Persiskt nyår


Morgonen började med en promenad ner till skolan. På halva vägen
mötte jag Sandra. Hon hade problem med chefen och jag gav henne
lite arbetsrättstips. Roligt att få använda sin juridiska kunskap ibland!

På skolan pluggade jag fram till tolv sen åt jag och Atena lunch på
ett ekologiskt café i Haga. Atena överaskade mig med te. Det är
faktiskt persiskt nyår idag! Efter lunch fortsatte tentaplugget fram till
halv sex. Trotts att jag fortfarande var pigg så fick jag packa ihop mina
saker för hjärtat hade korkat upp vin..

Mitt hjärta hade lagat en helt otrolig kycklinggryta. Han hade först kokat
kycklingfond i tre timmar och sedan hade han kokat äpplen och curry.
Det var helt sagolikt gott och till det serverade han en fyllig chardonnay.
(Vinet heter Concannon och är från USA)

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback