Sommarbloggandet har varit bristfälligt men jag ska bättra mig


Helgen i Värmland har varit sagolik som alltid! Pappa har lagat förstklassig
mat, mamma och jag har cycklat runt sjön med Clarissa och farmor har
putsats silver. Värmland är verkligen ett paradis och att bo vid en sjö inger ett lugn som är obytbart.

Sen har jag ju världens bästa föräldrar också. Världens snällaste, klokaste och
mest underbara föräldar. De ställer alltid upp och de är alltid glada och kloka!
Se här över vilken god mat min pappa lagat. Det är hemmafiskad gös med
gräddsås, och toppat permesan och rostade valnötter.

Farmor lärde mig baka "Farmorsbullar", ni vet, mjuka saftiga bullar som
bara en farmor kan baka. Eftersom jag är en "galen-panna" i köket så började
jag mixtra direkt och ut kom dessa nötbullar. Pappa, famor och mamma
blev sålda direkt och gick och norpade i bullburken hela tiden.

Recept på Desirees nötbullar: 1/3 liter fil, 1 liter mjöl, 150 g smör, 1,5 dl socker,
1 påse hackade valnötter, 50 g jäst, lite salt, lite vaniljsocker, lite kardemumma.
Låt jäsa tills degen är dubbelt så stor. Placera på en plåt, låt jäsa igen.
Pensla med vispat ägg och glasera sedan bullarna med en röra
bestående av sirap och hackad mandel. Avsluta med att grädda bullarna på
250 grader - de är klara när de fått gyllenbrun färg. PS:


Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback