Amerikansk middag


Lagade en Amerikansk Kycklingklubb sandwich och den blev super god!
Så här gör man: Kryddar 2 kycklingfileer med salt, peppar, mycket raps
olja och sen när det räfflade järnet blivit varmt (temperatur 6 av 6) så
bryner du kycklingarna fort, dom ska få en gyllene färg (nån minut på
varje sidan. Sen stoppar du filerna i en form och kör in dom i ugnen
på 225 grader i ca 10-12min temp (70C grader inuti) Medans kycklingarna
grillas förbereder du: Smala avokado skivor med lite pressad lime på,
tomatskivor med som pudras med lite socker, tvätta lösviktssallad som inte är
bäsk. Rör ihop en dressing med creamfraiche, och 1/4 dels vitlök.
Dela två olivbröd och pensla dom med rapsolja, riv över 1/2 stark ost på
två av skivorna (det som senare ska bli botten) krydda med lite organo.
Stek kalkonbacon. När det är 3 min kvar på kycklingen stoppa in brödet
och grädda det i ugnen så brödet blir krispigt och osten får lite färg.

Nu är det klart att servera: Ta botten brödet med osten, skär kycklingen
i tunna skivor och placera ovan på, lägg sen ett lager med tomat, avokado,
senapsdressing och sen två nypor med hackad salladslök. Garnera med
lite sallad, rostad lök och bostongruka på sidan av. Det är sjuuukt gott!!

Vad tycker du om det jag skrivit?
Postat av: gotteochvi

mums, ser gott ut!

Postat av: Desiree

Det var sjuuuukt gott!

2009-10-04 @ 07:59:23

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback