Aldrig mer Friskis och Svettis!


På söndag morgon åkte jag och hjärtat ner på stan för att inviga gymmet,
men då det stått fel information på hemsidan kom vi dit 2h innan gymmet
öppnade. Efterstom vi burit med oss tunga träningsbagar bestämde vi oss
för att gå för bi friskis och svettis och köpa en "En gångs träning i gymmet".
Sagt och gjort. Tjejen i kassan raggade på mig (första gången en tjej raggar
på mig) sen när Hjärtat kom, blev hon tyken och tvär...sorry babe jag är både
upptagen och date:ar inte dom på "andra sidan" tänkte jag för mig själv
.
Efter jag betalat 200kr (suck) gick vi och tränade. Jag var till en början otaggad.
Maskinerna var konstiga och gammla och gymmet var konstigt strukurerat.
Tillslut fann jag mig en gammal hederlig sitt cyckel som jag slog mig ner på.
Efter 50 minuters medelsnabb cyckling gick jag och hjärtat till vikterna och
lyfte. Jag körde mage, axlar och tricep, sen gick vi och duschade. Efter jag duschat
hittade jag i min börs, gratiskuponger till friskis och Svettis. Jag blev jätte glad
och sprang upp till tjejen i receptionen. "Titta titta, jag hittade dom! jag trodde
jag glömt som hemma, men jag hadde tur jag fann dom" (till historien hör att
jag innan jag betalat före träningen på talat att jag hadde fribiljetter men att jag
nog glömt dom hemma - så hon visste..) Kan vi fixa så jag får hälften av pengarna
tillbaka? "nja.. alltså.. nja.." ... hon gav mig inte någon anledning hon satt bara
och velade och lät negativ. Jag kokade innobords. Jag gav henne en rad
alternativ. 1. Du kan göra ett återköp 2. Du kan slå in att du slog fel och att jag
betalade för mycket 3. Du kan ge mig pengarna rakt i handen.. osv. Nej då.
Kärring jäveln, ja jag får säga så.. Sa "Men du kan ju kommit hit och träna någon
annan dag denna veckan gratis och sedan får du tillbaka det när du köper kort".
Men jag förklarade att jag redan hadde gymkort på ett annat gym och att jag inte
var intresserad av att komma tillbaka och träna där. Men det gick inte in hoss henne.
Å jag var så arg inombord. Vilken skit service!! men jag behöll iskallt lugnet, talade
trevligt. "Visst kan vi väll lösa detta på nått lätt sett, du ser ju så kunnig ut.." ja
ni vet fjäskade på.. men ack nej. Utanför bubblade jag... ja elden sprutade ur öronen.
Skit service. Vem tror hon att hon är? Just dom fribiljetterna som jag har är speciella
och fungerar som betalmedel som vilket som helst annat..
Aldrig mer Friskis och
Svettis jävla skit gym! Utbilda er personal för fan att vara lite service minded.


Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback