Middag hoss Anna och George


Var bortbjuden på en helt fantastisk middag igår hoss Anna och George. Maten var sagolik (kalventrecote med tryffelsås, permesan potatismos, och bacon lindade sparrisar) Till det drack vi Amarone som vi hadde med oss och som avslutning hadde hjärtat hjort chokladfontanter. Bäst på hela middagen var köttet. Det var så saftigt att jag trodde jag skulle trilla av stolen!

George berättade att knepet var att man först ska steka köttet hårt/snabbt på ytan och sen sa den in i ugnen på 100grader i 2-3h, tills köttet fått en temperatur på 52 grader. Prova detta! Men anpassa temperaturen efter typen av kött.

Efter middagen lekte jag med deras son Benjamin medans de slog sig ner med ett glas bubbel i soffan och pratade om gammla tider. Vid elva bestämde vi oss för att avrunda så att Benjanmin (2 år) skulle få komma i säng.

Kvällen var verkligen kanon. Skällde dock lite på hjärtat på hemvägen för att han sagt fel tågtid och vi kom till hållplatsen en halvtimme för tidigt. Han jobbar ju på den här sträckan jämt. Jag var kall, trött och uppgiven - tillslut var det en vänlig busschaför som stannade och plockade upp oss. Tack till dig!



Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback