Lördag - Underbara Norsjö


I lördags gick jag och hjärtat upp tidigt. Vid halv tio tog vi pendeltåget mot Alingsås.

Jag var sugen på att komma i väg från stan och som norrlänning har jag inget
emot att bada i sötvatten. Våran destination blev underbara Norsjö, ca 50 min
med pendeltåg från Göteborg.

När vi kom fram visste vi inte vart vi skulle gå. Fanns det ens någon badplats?

Först var jag beredd att ge upp. Vi hadde gått och gått och det såg inte
ut att finnas någon badplats, då vi plötsligt fann en helt perfekt
brygga. Vattnet låg stilla och det var så vackert.

Vi slog och ner och gjorde hoss hemma stadda.

Det var så skönt när solen gassade. Hjärtat blir brun så fort, det är fuskigt.
Själv måste jag pressa, pressa. På en dag blev han brunare än mig.

I vattnet var det 26 grader!! jag trodde inte på det först men när vi
tittade på en termometer som var nersänkt 1,5m i vattnet kunde
jag inte förneka det, såååå gött!

Vid fyra kände vi att vi hadde pressat färdigt och gick upp till Norsjövärdshus

Här drack vi läsk medans vi väntade på pendeltåget. Tydligen har dom
massor av roliga aktiviteter här under veckorna som frågesporter och
liknande - så vi bestämde att vi verkligen skulle åka hit igen!

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback