Våran fantastiska femrättersmiddag


Vi kom, dom berömde våra klädslar. Dom var så söta. När vi hadde satt oss och
efter vi beundrat den vackra dukning, blev vi serverade bubbel.

Om ni vill förstå den känsla som mötte oss. När vi steg in i matsalsrummet,
var rummet fyllt med ljus i vackra glasbehållare. I bakgrunden spelades en
gammal balad. På bordet låg tulpaner i olika formationer. Det var stillrent,
det var genomtänkt, det var vackert - vi kände kärlek. Våran första rätt blev
vi sedan serverade och det var en hemma gravad, egen fiskad, havsöring,
med löjrom, gurka, wasabi, soja och Citron. Det var sagolikgt gott! Lätt friskt
och intressant otrippat. Blev imponerad av deras uppfinngsrikedom..här var
det inte tal om någon "every day"-skaldjurstoast!

När vi var klara. Redan nu i sjunde himmlen, kom varm rätten. Allt var så perfekt
planerat, all mat var precis klar vid rätt ögonblick och vi fick aldrig vänta. Det
som fick våra smaklökar att krulla sig var detta mästerverk av välkomponerade smaker.
Ungsgrattinerade havskräftor med vitlök och persilja. Saftigt, gott,.. jag skulle
kunna hålla på i evigheter. Till kräftorna serverades det ett mosserandevin.

Efter de två förrätterna var serverade var det dags för, enligt min mening
middagens höjdpunkt, varmrätten! Varrätten är det godaste rätt jag ätit i
HELA MITT LIV. Den var helt perfekt. Det vi fick var. Hälleflunda med räkcitronsås
och marulk med en sherryvaniljsås. Det var alltså två fiskar och två såser. På
fatet var det delat en sida för varje fisk. Till hälleflundran fick vi en ungsbakad mandelpotatis
och jordärtkocks topp, och till marulken fick vi en ungsgrattinerad humustopp.
Mina vänner det var sååååååå gott. Ni kan inte fatta! Alla smaker var perfekt
balanserade, inget stak ut, inget var för salt, surt, sött. Man kunde inte ens
urskilja vilka ingredienser som gömde sig i, allt smälte samman till en helt
FANTASTISK smak. Jag satt länge och blundade och vill att det aldrig skulle ta
slut. Jag var varit och ätit både på fiskekrogen och sjömagasinet (Göteborgs
fin resturanger när det kommer till fisk) men detta var bättre än det!

Efter varmrätten vill vi krama om våra karlar

Sen nalkades det för efterrätt, men först lite dessertvin som hjärtat här serverar

Till efterätt blev det en vaniljpanacotta med björnbär. Den var super
god, både konsistensen och sockermängden var på pricken perfekt.
Kan ni fatta!? 4 rätter avklarade och vi trodde vi skulle svimma!
Hur många andra 26åriga karlar gör detta för sina kvinnor?


Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback