Ordboken till min inre krets


Har ni också ett internt språkbruk bland era vänner? För mig är det så
att jag har olika jargong med olika grupper av vänner. När jag skämtar
med mina vänner i Umeå är det om vissa saker, är det med mina
vänner i Stockholm eller Lund är det något annat. Nu tänkte jag att ni
ska få en liten handbok så ni förstår vad vi talar om; denna handbok
innehåller ord som vi använder här i göteborg:

Flaxa med boobsen: Sexuellt testa en person på distans för att se om den är påverkbar
"Jag åkte till Partille i morse": Används denna stad i ett sammanhang betyder det att man ha lingonvecka.
Flärpa med blygläpparna: Att man lätt blir gravid
Blowface: Man har sovit för länge och är helt sväld
Höna/skrota: En liten älskling
Bobo/Bobolinen: Min käresta
Språket krullar sig: När någon skriver onödigt högtravigt

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback