Morgonstudier som på gammla goda tiden


Gick upp åtta i morse och har suttit med mina böcker. Har lärt mig om
viltvård, hur man flår en bäver, hur man anlägger en viltåker, vad en bygelreperstudsare
är för något. Nu har jag bara 1,5 böcker av 7 kvar. Sen blir det teoretiskt prov.
Längtar faktiskt till Höstens ripjakt nu. Inte för att jag kommer att skjuta något men
för att jag faktiskt kommer att lära mig mycket och förstå varför allting görs på ett
visst sätt. Att skjuta ett djur tycker jag inte är ett problem, men det där med att
kapa ben med sågar och tänger.. ja jag vet inte, man får nog träna upp sitt psyke.
Tur att jag varit med när mamma och pappa jagat i hela mitt liv.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback