Taco och Buzzkväll


Efter jobbet bjöd vi över Pettson och Sanna på Tacos. Min kusin Tim rullade också in
från Sigtuna (på väg till sitt sommarjobb i Varberg)

Vi drack ett super gott vin till tacosen - matchen var perfekt!

Efter maten spelade vi frågespelet Buzz på tv:n. Jag och Sussanna vann varsin omgång.

Sen spelade vi en omgång bredskapsbrige, som är en enklare form av brige
där man spelar själv (och inte i par) och där man ska sattsa antal stick man ska
ta. Tar man exakt så många stick som man sattsat får man poäng, men tar man
för lite eller för mycket så får man inga poäng alls. Det är ett jätte roligt spel där
det är helt avgörande om du kan tänka strategiskt. Jag är inte mycket för spel
med för stora slumpmoment. Jag måste känna att jag kan påverka utgången
genom ett välplanerat, strukturerat och finurlig spel!

Mellan omgångarna fyllde vi på, vissa med wiskey, vissa med öl, och själv blev
det med Schweizernöt (Tills det nästan rann ur öronen på mig)

Sen spelade vi några omgångar Chicago - vilket är ett form av pokerspel.

Vid två kastade jag in vanten. Jag skulle ju trotts allt upp sju och gå till jobbet.
Men grabbarna fortsatte spela långt in på natten.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback