Jobbat och vilat


Blev tidigt i säng för mig igår, man skulle ju upp med tuppen
Jobbade idag, tredje lördagen i rad. Gud va skönt det är att få tjäna lite pengar! Det gick riktigt bra idag
det var bara jag och Marie som var timanställda, resten var från den ordinarie heltids styrkan och det var roligt. Ofta
får jag inte träffa alla gammla rävar som jag började jobba med för två år sedan för de jobbar bara på
veckorna, men idag var alla glada ansikten där. Efter jobbet gick jag och handlade och nu har jag stått och
lagat en palsternackssoppa med: Scharlottenlök, fikonbalsamvinäger, palsternackor, salt, peppar, muskot, rivet citronskal, och mycket cream fraiche. Gott Gott. Nu ska jag lägga mig på soffan. Känner mig lite matt.

Vad tycker du om det jag skrivit?
Postat av: Anonym

Hej! Är det juridikprogrammet du går? Om så är fallet, hur länge har du kvar tills du är klar? :) Jag är bara lite nyfiken, jag håller på att plugga upp mina betyg, sedan ska jag söka in på den utbildningen. Hoppas det är ok att jag frågar :)

2009-10-10 @ 18:26:18
Postat av: Desiree

Ja jag läser juridik. Jag har pluggat i 5 år på universitet, (men mer vill jag inte säga av säkerhetskäl) :-D vilken stad ska du söka in i? Varför vill du välja juridik? - om du gillar att läsa är juridik underbart. Det är så allmän bildande! Fråga gärna vad du vill om det så ska jag försöka svara så gott jag kan!

2009-10-10 @ 18:54:05
Postat av: Anonym

Jag kommer att söka i Umeå. Anledningen är att jag är intresserad av människorättsfrågor och tycker det verkar precis som du säger - allmänbildande. Det faktum att samhället är baserat på regler gör ju även att det finns massor att lära sig :) Det är spännande! :)

2009-10-10 @ 21:43:51
Postat av: Desiree

Juridiken är så intressant. Det enda man önskar är att man fick mer tid att lära sig mer. Man blir aldrig mätt!Umeå är en trevlig studiestad! Då kan du träna på det sagolika universitetsgymmet IKZU

2009-10-10 @ 22:50:40
Postat av: Anonym

Jo, jag tycker om Umeå. Jag bor några mil utanför, men jag är uppvuxen där.

2009-10-10 @ 23:20:56

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback