Helt fantastiskt gott! PROVA!!


Havskatts dröm:
50 gram pinjenötter
300 gram havskatt
1 fpk körsbärstomater
1 vitlöksklyfta
1 fpk äka grekisk fetaost
2 msk olivolja
Krydda: salt peppar


Fräs fiskarna fort på hög värme så dom får lite färg. blanda finhackade tomater
pinjenötter, vitlöken och fetaosten. Lägg fiskarna i en liten ungsform, stö över röran
grädda i ugnen på 225 grader i 10 min. Servera färskpressad potatis, herrekuvert,
en rukola sallad med tomater gurka och pressad citron. Och en vitvinsås.
Till detta drack vi casilliero diablo vitt.

Hjärtats vitvinsås:
3 scharlottenlökar
4 dl vitt vin
1 grädde
2 vitlöks klyfotr
3 msk skaldjursfond
rivet citronskal från 1 citron + 1/2 pressad citron
1 sockerbit
vitpeppar

Vad tycker du om det jag skrivit?
Postat av: Josie

Ni lagar alltid så varierad och mumsig mat, jag är imponerad av det :) kommer bli superskoj i morgon gumman!!


Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback