Grekiskafton


Eva och Stefan bjöd på Grekisk afton. Eftersom vi alla fyra semestrade
ihop i grekland i sommar så var det hög tid att ses igen och äta god mat
och prata gammla minnen. Kvällen var som alla andra kvällar hoss Eva
och Stefan fantastiskt trevlig och dom hadde stått i timmar och slavat
vid kastrullerna för att kunna bjuda oss på förstklassig grekismat.

Vi blev ett stort gäng, Sanna, Andreas, Joakim, Stefan, Eva, Jag,
hjärtat och Sven. Vid åtta serverades maten och det som bjöds var:

Kycklinspett, tzatziki, morotssallad, olivsallad, grekissallad, friterade

bläckfiskringar, briam, köttfärslimpa med feta ost, ungsrostade potatis

chips, seafood saganaki, och mycket mer. Till detta serverades det
grekiskt retzina och Uso. I bakgrunden spelades grekiska visor och när
jag tittade ner på duken drömde jag mig tillbaka till de ljuma kvällarna i Parga.

När det blev dax för efterätt, baklava, så ville till Dante så gärna smaka
så han ställde sig på två ben och dansade runt. Men man får inte ge söt
saker till hundar så han fick bara en liten bit kyckling.

Kvällen avslutades med att jag och hjärtat buggade oss svettiga. Nu
blir det sängen och sen upp "tidigt" för att plugga krediträtt.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback