Förberedelser


Lägg gärna pajjorgubbar i marinad det förhöjer smaken till pajen. Blanda
lime, florsocker, och päronlikör - låt dra sig någon timme.

I kväll har vi bjudit över våra grannar och bästa vänner Sanna och Pettson på
middag. Just nu håller jag på med förberedelserna, som ni ser blir det jordgubbar.
Ja faktiskt jordgubb och rabarbergrotta med kardemumma cream fraiche.
Ett tips från mig till er att  ALLTID lukta på jordgubbarna innan ni köper dom. Fast
dom ser röda och fina ut så smakar dom ibland ingenting! Tänk så här: Dom
smakar som dom luktar. Doftlösa gubbar smakar luft och starkt väldoftande
gubbar smakar som från det egna landet.
Medans pajskalet kallnar i kylen ska jag
ut och åka lite Inlines, hjärtat är och lirar Tennis och gästerna kommer över vid sju.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback