Söndags bakning


Kanske beror mina tidigare misslyckade bakförsök på att jag bakat "under min nivå"?
Därför ska jag idag slå på stort och baka ett svårt bröd med massor av olika ingredienser.
Här ser ni lite av det jag ska ha i..Det är i alla fall tur att jag har ett "bakskåp" som jag inte
behöver skämmas över, nej det är fullt av massor av mjöltyper, nötter, frön  och annat gott.
Så nu är det bara att börja veva och måtta.

Vått för sig och tortt för sig. Vått: Fil, sirap, lingonsylt, torrt: fullkornsmjöl,
grahamsmjöl, havregryn, majsmjöl, dinkelmjöl, vetegroddar, krossade linfrön,
syfilisfrön, hackade mandlar, goijs bär, sultanrussin, torkade blåbär, birdy-namnam.
och så blandar man ihop kalajset och in i ugnen 60 min på 175 grader..
Jag följer nu utvecklingen med spänning!

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback