Känner mig helt matt



Gick upp vid nio i morse och åt frukost med hjärtat sen åkte vi inlines bort till gymmet. Först var jag lite skeptisk. Gå in på ett gym när det är högsommarvärme ute. Men gymmet visade sig ha bra A.C så det gick riktigt bra. Något som däremot var allt annat än bra var min kondition. Cycklade 10 min på cyckeln medans hjärtat rodde sen var jag helt genomsvettig och orkade inte mer. Istället föreslog hjärtat ett benpass. Jag nappade och fick placera mig liggandes på golvet för att göra rygglyft. Sen körde vi på, ganska lungt, men trotts det var pulsen i topp och svetten pärlade sig i pannan. Vid tolv var vi klara och jag hadde redan börjat känna av knäböjen i rumpan och baksida lår. Den där härliga träningskänslan av endorfiner infann sig inte direkt. När vi kom hem gjorde vi mormors goda panerade torsk och sen fick hjärtat skynda i väg till jobbet. Nu sitter jag här vid datorn och känner mig helt matt. Inte deppad. Utan helt slut i kroppen. Den lillla styrketräningen verkligen sög all energi ur mig, nu tycker jag tex. att det är jobbigt att resa mig och gå i trappor. Men det är inte dåligt på nått sätt, är rätt skönt att känna att kroppen har använts och att den funkar. Nu ska jag upp till posten och hämta ut min skollitteratur. Sen får jag ser hur eftermiddagen blir. Hadde tänkt att dra av inredningen i bilen eventuellt och städa lite. Något som abolut blir är att jag ska läsa lite i mina jägarböcker. Jag har bestämt det..jag får inte öppna juridikböckerna före jaktböckerna är utläsa. Måste få den där jägarexamen överstökad nu vill inte skjuta upp den en sommar till! Vore så roligt om jag grejade det före ripjakten i agusti
!

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback