Skulle gå hem men då började det spö regna...

img_1782 (MMS)

Skulle gå hem men då började det spö regna så jag tar en fikapaus i stället!


Vad tycker du om det jag skrivit?
Postat av: Jenny

Hej Desiree! För mig var det antagligen för att det hände jobbiga saker några vårar som gjorde att jag började förknippa det med våren. Oavsett om det är vårdepp eller PMS eller annat dricker jag citronmeliss-te och valeriana för att höja humöret. Det fungerar jättebra och det är onödigt att lida när man kan göra något åt det. Det kan vara lätt att skippa för att det låter så enkelt, men att sova, äta bra, träffa folk och träna lagom är också jätteviktigt, för gör man inte blir så gott som alla trötta och deppiga. Jag tycker att det är värst i april, men så fort det går över till maj så mår jag bra igen. Att följa utvecklingen av våren, t ex knoppar, blad och blommor tycker hjälper mig, särskilt med tanke på att jag inte såg något som helst positivt med våren tidigare.

Angående tröttheten och håglösheten kan du testa att äta lite starkare mat och dra ner på socker och fett. Var snäll mot dig själv och sänk kraven lite!

Hoppas att något av det här hjälper! Hör av dig om det är något mer! :)



Kram!


Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback