Världens godaste kålpudding

Världens godaste kålpudding
Idag träffade jag 5 tjejer som jag storm gillade. Dom var jätte trevliga och
lika gammla som jag. Vi beslutade att ha spel-tjej-middag på lördag. MKT
Trevligt tycker jag! När jag efter 45 minuters snackade skulle cyckla hem
var vädret som vanligt kasst och när jag parkerade cyckeln utan för huset
hemma var jag genomvått. Älsklingen låg i soffan och väntade på mig,
vi beslutade oss om att laga kålpudding som vi båda var sugna på och jag
kan lova er det var den godaste kålpudding jag ätit! Framför allt älsklingens
sås som var gjord på färska lingon!!! Efter maten såg vi filmen "Taking
lives". Nu är det fotboll (Inter mot fenbatche) Jag ska bara styra disken
snabbt sen blir det att se andra halvlek. Imorn ska jag upp och träna tidigt
sen blir det lektioner från 9-12. Därefter ska jag och min nya värninna
Sara plugga. Min sjukskrivna älskling får tyvär vara hemma ensam :-( men
han vet hur viktigt plugget är och han stöttar och peppar mig fantastiskt
bra!

Färska lingon

Färska lingon

Min älskling skänker ljus till tillvaron

Min älskling skänker ljus till tillvaron

Madde och pettsson! underbara människor!

Madde och pettsson! underbara människor!

Tjuva en liten räka, det märker väll ingen!

Tjuva en liten räka, det märker väll ingen!

Hela bordet fullt med gottigheter

Hela bordet fullt med gottigheter

Mottagning med vänner och familj

Mottagning med vänner och familj

Idag fyller hjärtat mitt 25

I dag mötte jag min grupp vid 08.15. frukosten var tårta och kakor så ja var lite hög på socker. Vid halv 1 tiden  tog vi lunch paus och därefter satte vi oss på bussen hem tiill mig. Krille var hemma och jag hade svårt att hålla mig i från honom! jag är ju så kär, det är ett starkt behov. Eva och stefan kom över och grattade. Kul! Nu har han åkt och jobbat. Själv tänkte jag ta en power nap och sedan städa/plugga. I morn får jag ta mig i kragen och inte äta massa godis.. men inte idag!


Crille bad mig vakta fiskespöt

Crille bad mig vakta fiskespöt
Men jag råkade titta bort just när vi fick napp. När jag tittade tillbaka åkte
spöt längs med botten varpå jag ropar "Hjärtat spöt simmar iväg och
crille fick komma springandes och kasta sig i sprittsprångande naken och
dyka efter spöt. Turligt nog hade det inte åkt mer än 3m ut och efter en
liten kamp med fisken var han uppe på klippan igen. Jag kan lova er att
det var en syn ingen skulle velat missa! PS. pratade med mamma nyss
hon och pappa hade också fiskat rengbåge i helgen och dom hade fått
80 st!! Snacka om att ha Omega3 garanterat för 10 år framöver!

Sen grillade vi och gjorde en liten matlåda

Sen grillade vi och gjorde en liten matlåda
Söndagen spenderades vid en vacker sjö i närheten av där vi bor. Vi
solade, crille badade 2gr (1 gång frivilligt), vi fiskade, grillade och myste.
För mig var det bara att läsa den svenska författningen. Solen strålade och
det var jätte varmt. Kanske sommarens sista höjdardag. vi kom ut vid 11 och
vid 2 fick vi våran lunchfisk. (Självklart hade vi helgaderat med lite korv och
gifflar om utfall fiskelyckan inte skulle infinna sig). Vid halv 3 kom Eva och
Stefan och sällskapade ett tag, det var mycket trevligt. Vid 4 började vi gå
hemmåt och crille såg årets första huggorm. Väl hemma åkte Crille på
Hockey och jag sa hejdå till lousie. Jag hade tänkt gymma men motivationen
fanns inte riktigt där så jag lagade lite middag i stället. När hjärtat kom vid
halv 8 var jag så hungrig att jag redan klämt en kexchoklad och en påse
lösvikt. Avslutningen på kvällen blev att se filmen "Nr 23", en triller med
Jim Carrey som var jätte bra! (läskig!)

Själv läste jag på om författningen

Själv läste jag på om författningen

Han är som en uppenbarelse!

Han är som en uppenbarelse!

Fiskesöndag

Fiskesöndag

Sista sommar dagen spenderades vid Långvattnet

Sista sommar dagen spenderades vid Långvattnet

EN kanon kväll med min älskade!

EN kanon kväll med min älskade!

Vi gick till en Mongolisk resturang

Vi gick till en Mongolisk resturang

10 månader och lika lyckliga, om inte ännu mer!

10 månader och lika lyckliga, om inte ännu mer!

Jag och älsklingen hadde en myskväll

Jag och älsklingen hadde en myskväll
VI strosade längs hamnen i kvälls solen, såg lite street race på andra sidan
vattnet (I frihamnen)

2 kg svamp

2 kg svamp

Natur, sol, friskt luft, det kan inte bli bättre!

Natur, sol, friskt luft, kan det bli bättre!

Mitt lilla skogstroll spanar efter soppar

Mitt lilla skogstroll spanar efter soppar

Ute för att fira 10 månader i skogen

Ute för att fira 10 månader i skogen