AB på tentan

Att vara relaxad har gett reslutat. Jag har pluggat men utan allvarlig ångest och resultatet blev över förväntan. 20  var max och jag fick 18. AB är det högsta betyger man kan få, vill man bli advokat måste man få AB på alla tentor så än så länge har man en chans. Jag är glad, stolt och pustar ut! Tenta nr 2 gick nog inte alls så bra. Men jag hoppas att jag klarade den i alla fall. Tentan innan jul ska jag spika. Det är målet! Idag ska jag komma igång och plugga. Civilrättsboken är lika tråkig som vanligt, men kunskapen man matar in i hjärnan är kul att ha. Jag lär mig för livet och inte för tentan. Nu var det 2 dar sedan jag tränade. (tränade lite lätt med mamma i lördags) så i kväll tänkte jag komma igång. I morse gick jag upp 7 för att städa hela lägenheten, blev fint och hjärtat blev glad när han kom hem! För mig är det det viktigaste, att jag är lycklig. Jag är nöjd för att jag kom in på en svår utbildning, jag är så stolt för att jag klarade min första tenta här i göteborg. Har faktiskt haft en väldig tur, gjort 3 tentor nu, den första VG, den andra VG och nu denna AB. Det trodde jag aldrig, när jag kom från Gymnasiet. Men jag tror dessa studier gynnar mig. Gillar att plugga ett ämne i taget och gillar att ta mycket eget ansvar. Ikväll ska jag fira mitt tenta resultat. Jag vet inte hur men nått blir det!!!! I love to learn!

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback