Efter en kaffe hos Eva och Stefan vankas f...

img_2513 (MMS)

Efter en kaffe hos Eva och Stefan vankas filmkväll med godis och massage!


De godaste jag ätit!!

img_5725 (MMS)

De godaste jag ätit!!


Drömmer oss tillbaka till Parga

img_1152 (MMS)

Drömmer oss tillbaka till Parga


Datedags

img_0033 (MMS)

Datedags


En cider i solen nu ska vi tydligen vidare...

img_2376 (MMS)

En cider i solen nu ska vi tydligen vidare på restaurang


Hjärtat har bjudit ut mig på date

img_6819 (MMS)

Hjärtat har bjudit ut mig på date


Universeum

img_2083 (MMS)

Universeum


Fika med Glitter

img_5497 (MMS)

Fika med Glitter


Min favorit inpackning

img_1364 (MMS)

Min favorit inpackning


Outfit. Kavaj Zarah, kjol twist and tango,...

img_0143 (MMS)

Outfit. Kavaj Zarah, kjol twist and tango, skjorta Ralph L., skor handgjorda från Italien.


Häftig morgon

img_3843 (MMS)

Häftig morgon


Vi har kollat på hus i eftermiddag men vi ...

img_2720 (MMS)

Vi har kollat på hus i eftermiddag men vi kände att det var för mycket som vi vill ändra för att det skulle kännas bra. Nu tar vi en promenad i Delsjön.


Outfit, byxor och kavaj Zarah, skjorta Ral...

img_5698 (MMS)

Outfit, byxor och kavaj Zarah, skjorta Ralph L.


Göteborg bjuder på en vacker kväll

img_3959 (MMS)

Göteborg bjuder på en vacker kväll


Squarspasta

img_0553 (MMS)

Squarspasta


Efter en mil med riktigt bra stakträffar s...

img_0636 (MMS)

Efter en mil med riktigt bra stakträffar ska jag ställa mig och laga lite mat till veckans matlådor.


Måste klippa mig igen, håret växer som ogräs

img_4429 (MMS)

Måste klippa mig igen, håret växer som ogräs


Outfit

img_6758 (MMS)

Outfit


Det blir riktigt halt på rullskidorna när ...

img_0436 (MMS)

Det blir riktigt halt på rullskidorna när det är blött ute. Man ska vara glad att man stod upp hela vägen. (18,9 km)


När jag har nått mina trettio mil ska jag ...

img_9545 (MMS)

När jag har nått mina trettio mil ska jag börja variera min träning mer. Styrka och core står på tur!


Världens bästa pappa fångar gös

img_3456 (MMS)

Världens bästa pappa fångar gös


Möte med en klient väntar

img_6732 (MMS)

Möte med en klient väntar


Midsommar med tiokamp


Midsommar 2012 firades uppe vid Delsjön. Har förklarar Andreas vad som
står till bjuds. Andreas och hjärtat hade lagat massor av god mat. Egen inlagd
sill, pajer, silltårtor, bröd osv.

Vi var nio personer. Jag, hjärtat, Madde, Jim, Sanna, Pettson, Eva, Stefan och Sandra.

Vi åt så mycket till lunch att vi var mätta fram till sent på kvällen. (Vid tio
åkte vi hem till Maddde och Jim och åt middag.)

Efter maten var det tiokamp och jag var ledare. Några av grenarna var,
bygga korthus, springa med ägg och shoooota rosé, lösa kluriga gåtor, kasta poppcorn, smaktest,
leda en blind i en bana, ligga-framåt-bakåt (från mästarnas mästare), SCB allmänbildningstest,
kasta ägg, årtalstest..

Alla var laddade och tävlingarna var mycket jämna. Till slut vann Madde
och Stefan.


Ingen träning idag. Är laddad inför ett lå...

img_5543 (MMS)

Ingen träning idag. Är laddad inför ett långdistanspass i morgon! 16,2 mil på rullskidorna så här långt denna månad. Målet är 20 mil minst innan 1 juli.


Efter en lugn dag framför tv:n blev det en...

img_1786 (MMS)

Efter en lugn dag framför tv:n blev det en tur till Frankes. Här träffade vi bloggaren Andreas som driver bloggen "En herrans mat" (ta ett besök och spana in!)


Nu ska vi se matchen!

img_1540 (MMS)

Nu ska vi se matchen!


Sen middag! Tiden går så fort!

img_4554 (MMS)

Sen middag! Tiden går så fort!


Snygga syrran

img_4154 (MMS)

Snygga syrran


Sex timmar med tio kamp och god mat

img_9689 (MMS)

Sex timmar med tio kamp och god mat


Bästa floristen Susanna Ryderwall! (Göteborg)

img_0104 (MMS)

Bästa floristen Susanna Ryderwall! (Göteborg)


Jan (chefen på SF) bjöd på glass idag. Det...

img_6874 (MMS)

Jan (chefen på SF) bjöd på glass idag. Det är guldstjärna på det!


Var förbi mitt gamla jobb i morse och önsk...

img_0491 (MMS)

Var förbi mitt gamla jobb i morse och önskade dem glad midsommar. Tårtan var till dem, för 5 trevliga år tillsammans inom systemets väggar.


Min Nyponfugetårta är klar

img_7524 (MMS)

Min Nyponfugetårta är klar


Godnatt på er. Ni vet väll vad man säger.....

img_0188 (MMS)

Godnatt på er. Ni vet väll vad man säger.. Red sky in the night is the sailors delight.. Stämmer det så blir det sol i morgon!


Min Nyponfuge tårta. I morgon ska grädde o...

img_8931 (MMS)

Min Nyponfuge tårta. I morgon ska grädde och jordgubbar på sen är den färdig att ätas!


Bakar en tårta till mitt gamla jobb just n...

img_5419 (MMS)

Bakar en tårta till mitt gamla jobb just nu. Längtar efter att få krama om alla gamla kollegor!


Stakningen gör gott för min mage.. Kanske ...

img_2161 (MMS)

Stakningen gör gott för min mage.. Kanske man borde ligga i lite och satsa på rutor till Augusti?


Femton km stakning på rullskidorna, sedan ...

img_4633 (MMS)

Femton km stakning på rullskidorna, sedan trettio min magträning (core) avslutningsvis fem km hem. Ett bra pass trots att jag var sliten från gårdagens Indoorwalking med hjärtat.


Nyponfuge

img_4069 (MMS)

Nyponfuge


Finns det något bättre än en egenbakad kak...

img_3036 (MMS)

Finns det något bättre än en egenbakad kaka och kaffe till fotbollen?


Hjärtat bjuder på  egen fiskad makrill

img_9667 (MMS)

Hjärtat bjuder på  egen fiskad makrill


Idag jobbar jag i centrum.

img_1631 (MMS)

Idag jobbar jag i centrum.


Har laddat upp

img_8159 (MMS)

Har laddat upp


Tolv km på 44 min. Nu blir det en snabb du...

img_4113 (MMS)

Tolv km på 44 min. Nu blir det en snabb dusch och sedan bär det av till jobbet.


Bakar sju sorters kakor

img_8399 (MMS)

Bakar sju sorters kakor


Italiensk pastagratäng

img_2140 (MMS)

Italiensk pastagratäng


Hjärtat ska ut och fiska nu och jag ska st...

img_6309 (MMS)

Hjärtat ska ut och fiska nu och jag ska städa och laga lite mat.


Middag på Masala

img_9581 (MMS)

Middag på Masala


Nu åker vi hem för att äta lite

img_1136 (MMS)

Nu åker vi hem för att äta lite


Hjärtat tar första fisken.. Men den åker i...

img_8476 (MMS)

Hjärtat tar första fisken.. Men den åker i igen :-)


Ute och fiskar

img_1263 (MMS)

Ute och fiskar


Det blev kanon gott! Köttet marinerades i ...

img_4479 (MMS)

Det blev kanon gott! Köttet marinerades i soja, vitlök, chili, lime och ingefära.


Jag och hjärtat har varit på en eftermidda...

img_5103 (MMS)

Jag och hjärtat har varit på en eftermiddags cykeltur och nu ska vi laga "lyx-tai" till middag.


Har laddat upp för fotbollen

img_5387 (MMS)

Har laddat upp för fotbollen


Lungt och skönt morgonpass på 1,9 mil

img_3872 (MMS)

Lungt och skönt morgonpass på 1,9 mil


Igår höll jag i min tredje kurs och det va...

img_3764 (MMS)

Igår höll jag i min tredje kurs och det var jätte roligt! Lite lärare finns det nog allt i mig!


Dags för spel

img_7269 (MMS)

Dags för spel


Jag bjöd på tunnbröd

img_0720 (MMS)

Jag bjöd på tunnbröd


Ny grupp, ny övning

img_3316 (MMS)

Ny grupp, ny övning


Dagens outfit

img_5455 (MMS)

Dagens outfit


Laddad för att köra igång med nästa grupp

img_4153 (MMS)

Laddad för att köra igång med nästa grupp


Justerade mina träningsvärden till km. Vis...

img_1131 (MMS)

Justerade mina träningsvärden till km. Visade sig att jag åkt hela 15,2 mil!


Har första gruppen nu. Frukost blev det ti...

img_6415 (MMS)

Har första gruppen nu. Frukost blev det till dem. I eftermiddag blir det ett nytt gäng och de får fika.


Engagerar mäklarna under min utbildningsve...

img_4213 (MMS)

Engagerar mäklarna under min utbildningsvecka!


Sedan jag köpte rullskidorna har jag åkt 9...

img_8938 (MMS)

Sedan jag köpte rullskidorna har jag åkt 9,5 mil. Tänk att jag åkt samma sträcka på en dag!


Morgonens träningspass på rullskidorna. Sk...

img_2174 (MMS)

Morgonens träningspass på rullskidorna. Skönt men det är många blåsor i händerna!


Jag älskar att jobba hemifrån, man får så ...

img_7271 (MMS)

Jag älskar att jobba hemifrån, man får så mycket gjort och man nära till kaffebryggaren!


Ska hålla i utbildning i morgon det ska bl...

img_8009 (MMS)

Ska hålla i utbildning i morgon det ska bli roligt och lärorikt!


Efter en härlig helg i Sthlm åkte vi vidar...

img_3065 (MMS)

Efter en härlig helg i Sthlm åkte vi vidare till Uppsala och firande Berntorps examen. Nu är vi hemma i Göteborg igen.


Kvällsfika före fotbollen

img_8766 (MMS)

Kvällsfika före fotbollen


6,6 km, nu ska jag köpa chips och sätta mi...

img_8248 (MMS)

6,6 km, nu ska jag köpa chips och sätta mig framför fotbollen. Kvällens jobb blev framflyttat till onsdag vilken känns skönt! Kroppen behöver lite sömn efter en helg med full håll igång!


Kramar tärnorna

img_2741 (MMS)

Kramar tärnorna


En rörd nybliven man!

img_9764 (MMS)

En rörd nybliven man!


Nu är vackra herr och fru Lindberg man och...

img_6022 (MMS)

Nu är vackra herr och fru Lindberg man och fru!!


Vi intar bussen

img_3263 (MMS)

Vi intar bussen


Alla är laddade till tänderna

img_7706 (MMS)

Alla är laddade till tänderna


Jag och hjärtat

img_4933 (MMS)

Jag och hjärtat


Mot kyrkan med Anna och Carl-Johan

img_5176 (MMS)

Mot kyrkan med Anna och Carl-Johan


Mot kyrkan

img_1498 (MMS)

Mot kyrkan


Kanon trevlig kväll i går med grill och mi...

img_5381 (MMS)

Kanon trevlig kväll i går med grill och mingel på Lindbergs Casa vid Vidbynäs slott. Nu vilar vi upp oss inför dagens bröllop.


Snart är vi framme i Södertälje

img_5633 (MMS)

Snart är vi framme i Södertälje


Rumble-fantasten

img_2488 (MMS)

Rumble-fantasten


Mot Stockholm mot bröllop

img_4546 (MMS)

Mot Stockholm mot bröllop


Långdistans etapp nr 1 avklarad. Nu kexcho...

img_2321 (MMS)

Långdistans etapp nr 1 avklarad. Nu kexchokladpaus och sedan vidare på etapp nr 2.


Laddade upp vid sex i morse, gröt och redbull

img_8598 (MMS)

Laddade upp vid sex i morse, gröt och redbull


Dags att göra ett försök.

img_8021 (MMS)

Dags att göra ett försök.


En strålande kväll med min strålande Atena

img_7337 (MMS)

En strålande kväll med min strålande Atena


Det är inte varje dag ens klienter bjuder ...

img_5561 (MMS)

Det är inte varje dag ens klienter bjuder på tre sorters tårtor. (en bit efter den andra utan för varning.. gott men kalas mättande!) Då gäller det att vara artig och äta!


Ska träffa tre olika klienter idag. Det sk...

img_3838 (MMS)

Ska träffa tre olika klienter idag. Det ska bli trevligt!


Bröllopsminnen





En sagolik kväll

img_6691 (MMS)

En sagolik kväll


Basilikasmootie

img_0515 (MMS)

Basilikasmootie


Oj där gick den av

img_6980 (MMS)

Oj där gick den av


Laddad för veckans matlådor

img_1535 (MMS)

Laddad för veckans matlådor


Äntligen är skolan helt klar! Sista tentan...

img_9032 (MMS)

Äntligen är skolan helt klar! Sista tentan har släppts och jag klarade den!


Kanon duktig florist!


http://susannaangeli.blogg.se/

Om ni någonsin behöver en florist så ska ni anlita den här tjejen. Hon
är den
mest talangfulla och inspirerande tjejen jag känner. 
Det finns ingen begränsning i vad hon kan skapa med blommor.
Nyligen skapade hon en hel Zebra i orginal storlek av bara blommor.

Dessutom är hon en fantastisk konstnär. När hennes skapar-händer styker
över tavlor, lerklumpar, stjälkar skapas magi.
Nu håller hon på med ett hemligt bröllopsprojekt som ni kan följa på
hennes blogg inom kort.


Susanna Ryderwall är Göteborgs bästa florist!


Mina små vattenflaskor

img_5893 (MMS)

Mina små vattenflaskor


Dagens pass. (I morse)  5 min uppvärmning ...

img_1883 (MMS)

Dagens pass. (I morse)  5 min uppvärmning och 50 min maxstyrka ben med hjärtat. (Nu) 1 mil rullskidor på 46 min, enbart stakning.


Mindfullness


Jag har startat en till blogg nu. Den kommer att handla om positivt tänkande.

http://tromigellerej.webblogg.se/mindfullness/?tmp=06160406 
Den här bloggen kommer inte att  uppdateras lika ofta som denna men
när den uppdateras så kommer jag länka dit.
(Konstnär Sara Hermansson)


Stark genom att tänka rätt

img_5216 (MMS)

Saker som är viktigt att träna på, 1. Att tänka positivt 2. Att inte jämföra sig med andra 3. Att glädjas med sina vänner 4. Att inspireras av duktiga människor 5. Att vara nöjd med det man har 6. Att lyssna 7. Att tänka rätt 8. Att vara vänlig 9. Att ta hand om sig själv 10. Att njuta av de små sakerna i vardagen. Ett tips från mig är att man jobbar med citat. Man väljer ut lite citat som man gillar och så säger man dom till sig själv när man är stressad, mår dålig, är ledsen eller känner sig negativ. Mycket av vår inre styrka sitter i vår tanke. "vi är ett resultat av det vi har tänkt" - Budda.


Tre timmars lunch med Nargiz. Först indisk...

img_4400 (MMS)

Tre timmars lunch med Nargiz. Först indiskt på Star of India och sedan kaffe på SoHo. Hon är ju bara så läcker! Kan ni fatta hon har just tagit sin examen och har redan fått sitt dröm jobb - det är häftigt!


Varje kväll äter vi kvällsfika och ser på ...

img_4062 (MMS)

Varje kväll äter vi kvällsfika och ser på film


Sommar

img_2829 (MMS)

Var tog värmen vägen?


Igår hade jag och Kajsa myskväll! Vi gick ...

img_2834 (MMS)

Igår hade jag och Kajsa myskväll! Vi gick en promenad, såg film och pratade om livet, det var så mysigt! I morse åkte hon hem till Trelleborg igen det är inte kul! Saknar henne redan!


Jag hoppas alla hittar den stora kärleken!


Jag hoppas att alla ni där ute hittar er stora kärlek! Det är toppen när man
hittar någon som gillar en dag ut och dag in. God natt på er!


Älskar mina nya örhängen

img_8055 (MMS)

Älskar mina nya örhängen


Ännu nöjdare tjej

img_2451 (MMS)

Ännu nöjdare tjej


Svin nöjd tjej!!

img_3631 (MMS)

Svin nöjd tjej!!


I morse åkte vi en mil inlines och körde r...

img_1891 (MMS)

I morse åkte vi en mil inlines och körde ryggpass på gymmet. Sen blev det mexikansk lunch.


Jag och hjärtat gör Liseberg osäkert

img_1080 (MMS)

Jag och hjärtat gör Liseberg osäkert


Vi blev så mätta av förrätten så vi skippa...

img_9336 (MMS)

Vi blev så mätta av förrätten så vi skippade middagen och köpte karra för 70 kr på ICA istället.


Det är viktigt att man rår om varandra

img_0258 (MMS)

Det är viktigt att man rår om varandra


Mexikanskafton

img_1366 (MMS)

Mexikanskafton


Stakning = nå bikiniformen!


En vecka med rullskidor, samma vikt men en "stålmage" rikare! 
Så mitt tips till där  ute som känner er stressade över sommarformen
- Köp ett par rullskidor och bege er ut och staka!

Löpning fungerar också bra. Men det är så jobbigt!


Just kommit hem efter en mysig lunch med J...

img_5414 (MMS)

Just kommit hem efter en mysig lunch med Jossan på stan


Syndigt goda vaniljfrappe

img_7304 (MMS)

Syndigt goda vaniljfrappe


Vi ska fira vår ett årsdag med en resa til...

img_9080 (MMS)

Vi ska fira vår ett årsdag med en resa till Franska Rivieran! Ska bli så mysigt!


Kör råsa idag. Det fina halsbandet jag bär...

img_0285 (MMS)

Kör råsa idag. Det fina halsbandet jag bär fick jag i examenspresent av mormor Birgitta.


Laddar upp depåerna inför en tur på stan. ...

img_8702 (MMS)

Laddar upp depåerna inför en tur på stan. Måste köpa några nya kavajer.


Långdistanspass idag Gbg-Khög-Gbg = 1,95 mil.

img_5362 (MMS)

Långdistanspass idag Gbg-Khög-Gbg = 1,95 mil.


Kvälls-smootie. Hallon, blåbär, blodapelsi...

img_2933 (MMS)

Kvälls-smootie. Hallon, blåbär, blodapelsinjuice, massor av basilika och blåbärsfil.


Hjärtat är så romantisk "Här får mitt hjär...

img_0760 (MMS)

Hjärtat är så romantisk "Här får mitt hjärta ett hjärta"


fullt i schemat

img_9187 (MMS)

fullt i schemat


Det är alltid (!) kö i Tingstadstunneln

img_0778 (MMS)

Det är alltid (!) kö i Tingstadstunneln


Idag börjar sommartid på jobbet. Hem vid 16!

img_8729 (MMS)

Idag börjar sommartid på jobbet. Hem vid 16!


Gjort ett arvsskifte och ett samboavtal nu...

img_0318 (MMS)

Gjort ett arvsskifte och ett samboavtal nu på morgonen. Nu väntar snabb lunch och sedan möte ute i Torslanda.


Svettig på magen efter 8 km rullskidor

img_5635 (MMS)

Svettig på magen efter 8 km rullskidor