Bakning, tvättning, slappning, godisfrosseri


I morse gick jag upp och gjorde äppelchips (dom ska stå i ugnen i 13h)
sen gick jag och tvättade sex maskiner. När jag kom hem började jag baka bröd.

Det ska bli olivbröd, vilket är super enkelt att baka. Ingredienserna är bara:
1dl olivolja, 1kg mjöl, 2 ägg, 1 tsk salt, 1/2 dl majsmjöl och 1/2 l vatten.

Den obearbetade degen ser ut så här. Kanske inte så aptitlig men vänta bara
tills jag är klar.

Det mest annvändbara redskapet vid bakning är en kökstermometer så man
kan hålla koll så degväskan håller den rätta 38 gradiga temperaturen.
Nu ska jag sätta mig och vänta på att brödet ska jäsa i 60 min. Under tiden
ska jag se på tv och äta chips och godis. Hittade en halv påse i skåpet
och kände att det fick bli lilla fredag idag.
Man måste ju ha det mysigt även
om hjärtat inte är hemma.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback