Sötpotischips


Idag började jag jobba vid åtta. Det är härligt att jobba. Man kommer
igång tidigt, man får träffa trevliga kunder, man får lära sig om druvor och
distrikt. Efter jobbet körde jag ett tufft ryggpass på gymmet med C.
Jag fick ut maximalt och kände mig stark. Mitt löfte till mig själv är att jag till
jul ska bli starkare och få bättre kondition. Jag är på godväg! Om ett år vankas
bröllop och då vill jag se fantastisk ut.

När jag kom hem från gymmet bjöd hjärtat på porterstek med jordärtkockspure,
sötpotatischips och hemmagjord svartvinbärsgelé. Tilll serverade han
amarone (vin) och en stor härlig kramgo famn. Jag har träffat världens bästa kille
som tar så väl hand om mig och det gör mig lycklig varje dag!

Idag fick jag bara korka upp vinet. Lyx!

Recept på chipsen:
Rappsolja 3 dl, 1 dl valnötsolja
Hyvla tunna skivor med sötpotatis.
Doppa i en smet av mjölk, mjöl, salt, vitpeppar och chilipulver
Fritera i en kastrull (Ej för varmt)
Ta upp skivorna när det är gyllenbruna. Låt torka på
hushållspapper. Resultatet blir kanon bra!
Recept på svartvinbärsgelé:
Svartavinbär 3 dl
2 msk socker
gelepulver
Koka upp bären, med lite vatten. Sila bort bären efter ca 10 min.
Koka upp saften med gelepulvet och socker.
Lägg i formar och ställ i kylen i minst 1h.

Vad tycker du om det jag skrivit?
Postat av: Bakom Lisen och Ik

Åh sötpotatischips låter otroligt gott!


Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback