Mycket träningssnack

Det kommer bli stort sportfokus här i bloggen några månader, precis som förra året för när jag kör då kör jag! Vasaloppet är mindre än 100 dagar bort och kroppen ska stärkas och lungorna tänjas. Idag blev det en timme stakning. Efter 4 månaders uppehåll behövde jag komma över en mental barriär och jag kan säga att jag gjorde det med råge.

Jag stod vid stakmaskinen och utmanade en man i 50 års åldern om vem som kunde staka längst på samma motstånd och intensitet. Efter trettio svettiga minuter bröt mannen och sa du var banne mig en stark och seg jävel. Jag tackade och bockade. Ska jag säga att han kört 9 Vasalopp i sitt liv!

Jag stod kvar och stakade och närmade mig 40 min då kom en mycket atletisk 30 årig skidåkare och ställde sig bredvid mig. Jag utmanade även honom. Värken i rygg, mage armar var inte längre besvärande mer som en molande värk. Jag tänkte att "om det här gör ont vad fasen gör Vasaloppet då". Den unga atleten eldade på som bara tusan och jag fick kasta hela min tyngd över snörena. 40 minuter gjorde min inte svag utan stark. Det kändes som Vasaloppet igen och jag skulle vinna. Jag eldade på en växel till och såg hur atleten såg mer och mer desperat ut. Efter 20 min gav han upp.

Jag körde de sista små minuterna i samma tempo. Jag hade bestämt mig för att köra en timme och det gjorde jag. Nu är jag lite mentalt starkare än förut och känner mig laddad för Vasalopps träning vecka 2!


Vad tycker du om det jag skrivit?
Postat av: sandman

Du är så grymt duktig!! puss sötnos

2012-12-04 @ 19:49:35
Postat av: Moa

Ey, du är verkligen grym!

2012-12-04 @ 23:12:43

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback