Peter och Clas 25:års kalas


Festen började med en bubblande fördrink och sen var der Medelhavsbuffe.
Min kompis Josefin hade kockat och maten var helt sagolik. Helt i min smak!
Fräsch, god, variationsrik. Det bjöds på melonbitar lindade i rökt fin italiensk
skinka, fetaost sallader, pajer, oliver, och fri dricka i baren. Josefin är sambo
med födelsedagsbarnet Peter och det var Josefin (värdinna för kvällen) som
bjöd oss på festen. Jag och Josefin gick tillsammans på gymnsiet.

Det blev närmare 70 personer som sjön in födelsedags barnens 25:års dag.
Stämingen var på topp! med en otrolig blanning av människor. Bordsplaceringen
var grym. Man satt nära den man kände (i mitt fall hjärtat) men samtidigt så bra
upp delat att man inte satt precis bredvid varandra utan man var tvugen att prata
med ens andra borsgrannar. Mina bordgrannar var jätte sköna, en var mäklare,
en försäljare på google och en pluggade väg och vatten på chalmers. Som jag
sa en go blanning!

Agata och Josefin och jag hade det gör trevligt hela kvällen, pratade om
förlosningar och allt annat mellan himmel och jord. Tjejerna var grymt heta
i sina outfitts! Och till och med hjärtat föll för den norrlänska charmen. Som
jag brukar säga det finns en orsak varför det bara finns hortron i norrland!

Sen var det  dans för hela slanten, jag och hjärtat som föredrar styrdans,
foxstrott och bugg, försökte oss på ett par svängar om på dansgolvet.
Tyvärr var musiken kanske inte den bästa just för det men roligt hade vi i alla fall!
Hjärtat fick sen dansa med föräldrarna till födelsedagsbarnen för dom blev
så buggsugna när dom såg att vi körde gärnet.
Älskar att dansa me mitthjärta. Jag blir lika nykär varje gång han håller om mig
och snurrar mig i takt! Han har gått en massa danskurser och kan alla moves.
Sjukt het med killar som kan dansa även till Lasse stefanz!

Efter vi slagit klackarna i taket började klockan närma sig två och vi bestämde
oss för att tacka och bocka. Festen kunde enligt mina mått inte varit bättre.
God mat, välplanerad, roliga aktiviteter, otroligt trevliga människor, bra med
sittplatser, lagom hög musik. Det ända jag hade önskat vore mer slager
och gammla carola dängor, så att man kunnat skräna ikap med musiken lite.

Kvällens höjdpunkter:
* En väl genomförd frågetävling där vi blev uppdelade i lag om 6 personer.
frågorna var på allt mellan himmel och jord, från vilken film som vunnit flest oskar,
till vad bamses barn heter. Det roliga med tävlingen var att vårat lag fuskade så hårt.
En i laget hade en spejsade mobil och satt och sökte på allting på google. Haha
vi vann inte men kännde oss grymt finurliga!
* Att tre personer utan koppling till varandr under kvällen sa att jag var lik Ally Mc Beal.
Och två tjejer i toa kön älskade min kläning och sa att den var så snygg på mig för jag
hade "dom rätta benen" - tack så hjärtligt för dom varma orden
* Att få träffa Josse! hon är så underbar! vill bara hänga med henne jämt! och roligt
också att hjärtat fick träffa hennes karl. Nu är många dubbeldater planerade
* Att min bordherre ville ha telefon nummret till min lilla syrra



Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback