Hjärtat tyckte att vi skulle göra en "Titanic"

Kvällen var magisk! Framför allt när hjärtat på dansgolvet tittade
in i mina ögon och sa hur mycket han älskade mig.

Nu ska jag på skaldjurskryssning

img_6807 (MMS)

Nu ska jag på skaldjurskryssning


Jobb, gym, skaldjursfrossa

img_6807 (MMS)

Jobb, gym, skaldjursfrossa


Blev utlåst på gymmet - tur att en pension...

img_6807 (MMS)

Blev utlåst på gymmet - tur att en pensionär räddade mig


Någon som är sugen på vin?

img_6807 (MMS)

Någon som är sugen på vin?


Nu är det inte sommar längre men vad gör d...

img_6807 (MMS)

Nu är det inte sommar längre men vad gör det för jag njuter endå


Tentan är avklarad nu ska jag till jobbet

img_6807 (MMS)

Tentan är avklarad nu ska jag till jobbet


Rensat och klart för frysen

img_6807 (MMS)

Rensat och klart för frysen


Skogensguld

img_6807 (MMS)

Skogensguld


En indiskafton med min käresta och nu är d...

img_6807 (MMS)

En indiskafton med min käresta och nu är det "framåtstupa komaläge"


Skafferiet var ett kärt återseende

img_6807 (MMS)

Skafferiet var ett kärt återseende


Två poliser ville plocka in mig för konsti...

img_5249 (MMS)

Två poliser ville plocka in mig för konstigt beetende när jag vandrade fram på Gbg:s gator viftandes med armen och högläste ur den svenska skattelagen men jag lovar er jag har inte förlorat förståndet ännu!


Bröstpass, fika hos grannen och nu ett ton...

img_6807 (MMS)

Bröstpass, fika hos grannen och nu ett ton med "pluggmotivation" Ps. Tur att Statoil finns. Ett minus är dock hg priset på motivationen. Nu är jag chockerande 55kr fattigare!


Dax att möta upp tjejerna för att "mysa me...

img_6807 (MMS)

Dax att möta upp tjejerna för att "mysa med moms"


Bra ryggpass med Simon idag

img_6807 (MMS)

Bra ryggpass med Simon idag


Hjärtat har plockat svamp idag. Jag ville ...

img_6807 (MMS)

Hjärtat har plockat svamp idag. Jag ville följa med men plugget fick prioriteras. Dessutom har jag varit hundbarnvakt och träffat min gudmor och kusin.


Stoooor burgare

img_5249 (MMS)

Stoooor burgare


Brunch och plugg

img_6807 (MMS)

Brunch och plugg


Hängmörad kalvetrentrecot med ungsrostade ...

img_6807 (MMS)

Hängmörad kalvetrentrecot med ungsrostade potatis, baby morötter, sparris, och rödvinsky


Första rätten avklarad - super fantastisk ...

img_6807 (MMS)

Första rätten avklarad - super fantastisk och krämig svampsoppa.


Nu ska vi plugga  och grabbarna ska laga t...

img_0073 (MMS)

Nu ska vi plugga  och grabbarna ska laga trerätters. Lyxflickvänner är vad vi är!


Mattias och Krille har spelat tennis och j...

img_5249 (MMS)

Mattias och Krille har spelat tennis och jag och Atena har styrketränat


Idag har jag varit hundbarnvakt

img_6807 (MMS)

Idag har jag varit hundbarnvakt


Trevlig pluggdag med Alison, Johanna och L...

img_6807 (MMS)

Trevlig pluggdag med Alison, Johanna och Lovisa


Hjärtat sov länge i morse pga. att han job...

img_6807 (MMS)

Hjärtat sov länge i morse pga. att han jobbat hela natten. Nu ska han i väg och spela golf och jag ska förbereda mig in för morgondagens pluggdate med tjejerna - vill ju inte komma helt oförberedd:-)


Sveriges snyggaste lilla syster


Min lilla syster var i Båstad/Torekov för några veckor sedan

Hon har jobbar hela sommaren och förtjänar en ledig helg

Ibland kan jag inte förstå att hon är så vacker - Det gör mig enormt
stolt och glad!

Ser på hjärtats match

img_5249 (MMS)

Ser på hjärtats match


Indisk middag

img_6807 (MMS)

Indisk middag


Vacker kväll i Göteborg

img_6807 (MMS)

Vacker kväll i Göteborg


Ska hämta hjärtat på jobbet han har tre ti...

img_6807 (MMS)

Ska hämta hjärtat på jobbet han har tre timmars rast och vi tänkte mysa lite med grannen


Sommaren på burk

img_6807 (MMS)

Sommaren på burk


Pressent från mamma och pappa

img_6807 (MMS)

Pressent från mamma och pappa


Bättre bild på ringen

img_6807 (MMS)

Bättre bild på ringen


Helt slut

Idag har jag och hjärtat hämtat våra ringar, fikat hos Eva och Stefan, lyxat med indisk lunch, matat Maddes katter, kört bodypump och nu är klockan sju och jag är helt mör.

Min fina förlovningsring

img_6807 (MMS)

Datumet är bestäm och kyrkan är bokad. Jag lyssnar på låten "Not like the movies" med Katy Perry


Lite indiskhetta till min käresta

img_5249 (MMS)

Lite indiskhetta till min käresta


Dax för ett riktigt inlägg




Det var ett tag sedan jag skrev ett riktigt inlägg nu. Mobilens funktioner
är så smidiga så jag tänker inte på att sätta mig vid datorn. Idag har jag
åkt en inlinestur med hjärtat. När vi kom hem unnade vi oss varsin
kycklingsallad och GT i solen.

Vid halv två skjutsade jag hjärtat till

jobbet och sen satte jag mig med skolböckerna (för första gången den här sommaren)

Vid fem blev jag tvärhungrig och åkte till Masala och fiskade upp lite
indisk takeaway - Nr 164 är min favorit! Stark kyckling + bröd, det är juvligt!


Vid sju var det dags för inflyttningsfest hos Nima och Eva-Linn.




Tequilanight hos Eva-linn och Nima

img_5249 (MMS)

Tequilanight hos Eva-linn och Nima


Godaste lördagsmiddagen

img_6807 (MMS)

Godaste lördagsmiddagen


En tankenöt

img_6807 (MMS)

En tankenöt


Hjärtat lagar mina inlinestur

img_6807 (MMS)

Hjärtat lagar mina inlinestur


Inflyttningsstämmningen är på topp!

img_6807 (MMS)

Inflyttningsstämmningen är på topp!


Har gjort lite snacks till Alex (grannen)s...

img_6807 (MMS)

Har gjort lite snacks till Alex (grannen)s inflyttningsfest


vilodag med choklad och kaffe.

img_6807 (MMS)

vilodag med choklad och kaffe.


Jag drömmer om en vove (grannens systers h...

img_6807 (MMS)

Jag drömmer om en vove (grannens systers hund Ronja)


Ett svettigt crosspass på gymmet, nu blir ...

img_6807 (MMS)

Ett svettigt crosspass på gymmet, nu blir det kvällsfika och mys. Träningen går verkligen bra nu!


Min gourmand är i farten

img_5249 (MMS)

Min gourmand är i farten


Hjärtat lagar kinesisk kyckling idag med s...

img_5249 (MMS)

Hjärtat lagar kinesisk kyckling idag med soja, ingefära, vitlök, charlottenlök, tomt, balsamvinäger, chilli, salt och peppar. Till detta blir det grönsaker och paprikabulgur


Glassfika hos grannen Alex. Hennes vove va...

img_6807 (MMS)

Glassfika hos grannen Alex. Hennes vove var också sugen!


Ny färgad

img_6807 (MMS)

Ny färgad


Hjärtat lagar kålpudding - I Love!

img_6807 (MMS)

Hjärtat lagar kålpudding - I Love!


Fikadate med hjärtats mormor

img_6807 (MMS)

Fikadate med hjärtats mormor


SMS-inlägg

img_6807 (MMS)


Dags att jobba

img_6807 (MMS)

Dags att jobba


En tröttdag



Idag har jag varit undersövd. Kom i säng för sent i går och var tvungen att gå upp tidigt i morse för att hjärtat var på radio (ca.
09.33 på P4 Göteborg). För att sammanfatta dagen har jag, lagat lax med permesantäcke, sovit 1,5 h med hjärtat på eftermiddagen, cycklat ner till stan, lagat piroger, sprungit en runda på 25 min, skrivit en rapport, och nu sitter jag och ser på Wedding singer med Adam Sandler.

Egna piroger

img_6807 (MMS)

Mitt recept på nyttiga och goda piroger: 1 fpk kycklingpålägg, 2 röda paprikor, 1 förkokt brockoli, 1/3 burk cream fraice, 1/2 msk kycklingfond, salt/peppar/timjan. Stek upp till en röra och avsluta med att reda med maizena (så det inte blir rinnigt). Dela en smördeg i fyra fyrkanter och fördela röra. Toppa med västerbottensost och förslut paketen. Grädda pirogerna på 210 grader i ca 15 min. Ta ut pirogerna och strö lite västerbottensost på toppen och in med de i ugnen igen tills osten smält och blivit lite knaprig. Ät och njut!


En sportig dag med många inslag


I går morse började jag med en lång löprunda och sen jobbade jag två
timmar. Lunch blev det på ett café på stan och på eftermiddagen gick jag
och hjärtat på lägenhetsvisning. Efter vi granskat lister och golv tog vi en sväng på
våra inlines och vid nio kom våran
granne över på kvällsfika.
En super mysig och hurtig dag må jag säga att
det blev!

Hjärtat dansar

img_5249 (MMS)

Hjärtat dansar


Filmkväll

img_6807 (MMS)

Filmkväll


Middagsdate med Anna och Carl Johan från L...

img_6807 (MMS)

Middagsdate med Anna och Carl Johan från Lindköping


Dags att bunkra upp

img_6807 (MMS)

Dags att bunkra upp


Powerwalk är en utmärkt start på dagen

img_6807 (MMS)

Powerwalk är en utmärkt start på dagen


Målarstuga


I helgen har det varit målarstuga hos oss. Vi har målat, slipat, och tejpat.
Att få fixa och dona med sin käraste är en dröm som jag alltid haft och som
nu går i uppfyllelse. Det är så mysigt att tända några ljus, rolla väggarna,
kramas och dricka lite rödvin!

...och se sen det färdiga resultatet. Förutom att måla har vi delat en flaska
vin med vår nyinflyttade granne som ä en helt underbar polis från skåne.
Ätit middag på Paddington med ett stort sällskap. Så resultatet av helgen får kort och gott bli
- nytt kök, mycket pizza och
kärlek!