Sommarstil 2011


Så här ser min sommarstil ut 2011.
Hatt: HM, tröja: Gina Tricot, klocka: Gant Rowing Race
Shorts: Ralph Lauren, Loafers: Vagabond, Håret: Lös svinrygg

Badat i Kåsjön i dag


Idag har jag badat, ätit glass i stora lass, köpt skor till bröllopet och allmänt latat mig.
Det är skönt
med en ledig dag kan jag säga er!




Inlines


Idag tog jag en tur på mina inlines. Det var jätte skönt!

Hemma i Göteborg igen

img_3273 (MMS)

Hemma i Göteborg igen


Dags att återvända hem till Göteborg en sn...

img_3255 (MMS)

Dags att återvända hem till Göteborg en snabb sväng igen :-)


Hållsjönsstrand i kvällsljus

img_8541 (MMS)

Hållsjönsstrand i kvällsljus


Utomhus arbete är gött för kropp och själ!

img_7221 (MMS)

Utomhus arbete är gött för kropp och själ!


Pappas "sommar-skoj" består i att köra fyr...

img_2653 (MMS)

Pappas "sommar-skoj" består i att köra fyrhjuling till jobbet


Programmen är på tryckeriet

img_2423 (MMS)

Programmen är på tryckeriet


Mamma har varit en klippa när det kommer t...

img_3267 (MMS)

Mamma har varit en klippa när det kommer till bröllopsplanerande!


Taget utan för festlokalen där bröllopsfes...

img_3266 (MMS)

Taget utan för festlokalen där bröllopsfesten ska äga rum


Tjärös gästhamn

img_4776 (MMS)

Tjärös gästhamn


Jag har jobbat som servitris, bartender, b...

img_4732 (MMS)

Jag har jobbat som servitris, bartender, biljettkontrollant på en båt och frukostvärdinna


Midsommardagen också

img_2080 (MMS)

Midsommardagen också


Midsommarkvällen blev fin

img_5932 (MMS)

Midsommarkvällen blev fin


Fullt ös hela helgen!

img_8566 (MMS)

Fullt ös hela helgen!


En sommaräng

img_7245 (MMS)

En sommaräng


Ett glas vin med syrran

img_3237 (MMS)

Ett glas vin med syrran


Blekinge över midsommar

img_3233 (MMS)

Blekinge över midsommar


Jag säger det igen! Räkmackor underbart gott!

img_3231 (MMS)

Jag säger det igen! Räkmackor underbart gott!


Tar några dagar att vänja sig vid att vara...

img_3222 (MMS)

Tar några dagar att vänja sig vid att vara blond igen :-)


Byter tåg i Halsberg nu. Är på väg ner til...

img_3230 (MMS)

Byter tåg i Halsberg nu. Är på väg ner till Blekinge för att jobba över midsommar.


Upp kvart i fem för att ta tåget upp till ...

img_3206 (MMS)

Upp kvart i fem för att ta tåget upp till Värmland igen. Jobba bör man annars dör man ;-)


Planerande av bröllopsprogram

img_3196 (MMS)

Planerande av bröllopsprogram


Hjärtat har gett mig en fin klänning i gåva

img_3192 (MMS)

Hjärtat har gett mig en fin klänning i gåva


I morgon lämnar jag Gbg för Värmland åter ...

img_3184 (MMS)

I morgon lämnar jag Gbg för Värmland åter igen


Det klarnar över Göteborg

img_3169 (MMS)

Det klarnar över Göteborg


Tagning ett, sill och potatis

img_3158 (MMS)

Tagning ett, sill och potatis


Brunch ute på Nääs fabriker

img_3159 (MMS)

Brunch ute på Nääs fabriker


Ola och Nina visade deras båt

img_3138 (MMS)

Ola och Nina visade deras båt


Gjorde egen grillsås: 1 burk aijvar, 1/2 c...

img_3134 (MMS)

Gjorde egen grillsås: 1 burk aijvar, 1/2 chilli och 2 vitlökslyftor rostade i pannan, i burk fraîche, 2 skedar söt chutney, klart!


Trevlig hejdå-fest till Ola och Nina

img_3133 (MMS)

Trevlig hejdå-fest till Ola och Nina


Göttig lunch! Burgare med extra mycket sta...

img_3074 (MMS)

Göttig lunch! Burgare med extra mycket stark senap!


På väg mot grillparty i Torslanda

img_3131 (MMS)

På väg mot grillparty i Torslanda


Cykeltur med Matilda. Snabb träff med Aten...

img_3124 (MMS)

Cykeltur med Matilda. Snabb träff med Aten och fika med Charlotte.. Önskar man hade mer tid för fler träffar!


Dags att bli blond igen :-)

img_3118 (MMS)

Dags att bli blond igen :-)


Promenad med mamma och Clarissa

img_3089 (MMS)

Promenad med mamma och Clarissa


Att vara med familjen är det bästa!

img_3091 (MMS)

Att vara med familjen är det bästa!


Åska på kvällarna

img_3099 (MMS)

Åska på kvällarna


Lastat ton med jord i regnet - härligt!

img_1404 (MMS)

Lastat ton med jord i regnet - härligt!


Bakade marmeladbröd till mamma och pappa

img_0762 (MMS)

Bakade marmeladbröd till mamma och pappa


Hem från Blekinge med ett Pitt-stop i Katr...

img_3076 (MMS)

Hem från Blekinge med ett Pitt-stop i Katrineholm


Hemma i Gbg över helgen

img_3116 (MMS)

Hemma i Gbg över helgen


Sj ta aldrig bort bistron!! :-)

img_6638 (MMS)

Sj ta aldrig bort bistron!! :-)


Sjukt trött idag. Vaknade fem och kunde in...

img_2274 (MMS)

Sjukt trött idag. Vaknade fem och kunde inte somna om. Hoppas jag kan sova lite på tåget!


Sveriges godaste jordgubbar!

img_2080 (MMS)

Sveriges godaste jordgubbar!


På väg mot Värmland igen

img_1223 (MMS)

På väg mot Värmland igen


Tänkte hjälpa till att ställa fram morgone...

img_7664 (MMS)

Tänkte hjälpa till att ställa fram morgonens frukost till gästerna


Frukost (som all annan mat) måste för mig ...

img_8802 (MMS)

Frukost (som all annan mat) måste för mig vara visuellt vackert!


En tidigt morgon idag med lång frukost inn...

img_3135 (MMS)

En tidigt morgon idag med lång frukost innan jag åker upp till Värmland igen!


Har bestämt mig för att bjuda ner Krille h...

img_3156 (MMS)

Har bestämt mig för att bjuda ner Krille hit på en Tjäröweekend. De har ett bra paket med middag, övernattning och frukost för under 1000 kr som jag tänkte slå till på!


I lördags hade vi bröllop med 80 gäster, d...

img_9081 (MMS)

I lördags hade vi bröllop med 80 gäster, det var jätte roligt!


Vi bakar bröd och frallor varje morgon

img_1210 (MMS)

Vi bakar bröd och frallor varje morgon


Roligt att allt är hemma lagat, gravat, ba...

img_0205 (MMS)

Roligt att allt är hemma lagat, gravat, bakat!!


Härliga dagar nere i Blekinge

img_7594 (MMS)

Härliga dagar nere i Blekinge


Min första gång som servitris. Roligt och ...

img_0018 (MMS)

Min första gång som servitris. Roligt och arbetsamt jobb.


Tjärön i Blekinge har typ Sveriges godaste...

img_7952 (MMS)

Tjärön i Blekinge har typ Sveriges godaste mat! (Jag är kräsen från många luncher i Gbg)


Har jobbat 07.00-24.09! Nu ska jag knoppa ...

img_0980 (MMS)

Har jobbat 07.00-24.09! Nu ska jag knoppa för kvällen!


Frukostbuffe mmmm!

img_3944 (MMS)

Frukostbuffe mmmm!


Vackra Skåne

img_5880 (MMS)

Vackra Skåne


Lunch på Chicco i Hässleholm

img_3005 (MMS)

Lunch på Chicco i Hässleholm


6,5 h tåg, 3 byten, sen är jag framme i Br...

img_3001 (MMS)

6,5 h tåg, 3 byten, sen är jag framme i Bräkne-Hoby. Sen blir det båt ut till Tjärön.


Min och hjärtats inlinestur till Saltholme...

img_2407 (MMS)

Min och hjärtats inlinestur till Saltholmen förra helgen


Vaknade fyra i natt och kunde inte somna o...

img_8212 (MMS)

Vaknade fyra i natt och kunde inte somna om. Pappa hade inte stängt fönstret så det kryllade av mygg.


På dagarna är det alltid fullt ös med jobb...

img_2866 (MMS)

På dagarna är det alltid fullt ös med jobb. Jag börjar 06.00 eller 07.00.


En tur till Karlstad med mamma för att köp...

img_6115 (MMS)

En tur till Karlstad med mamma för att köpa tyg till tärnornas klänningar


Mysig läge!

img_3101 (MMS)

Mysig läge!


Värmland är bra vackert!

img_7691 (MMS)

Värmland är bra vackert!


Ibland en tur med hojen

img_7619 (MMS)

Ibland en tur med hojen


Kvällsbad varje kväll

img_0895 (MMS)

Kvällsbad varje kväll


Sedan jobb hela dagen

img_2591 (MMS)

Sedan jobb hela dagen


9,5 km runt sjön

img_9945 (MMS)

9,5 km runt sjön


Tog en morgon joggning i förr går och det ...

img_4433 (MMS)

Tog en morgon joggning i förr går och det var riktigt skönt!


Pappa håller "golf-gräsmattan" i trim

img_1875 (MMS)

Pappa håller "golf-gräsmattan" i trim


Det är en ynnest att bo så nära vatten

img_6832 (MMS)

Det är en ynnest att bo så nära vatten


Hälsokällan i Värmland

img_3202 (MMS)

Hälsokällan i Värmland


Skolavslutning på Lundsberg


Idag var det skolavslutning på Lundsbergs internatskola och traditionsenlig stafett.









Dagen avslutades med grillning och musik i kyrkan


Thomas Bodströms bok "Makten, myglet, politiken"


Har just läst ut min första skönlitterära bok denna sommar. Har läst Thomas Bodströms "Makten, myglet, politiken" och jag tyckte den var jätte bra! Mitt omdöme baseras på Bodströms kärnfriska språk, hans orädda självkritik och hans uppfriskande ärlighet.

Boken bjuder på såväl syrligt politiskt budskap, som humor, relationer och visioner. Man behöver inte hålla med honom och man behöver inte vara socialdemokrat för att uppskatta denna bok.


Planerar mitt bröllop


Mycket planerande nu. Trodde allt var klart, men ack nej. Skickade in
hindersprövningen, köpte tyg till klänningarna, bestämde kyrkovärdar,
bokade frissan till tärnornas uppsättningar och mycket mer igår.

Nästa vecka ska jag och mamma sätta oss ner med en krysslista och
se vad som återstår att fixa. Trots att jag inte är någon s.k. brud-bitch,
som måste ha allt perfekt, så är det många dyra beslut som ska tas.
Längtar jätte mycket nu, önskar att det vore i morgon!


Arbetsamma dagar i Värmland


Är i Värmland nu hos mor och far. En typisk dag ser ut på följande sätt.
Frukost 05.30, 06.00 morgon joggning, 06.20 naken bad, 07.00-16.00 jobb.
Vid 19.00 kommer pappa hem och då blir det grillning och vattenskidor.

Här har ni söta mamma som grillar god kyckling. För vad är bättre än
grillad kyckling, ny potatis, sallad och söt-sur-stark-annanassås?
(Såsen görs på följande vis: Stark sötsursås blandat med krossad annanas.
Blir hur gott som helst! Att tacka före denna goda sås har vi min tärna
Susanna.

Ps: I Värmland saknar jag mobilkontakt. Så vill ni nå mig måste ni ringa
hem till mamma och pappas på deras fasta lina. (Fråga om nr. på facebook)


Ett hundliv


I Clarissas värld: "Vill du leka med mig?"

Jag: "Nej jag är för trött", Clarissa "Åå.. tråkmåns"
Puss

Clarissa: "Haha den var du inte beredd på!"


Kroppsarbete det diggar jag

img_2956 (MMS)

Kroppsarbete det diggar jag


En härlig sommarkväll sitter i klänning vi...

img_2950 (MMS)

En härlig sommarkväll sitter i klänning vid 21:24 och fryser inte!


Tåget är 45 min sent. Fick vänta in 5 (!) ...

img_2947 (MMS)

Tåget är 45 min sent. Fick vänta in 5 (!) mötande tåg i Kiel. Tur att jag har kaffe och en god bok!


Kärlek efter snart fem år

img_2944 (MMS)

Kärlek efter snart fem år


Fruktpaus innan vi återvände hem

img_1222 (MMS)

Fruktpaus innan vi återvände hem


I morse cyklade vi upp till Ksjön och tog ...

img_0602 (MMS)

I morse cyklade vi upp till Ksjön och tog ett dopp


Trots att varken jag och hjärtat är några ...

img_2939 (MMS)

Trots att varken jag och hjärtat är några glassmänniskor så kan det vara rätt gott ibland med en kall glass.


Fruktpaus

img_2936 (MMS)

Fruktpaus


Tre mil på inlines


Åkte inlines ut till Saltholmen idag. Det tog en timme och vi mätte upp
med GPS att det var 1,5 mil. Ute på Saltholmen åt vi lite lunch och badade
innan vi begav oss tillbaka. Så totalt har vi åkt 3 mil inlines idag.

Nu på kvällen har vi lagat köttfärsås och valt ut musik till kyrkan.
Vi känner oss möra och lyckliga efter en härlig dag i solen.

Romantik vid en sjö


Idag har hjärtat valt ut sina kläder inför bröllopet och vet ni han kommer
bli ur snygg! Själv har jag läst några sidor i en bok, cyklat till Jonsered och ätit glas på Triumf
glass i Partille.

På eftermiddagen mötte jag upp hjärtat, Andreas, Andreas, Rickard
och Susanna. Tillsammans åt vi lite jordgubbar och drack lite gott vitt vin. (TwoTracks)

När magarna började kurra åkte jag och hjärtat upp till Härlanda tjärn.

Det var otroligt mysigt och vackert.

Efter ett snabbt parti, åkte vi till Lejonet och björnen och lyxade till
det med romrussin glass i solen.


Romantik när den är som bäst!

img_2926 (MMS)

Romantik när den är som bäst!


Dags för mys middag på bryggan i Härlanda ...

img_2922 (MMS)

Dags för mys middag på bryggan i Härlanda tjärn


Kaffe och jordgubbar är det bästa jag vet!

img_2921 (MMS)

Kaffe och jordgubbar är det bästa jag vet!


Bubbar och vin

img_2920 (MMS)

Bubbar och vin


Mys i solen

img_2919 (MMS)

Mys i solen


Sommarlov är ju det bästa!

img_2915 (MMS)

Sommarlov är ju det bästa!


Det finns bara en glass för mig! Romrussin!

img_2914 (MMS)

Det finns bara en glass för mig! Romrussin!


Inlägg från och med måndag

Mina inlägg kommer inte upp. Driftstöd har meddelat att det kommer att fungera efter långledigheten. Vi ses i början av nästa vecka då..

Hjortronsmootie

img_2912 (MMS)

Hjortronsmootie


Avkoppling i solen

img_2905 (MMS)

Avkoppling i solen


En cykeltur till bokaffären

img_2904 (MMS)

En cykeltur till bokaffären


Mot min date med Charlotte

img_2900 (MMS)

Mot min date med Charlotte


Läsa en bok som jag vill läsa


Idag ser min plan ut så här; fika med Charlotte vid elva, köpa en bok, sätta mig
och läsa i solen (i bikini!), planera/förbereda middag för våra gäster som kommer vid fem.

Mina inlägg kommer inte upp

Jag ber om ursäkt för att inget nytt dykt upp här. Har bloggat i snart tre dagar nu men inget kommer upp här. Ska se hur jag ska lösa det. Återkommer med massor av roliga saker att berätta och visa.

Tryffel som vanligt!

img_6738 (MMS)

Tryffel som vanligt!


Ovanligt nog en oxfilé

img_2891 (MMS)

Ovanligt nog en oxfilé


Firat tentan med en god middag

img_2888 (MMS)

Firat tentan med en god middag


Tenta lunch och nu sommarlov

img_2887 (MMS)

Tenta lunch och nu sommarlov


Blåbärssmootie

img_2886 (MMS)

Blåbärssmootie


Blåbärsmilkshake med banan och vaniljsocker

img_2885 (MMS)

Blåbärsmilkshake med banan och vaniljsocker


Laxmacka, livet är underbart!

img_2884 (MMS)

Laxmacka, livet är underbart!


Härligt att få svettas igen. En snabb löpr...

img_2882 (MMS)

Härligt att få svettas igen. En snabb löprunda på 30 min är avklarad och nu ska jag lyxa till det med en laxmacka framför tv:n.


Var nog lämpligt att gå in nu!

img_2879 (MMS)

Var nog lämpligt att gå in nu!


Suttit ute och pluggat hela dagen. Min gul...

img_2873 (MMS)

Suttit ute och pluggat hela dagen. Min gulliga granne Alex kom och bjöd på kaffe och kakor nyss, mys!


Må bra blogg tips!

Jag läser enbart bloggar som jag blir glad av. Bloggar som ger mig energi,
och inspiration. Här kommer de bloggar jag bara måste läsa varje dag.



1. Viktoria Andersson, 18 år från Karlstad driver en helt suverän frukostblogg.
Bloggen att frukosteramera, strålar kreativitet och livslust.
Som bloggvärdinna bjuder Viktoria in oss läsare på en ny härlig frukostupplevelse varje dag.
Med vackra bilder och recept ger hon oss både glädje och inspiration.
http://frukostera.blogg.se/



2. Andreas Riksen, från Göteborg driver en passionerande matblogg.
Andreas får varje liten detalj bli magnifik. Som bloggvärd bjuder han in oss
läsare till en ny dimension av matlagning. Med ett djup som aldrig tidigare skådats i en
matblogg, med vackra bilder och
passion, inspirerar Andreas oss läsare
och får oss att vilja njuta ännu mer av livet.

http://enherransmat.blogspot.com/




Nian står för Gbg. En helt klart strålande...

img_2871 (MMS)

Nian står för Gbg. En helt klart strålande prognos!