Oasis på skandinavium


Oasis började men en fantastisk ljusshow. Jag satt med gapande mun
när publiken dånade av applåder. Liam sjöng igenom lite nya bitar. Samma
gammla stil, misstänkt pårökt, böjandes under micken, samma blick..
men rösten var lite annorlunda nu. Tiden har satt sina spår. Noel däremot
har bara blommat ut och hans röst var fantastisk!

jag och hjärtat var duktiga och hade riktiga öronproppar. Man vill ju inte
riskera att få tinitus! Jag tog bara ut dom en gång och det var på sista låten.
Min favorit låt champange super nova, jag kan lova er att det var sånn stämning då!

Showen var magisk från början på slut. Det var stora skärmar me filmsekvenser,
det var super läcker ljussättning. Noel och Liam var lite halv loja, men det gjorde
ingenting för jag älskar ju musiken. Jag har varit ett inbitet oasis fan sedan lågstadiet,
och detta var första gången jag såg dom live. Jag hadde önskat att om bara spelat
gammla goa låtar från albumen "whats the story morning glory" och "standing on the
shoulder of a giant" mfl. Men man förstår ju att dom vill spela sina nya låtar också.

Jag var så lycklig från början till slut. Klappandes, sjungandes, hoppandes,
flaxandes.. de bästa låtarna var "wonderwall" "supersonic" "dont look back in anger"
och "champange super nova".. Jag har filmat från koncerten och hade jag vetat
hur man gör hadde jag lagt ut smakprov här.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback