Favorit skärpet

img_0610 (MMS)

Favorit skärpet


Blir pizza idag också :-)

img_0607 (MMS)

Blir pizza idag också :-)


Efter fyra timmar  begav vi oss hem för at...

img_0638 (MMS)

Efter fyra timmar  begav vi oss hem för att se slutet på handbollen


Efter två timmars promenad var det dags fö...

img_0637 (MMS)

Efter två timmars promenad var det dags för lunch


Man kan säga att jag var på studiebesök i ...

img_0630 (MMS)

Man kan säga att jag var på studiebesök i ett vattenskyddsområde


Härligt med en dag med bara min käraste

img_0628 (MMS)

Härligt med en dag med bara min käraste


En hel dag uppe i Delsjön

img_0625 (MMS)

En hel dag uppe i Delsjön


Tröja: HM, Kjol: Ralph lauren, Skor: Footl...

img_0611 (MMS)

Tröja: HM, Kjol: Ralph lauren, Bälte: Burberry Skor: Footlight


Det bästa är att man själv bestämmer påläg...

img_0608 (MMS)

Det bästa är att man själv bestämmer pålägget. Idag blir det, kalkon, ananas, paprika, italiensk skinka, allerumost och rucola. Tomatsåsen är upphettad med vitlök och chili


Förbereder pizza till min inlinehockeyspelare

img_0602 (MMS)

Förbereder pizza till min inlinehockeyspelare


En middag med en kär gammal vän


Igår efter jobbet kom Arvind och Lisa över på middag. Arvind och Lisa
som bor i Malmö/Lund var bara  på besök i Göteborg över helgen.

Till förrätt bjöd vi på västerbottenostsuffle med svart och röd stenbitsrom.
Till varmrätt blev det en klassiker, porterstek på älg ála Christian.
Efter middagen spelade vi buzz och minimig (frågestporter).

En mysig fikadag med Kajsa. Här får hon si...

img_0600 (MMS)

En mysig fikadag med Kajsa. Här får hon sin inbjudan till bröllopet.


Träningsmål i vår: bli starkare, förbättra...

img_0596 (MMS)

Träningsmål i vår: bli starkare, förbättra min kondition, bli mer variationsrik i min träning, utmana mig själv mer och slutligen mer målinriktad träning med pulsklocka och planering!


Grymt gott med gainomax, allt bra är från ...

img_0595 (MMS)

Grymt gott med gainomax, allt bra är från Norrland;-)


Första träningen på tre veckor, bröstpass ...

img_0593 (MMS)

Första träningen på tre veckor, bröstpass = härligt!


Jag är så glad för Atena ska flytta till G...

img_0591 (MMS)

Jag är så glad för Atena ska flytta till Göteborg


Lunch på star of india

img_0588 (MMS)

Lunch på star of india


Håret växer så det knakar

img_0587 (MMS)

Håret växer så det knakar


En morgonstund

img_0584 (MMS)

En morgonstund


Fika och Wallstreet

img_0582 (MMS)

Fika och Wallstreet


Grupparbete hela dagen, snart får jag åka ...

img_0581 (MMS)

Grupparbete hela dagen, snart får jag åka hem och mysa med hjärtat.


Ett vackert vårtecken

img_0580 (MMS)

Ett vackert vårtecken


Kontorslook idag

img_0578 (MMS)

Kontorslook idag


Tjejer nu börjat jag med det koffeinfria k...

img_0572 (MMS)

Tjejer nu börjat jag med det koffeinfria kaffet, vi får se hur länge det håller!


Tur att man få sig något gott när man sitt...

img_0570 (MMS)

Tur att man få sig något gott när man sitter länge och läser!


Fängslad av miljörätten, ja helt uppslukad

img_0571 (MMS)

Fängslad av miljörätten, ja helt uppslukad


Fullt yttre, gott inre

img_0569 (MMS)

Fult yttre, gott inre


Tekakor står på menyn

img_0566 (MMS)

Tekakor står på menyn


Det bästa med att baka är smaka och lukta

img_0568 (MMS)

Det bästa med att baka är smaka och lukta


Tack mormor för de underbara grytlapparna!!

img_0567 (MMS)

Tack mormor för de underbara grytlapparna!!


Det kostar att gifta sig. Denna månad ska ...

img_0565 (MMS)

Det kostar att gifta sig. Denna månad ska jag spara stora delar av min lön.


Dags att bjuda till fest!

img_0564 (MMS)

Dags att bjuda till fest!


En feel good film

img_0563 (MMS)

En feel good film


Rockiga jeans-klackar

img_0561 (MMS)

Rockiga jeans-klackar


Mörkblå ankelboots

img_0555 (MMS)

Mörkblå ankelboots


Älskar Footlight. Frossade i mockaskor idag!

img_0562 (MMS)

Älskar Footlight. Frossade i mockaskor idag!


Fikadate på en onsdag

img_0554 (MMS)

Fikadate på en onsdag


Ska möta hjärtat

img_0551 (MMS)

Ska möta hjärtat


Man kan sexigt skymta lite navel idag

img_0547 (MMS)

Man kan sexigt skymta lite navel idag


Atena har köpt en såååå snygg väska Givenchy

img_0546 (MMS)

Atena har köpt en såååå snygg väska Givenchy


En krispig vårmorgon

img_0543 (MMS)

En krispig vårmorgon


Såg en mysig film med hjärtat igår så nu f...

img_0537 (MMS)

Såg en mysig film med hjärtat igår så nu får jag morgon läsa


Skrivit en artikel, vikt tvätt, lagat mat ...

img_0531 (MMS)

Skrivit en artikel, vikt tvätt, lagat mat till i morgon, vikt alla min kläder, och nu bakar jag frukost bröd. Snart är det handboll!!


Lagerblad i köttfärssåsen är gott!

img_0530 (MMS)

Lagerblad i köttfärssåsen är gott!


Hjärtat har varit en ängel

img_0529 (MMS)

Idag har hjärtat, städat hela lägenheten, tvättat all tvätt, målat taket/fönstret/elementet i badrummet. Det kallar jag en riktig karl!


Dags att gå hem från skolan

img_0527 (MMS)

Dags att gå hem från skolan


Alltid så mysigt att mysa med sina vänner

img_0522 (MMS)

Alltid så mysigt att mysa med sina vänner


Grymmes god mat på Sjöbaren i Haga

img_0523 (MMS)

Grymmes god mat på Sjöbaren i Haga


Man måste luncha ihop när man inte läser s...

img_0518 (MMS)

Man måste luncha ihop när man inte läser samma kurs


Snart smäller det för de andra grupperna. ...

img_0524 (MMS)

Snart smäller det för de andra grupperna. Ett oväntat inslag är under produktion! (Rollspel är kul!)


Ipaden kommer väl till bruk!

img_0517 (MMS)

Ipaden kommer väl till bruk!


Busschaufförerna i Göteborg ska en eloge f...

img_0515 (MMS)

Busschaufförerna i Göteborg ska en eloge för att de alltid är stannar när man kommer springande! Dessutom är de jätte trevliga!


Hemmapressad C-vitaminkur

img_0511 (MMS)

Hemmapressad C-vitaminkur


Pappa du är snygg i skidbacken


Jag är så avis,  pappa är i Alperna och kastar sig ner för pudrade berg i strålande solsken
medans jag har nästäppa och plugg upp till öronen.

Men är det någon som förtjänar en alpenvecka så är det pappa för han
jobbar dygnet runt nästa 365 dagar om året.

Dags-att-bli-frisk-frukost, 1 avokado, pap...

img_0510 (MMS)

Dags-att-bli-frisk-frukost, 1 avokado, paprika, 3 skivor kalkon, 2 skedar keso, lite olivolja och sallad


När har man pluggat klart?

När godisskålen är tom och besöken på hollywoodskvallersidorna besöks med allt högre frekvens.

Hjärtat kommer hem från ett dubbelt träningspass då ska jag hoppa i säng.
Hoppas att fullmånen är borta nu så jag får lite sömn.

Sitter och tittar på överklaganderätt mot ...

img_0508 (MMS)

Sitter och tittar på överklaganderätt mot beslut från MÖD


Vi har svängt ihop en grym kycklingsallad

img_0507 (MMS)

Vi har svängt ihop en grym kycklingsallad


Grustäkter, vattenverksamhet och tillstånd...

img_0506 (MMS)

Grustäkter, vattenverksamhet och tillstånd - en rolig dag i skolan!


En skön ensam lunch i Haga

img_1480 (MMS)

En skön ensam lunch i Haga


Vinterblekheten är påtaglig

img_0499 (MMS)

Vinterblekheten är påtaglig


Fint fall på håret

img_0488 (MMS)

Fint fall på håret


Lockat håret idag

img_0486 (MMS)

Lockat håret idag


Färskpressad  grapefruktjuice

img_0482 (MMS)

Färskpressad  grapefruktjuice


Dagens ryggpass var efterlängtat.

img_0481 (MMS)

Dagens ryggpass var efterlängtat. (ps. Tur att jag inte går runt och spänner mig till vardags! Ser ju ut som en brottare ;-D )


Ser på den spännande handbollen

img_0476 (MMS)

Ser på den spännande handbollen


Kyckling, grädde, mango chutney, curry, ti...

img_0475 (MMS)

Kyckling, grädde, mango chutney, curry, tikka masala, salt, chilli och lite socker. Serveras med ris, banan och russin


Currygryta!


Just nu sitter jag och tittar på min kycklinggrytan som puttrar. Det ska bli indisk currygryta alá Desiree.
Andreas Lundh och hjärtat spelar tv:spel. Planerna för kvällen är handboll och eventuellt bakning.

Grekiskafton


Efter lördagens arbete var det dags för grekiskafton hemma hos Sanna och Pettson.

Grabbarna hade jobbat hela dagen för att överraska oss med ett bord
av läckerheter. (Både jag och Sanna hade jobbat) När vi kom fick vi
slå oss ner med ett glas vin.



Godast av allt på bordet tyckte jag var den ungsgrillade fetaosten i tomatsås.

Sen åt vi gott hela kvällen, såg på handboll, spelade TP och hade det allmänt
trevligt. Det är så kul att vårat bästa-kompis-par bor grannar med oss!

Styckar lagtext

img_0473 (MMS)

Styckar lagtext


Hjärtat läser GP jag läser om strandskydd

img_0472 (MMS)

Hjärtat läser GP jag läser om strandskydd


Fullkornsscones med kesella och rivet äpple

img_0469 (MMS)

Fullkornsscones med kesella och rivet äpple


Hemma för att hämta mjöl

img_0461 (MMS)

Hemma för att hämta mjöl


TP:kampen

img_0467 (MMS)

TP:kampen


Grekisk afton och handboll

img_0465 (MMS)

Grekisk afton och handboll


Man borde leka mer med sitt hår och inte b...

img_0460 (MMS)

Man borde leka mer med sitt hår och inte bara ha det i en toffs eller utsläppt


Dags att förbereda grekisk afton

img_0450 (MMS)

Dags att förbereda grekisk afton


Ser på tv och myser i soffan

img_0447 (MMS)

Ser på tv och myser i soffan


Lyx med gott lördagsfika på jobbet

img_0445 (MMS)

Lyx med gott lördagsfika på jobbet


Dags att jobba

img_4006 (MMS)

Dags att jobba


Riktiga tryfflar!

img_0437 (MMS)

Riktiga tryfflar!


Ett kg räkor, det kallar jag lyx. Lovisa v...

img_0434 (MMS)

Ett kg räkor, det kallar jag lyx. Lovisa verkar inte missnöjd heller!


Byte av restaurang, nu sitter vi på Bee

img_0432 (MMS)

Byte av restaurang, nu sitter vi på Bee


Laddad för afterwork med tjejerna

img_0430 (MMS)

Laddad för afterwork med tjejerna


Lycka är att få äta indiskt idag igen!

img_0426 (MMS)

Lycka är att få äta indiskt idag igen!


Lunchdate med världens snyggaste Atena!

img_0422 (MMS)

Lunchdate med världens snyggaste Atena!


Grymt bra gruppseminarium

img_0421 (MMS)

Grymt bra gruppseminarium


Hjärtat är gulligt och skjutsar mig till s...

img_0419 (MMS)

Hjärtat är gulligt och skjutsar mig till skolan


Angry bird turnering i sängen

img_0407 (MMS)

Angry bird turnering i sängen


Dags att bli kvitt förkylningen

img_0402 (MMS)

Dags att bli kvitt förkylningen


Spelat på matchen mellan Sverige och Polen...

img_0398 (MMS)

Spelat på matchen mellan Sverige och Polen. Hjärtat ser matchen i Skandinavium.


Torsdagsvin, det behöver jag

img_0397 (MMS)

Torsdagsvin, det behöver jag


Hjärtat vill muntra upp mig efter en lång ...

img_0393 (MMS)

Hjärtat vill muntra upp mig efter en lång dag och lagar sej, vitvinssås och pressad potatis


Min grupp har varit helt fantastisk idag!

img_2324 (MMS)

Min grupp har varit helt fantastisk idag!


Ett kärt återseende av Skafferiet

img_0388 (MMS)

Ett kärt återseende av Skafferiet


Idag är det kallt och friskt

img_0380 (MMS)

Idag är det kallt och friskt


I morgon börjar miljörätten på allvar, 30 ...

img_0375 (MMS)

I morgon börjar miljörätten på allvar, 30 armhävningar och lite sömn så är jag redo


Bröllopsklänningen är hemlig men jag kan s...

img_0376 (MMS)

Bröllopsklänningen är hemlig men jag kan skvallra om att den har klassiskt snitt och är av exklusivt material


Om någon/ några veckor går inbjudningarna ut

img_0377 (MMS)

Om någon/ några veckor går inbjudningarna ut


I morgon drar bröllopsträningen igång, jag...

img_0349 (MMS)

I morgon drar bröllopsträningen igång, jag har kolhydratladdat och är taggad


Köpt min brudklänning

I somras köpte jag fonder för hälften av min sommarlön. Det var ett bra val. Med en ökning på 20 % har jag gjort en riktig vinst. Idag sålde jag några andelar för första gången och nu är jag istället en bröllopsklänning rikare.

Lång promenad och lunch med Matilda

img_0373 (MMS)

Lång promenad och lunch med Matilda


Hundmys och handboll med Matilda och hjärtat

img_0371 (MMS)

Hundmys och handboll med Matilda och hjärtat


Idag börjar vi vårt nya nyttiga liv, eller...

img_0367 (MMS)

Idag börjar vi vårt nya nyttiga liv, eller...


Puss på världens finaste

img_0358 (MMS)

Puss på världens finaste


Mitt i allt provande tog vi en indisklunch

img_0357 (MMS)

Mitt i allt provande tog vi en indisklunch


Provat bröllopsklänningar idag med hjärtat

img_0360 (MMS)

Provat bröllopsklänningar idag med hjärtat


Ingen snö och flera plusgrader

img_0353 (MMS)

Ingen snö och flera plusgrader


Kontraster, våren har kommit till Göteborg

img_0354 (MMS)

Kontraster, våren har kommit till Göteborg


Gratis kaffe och förseningen minskar

img_0328 (MMS)

Gratis kaffe och förseningen minskar


Tåget är två timmar försenat

img_2075 (MMS)

Tåget är två timmar försenat


I Sthlm klottrar ungdomarna på centralstat...

img_8832 (MMS)

I Sthlm klottrar ungdomarna på centralstationen, i Umeå spelar de badminton


Pappa som ung

img_0314 (MMS)

Pappa som ung


Sista dagen i Norrland, nu längtat jag til...

img_0270 (MMS)

Sista dagen i Norrland, nu längtat jag till Göteborg och min gubbe


Lilla axel

img_0296 (MMS)

Lilla axel


Nog blir man sugen alltid :-)

img_0306 (MMS)

Nog blir man sugen alltid :-)


En liten fantastisk familj

img_0304 (MMS)

En liten fantastisk familj


Mums!! Här finns allt!!

img_0293 (MMS)

Mums!! Här finns allt!!


Tacokväll hos Köna och Vickan

img_0299 (MMS)

Tacokväll hos Köna och Vickan


En lugn morgon

img_0284 (MMS)

En lugn morgon


Mamma och pappas bröllopskort

img_0282 (MMS)

Mamma och pappas bröllopskort


Känner ni igen mig?

img_0281 (MMS)

Känner ni igen mig?


Mysigt att få vara med sin bästa vän

img_0277 (MMS)

Mysigt att få vara med sin bästa vän


Vi ser på spåret och äter glasstårta

img_0280 (MMS)

Vi ser på spåret och äter glasstårta


Sen har jag fikat med Sofie och Sara

img_0272 (MMS)

Sen har jag fikat med Sofie och Sara


Nydalasjön är vacker

img_0274 (MMS)

Nydalasjön är vacker


Promenad med Sandra

img_0273 (MMS)

Promenad med Sandra


Det blir inte ljust lika tidigt här det är...

img_0267 (MMS)

Det blir inte ljust lika tidigt här det är påtagligt!


Dags att gå och möta upp Sandra

img_0269 (MMS)

Dags att gå och möta upp Sandra


Det blir mycket fika när man är på resande...

img_0266 (MMS)

Det blir mycket fika när man är på resande fot :-)


Varit och tittat på Rakels nyköpta hus

img_0264 (MMS)

Varit och tittat på Rakels nyköpta hus


Jag och min brudtärna tar en lunch

img_0258 (MMS)

Jag och min brudtärna tar en lunch


Är så glad för både min uppsats och min te...

img_0253 (MMS)

Är så glad för både min uppsats och min tenta gick så bra


Göteborgare vet inte vad snövallar är, i U...

img_0256 (MMS)

Göteborgare vet inte vad snövallar är, i Umeå snackar man i meter inte centimeter


Ett av jordens bästa platser är IKSU

img_0257 (MMS)

Ett av jordens bästa platser är IKSU


Farmor är en covergirl vid 80:års ålder

img_0247 (MMS)

Farmor är en covergirl vid 80:års ålder


Mysfrukost med farmor i sängen, bättre kan...

img_0245 (MMS)

Mysfrukost med farmor i sängen, bättre kan man inte ha det!


Hjärtat var med master chef, titta själva ...

img_0221 (MMS)

Hjärtat var med master chef, titta själva på TV4.play


Miljörätt i bistron

img_0244 (MMS)

Miljörätt i bistron


På nattåget mot Umeå

img_0238 (MMS)

På nattåget mot Umeå


Inbjudan kom från tryckeriet

img_0237 (MMS)

Inbjudan kom från tryckeriet


En tur i skogen med grannens hundar

img_0230 (MMS)

En tur i skogen med grannens hundar


Godmorgon. Det har snöat 1 dm i natt!

img_0170 (MMS)

Godmorgon. Det har snöat 1 dm i natt!


Träning och sen filmen Experiment (thrille...

img_0215 (MMS)

Träning och sen filmen Experiment (thriller), nu blir det bums i säng!


Tavlan artar sig

img_0224 (MMS)

Tavlan artar sig


Tvättat, skaffat nytt internet och nu ska ...

img_0218 (MMS)

Tvättat, skaffat nytt internet och nu ska jag måla


Utvecklingssamtalet gick strålande på jobbet

img_0210 (MMS)

Utvecklingssamtalet gick strålande på jobbet


Firar min lediga vecka med en tavla

img_0206 (MMS)

Firar min lediga vecka med en tavla


Löjligt gott

img_0203 (MMS)

Löjligt gott


Så var utväxten borta

img_0198 (MMS)

Så var utväxten borta


Fikat med hjärtat och Jocke nu blir det he...

img_0184 (MMS)

Fikat med hjärtat och Jocke nu blir det hem och färga håret


Myslunch på Bee

img_0187 (MMS)

Myslunch på Bee


Dags för de sista  justeringarna innan inl...

img_0186 (MMS)

Dags för de sista  justeringarna innan inlämning


Vardagslyx

img_0161 (MMS)

Vardagslyx


Varit i skolan mot min vilja på en söndag,...

img_0157 (MMS)

Varit i skolan mot min vilja på en söndag, skrivaren hemma har lagt av


Eget bakat bröd till frukost


Jag är glad att jag bakade igår för vad är bättre än att vakna upp och
få eget bakat bröd till frukost?

Lite krutost, några skivor rökt kalkon, lite paprika och en blåbärssmootie
så är jag på banan och laddad för dagens uppsatsskrivning.

Gick faktiskt upp sju i morse, duktig som jag är, för att skriva ihop min
analys. Så nu sitter jag har med påsar under ögonen och knegar in i
det sista.

Jag gillar faktiskt mornar. Det är mysigt att vara med när ljuset
kommer. Mår faktiskt som bäst när jag får gå och lägga mig tidigt och gå
upp tidigt!

Egna kycklingvingar


Har lagat kycklingvingar till i morgon. Jag blandade, 1 tsk chilipulver,
1 tsk kayenpeppar, 1 tsk vitpeppar, 1 tsk salt. Jag masserade in kryddorna.
Sen grillade jag vingarna iugnen i 10 min.

Därefter tog jag ut dem och penslade dem med sesamolja och lät
de åka in i ugnen igen i 5 minuter.

Därefter penslade jag vingarna med en sås bestående av HP:sås, smooke:sås,
lite soja och sirap och så lät jag de vara inne i 5 minuter till. Klart!

Norrlänskt tunnbröd


Man blandar rågmjöl, vetemjöl, anis, fänkål, salt, bakpulver och hjortronsalt.
Vid sidan av det blandar man 1/2 fil och 1/2 dl sirap.

Sen bakar man ihop det torra och det blöta. Sen kavlar man ut små
bröd och hackar med en gaffel för att få fina hål.

Sen steker man bröden i en het stekpanna tills de får lite färg (utan smör)

Sen är det mjuka tunnbrödet klart. Super gott med smör och stark ost.
Ett tips är att blanda smör med riven västerbottensost och sedan bre
ostsmöret på mackan, det är jätte gott!

Buzzfrågesport är kul

img_9339 (MMS)

Buzzfrågesport är kul


Jag är så lycklig som jag påstår


Jag säger alltid att jag är så lycklig och det är jag. Min sambo ger mig så mycket kärlek varje dag.

Inte trodde jag att livet skulle kännas så här glatt och lätt. Visst förstår jag att tider kommer och går, men
det ger mig bara mer anledning att njuta här och nu. Jag vill inte titta tillbaka i mitt liv och säga varför
var jag inte glad när jag hade det så bra.

Jag har coolaste pappan!


Bilderna tagna av mamma i tysil vid nyår

Min pappa är en grym skidåkare. Han ska ner till Alperna om en vecka och representera
sverige på en stor skidkongress. Han har imponerande teknik!
Varje gång jag ser honom i backen blir jag stolt och taggad på att åka.

Söta mamma!

Sanering, grov städning, kalla det vad ni ...

img_2034 (MMS)

Sanering, grov städning, kalla det vad ni vill, det behövs


Familjens hund Clarissa när hon var valp

img_0130 (MMS)

Familjens hund Clarissa när hon var valp


Att förkovra mig i ett ämne är det bästa j...

img_0133 (MMS)

Att förkovra mig i ett ämne är det bästa jag vet!


Tre mil i skogen eller plugga?

Äventyrsgrabbarna är ute igen, men på en kortare dagstur

Det är trettondagsafton, hjärtat är ute och går en tre mil långvandring i skogen. Jag är så avis på honom som får luft och motion. Själv sitter jag framför datorn med min tredje kaffekopp och funderar på hur jag ska och… när jag ska, börja dagens uppsatsskrivande.

Det är första gången jag har en uppgift att skriva tjugo sidor själv och jag märker hur svårt det blir med översikt efter man passerar femton sidor. Har en hel del format jobb och omflyttning av stycken att göra innan jag är nöjd och klar.

Börsrätten bjuder inte på någon större uppsjö av doktrin och uttömmande förarbeten så det är både knivigt och roligt att ta sig an det. Kanske blir jag den första som skriver en längre text om den problematik som finns mellan loggboksreglerna och offentliggörandet av information.

Gud vad juridik är kul!


En uppmuntran till en karl som står ut med...

img_0131 (MMS)

En uppmuntran till en karl som står ut med PMS


Nya lakan från Ikea

img_0103 (MMS)

Nya lakan från Ikea


Mysig lunch på Sjöbaren med Johanna och Er...

img_0129 (MMS)

Mysig lunch på Sjöbaren med Johanna och Erica. Nu en blomma till min käraste.


Handlat på Ikea i snöstormen

img_0128 (MMS)

Handlat på Ikea i snöstormen


Bröllopsinbjudan är på g

Familjen strör salt i såren och skickade denna bild från Trysil igår, ser otrevligt underbart ut!


Hjärtat och jag jobbar med bröllopsinbjudningarna nu. Vi har varit på ett tryckeri idag och i morgon ska jag beställa en katalog. Hjärtat vill inte välja kort innan han har känt på papperskvaliteten och det kan jag förstå. Han säger att en del av känslan av att gå och välja kort ihop och titta i pärmar och klämma på olika papper. Bröllopsgästerna är när som spikade. Känns konstigt att behöva begränsa sig man vill bjuda alla man känner och tycker om. Tyvärr tar vår lokal bara 100 personer så det blir att skära med guldkniv.


Ipaden är ett trevligt studieverktyg

img_0113 (MMS)

Ipaden är ett trevligt studieverktyg


Min favorit lunchrestaurang i Göteborg

img_0111 (MMS)

Min favorit lunchrestaurang i Göteborg


Indiskdate

img_0110 (MMS)

Indiskdate


Idag har jag och hjärtat kört lunchspinnin...

img_0108 (MMS)

Idag har jag och hjärtat kört lunchspinning och nu har jag satt mig för att jobba med uppsatsen lite.


En söt liten rackare


Dante är en lite sötnos som firade nyår med oss

Glitterögon


Jag har en flytande kajal som är glitterfärgad. Jag använder den inte så
ofta bara när det är speciella tillfällen som exempelvi nyårsafton.

Uppsats here I come!


"Ett grabbatag".. Min svärmor tyckte det var dags att föreviga ett skamgrepp ;-)

Idag är det den andra januari 2011 och jag sitter med min uppsats i börsrätt.
Informationsreglerna på aktiemarknaden är faktiskt kul!
ögnar igenom prop. 2006/07:65 och tycker mig ha det rätt trivsamt.

Världens bästa svärmor


Vi hade en fantastisk trevlig kväll igår och jag kan inte sluta att tänka på
vilken underbar svärmor jag har. Hon är alltid glad och har en bra inställning till livet.

...Idag har hjärtat och Andreas sett på gudfadernfilmerna och jag har
fixat lite här hemma. Lite disk, tvättvikning, städning, urpackning av väskor m.m
Känns skönt att få allt klart idag så jag kan ta tag i uppsatsen i morgon.

...På eftermiddagen tog jag och Sanna en lång tur genom stan. Nu
sitter vi med indisk takaway och njuter framför tv:n. Man kan lungt säga
att efter att ha varit vaken 23 timmar i sträck och sedan sovit 4 timmar
så känner jag mig rätt trött.

Killarna kockade nyårsmiddagen


Efter jobbet åkte jag hem till svärfar och svärmor för att äta nyårsmiddag.
Killarna hade kockat hela dagen och det stod många rätter på menyn.
Tillsammans med Sanna och Pettson skulle vi fira in 2011.

Efter en fördrink och lite mingel fick vi sätta oss till bords. Både jag och
hjärtat invigde nya kläder kvällen till ära.

Som första förrätt blev det grillade havskräftor med vitlök och persiljesmör.

Något som jag och svärmor Eva uppskattade. Till den första förrätten
serverades det André C champange.

Nästa rätt på tur var grillade pilgrimsmusslor med jordärtskockspure, purjulöksskum,
och rostad hummerklo. Vilket var totalt utsökt! Till detta drack vi en smörig
amerikansk chardonnay.

Näst på tur stod en liten piprensare. Med många rätter får man äta
långsamt, och verkligen njuta. Detta var en söt lite ingång till varmrätten.

Som huvudrätt blev det torskrygg med rödvinssås och pressad potatis
och oxfile, med potatisterrin och wiskeysås. Till detta drack vi amaronevin.

Huvudrätten tyckte jag var helt suverän! Jag är svag för torskrygg och när
man bryter av det med en kraftigare sås blir det magiskt gott.

Efter vi ätit varmrätterna hade klockan hunnit bli tolv (vi började vid sju)

Vi skålade lite och berättade om våra nyårslöften.

Sen kom finalen, choklad, hallon, glass, maräng och mandelflan...
Sött mötte syrlig som mötte sött, det var så himla gott.

Kvällen avslutades med att vi från ett till fem dansade bugg på vardagsrummsgolvet.
Det var kanon kul. Jag och hjärtat hittade på en massa nya turer och snurrar.
En bättre nyår än dett kan jag inte tänka mig. Sagolikmat, fantastiska viner,
nära och kära, och så dans på toppen av det! Jag är lyrisk!

Nyårsmiddag och nu en foxstrott i vardagsr...

img_0096 (MMS)

Nyårsmiddag och nu en foxstrott i vardagsrummet