Roddföredrag, julbord, rundpingis och tango


Efter jobbet åkte jag, hjärtat, Sanna och Pettson upp till Delsjöns roddklubb

Planen var att avnjuta grabbarnas goda julmat (som lagades i fredags)
och lyssna på när de berättade om sin rodd runt Sverige.

Och jag kan lova er att kvällen blev en höjdare. Roddklubben var
fylld med nyfikna roddare som ville veta hur grabbarnas roddäventyr
hade gått. Efter vi avnjutit det fantastiska julbordet

satte de ingång med glatt humör. De visade bilder och drog anekdoter.
De detaljerade beskrivningarna av otoliga möten med både platser och människor
fångade publiken och stämningen var på topp. Kan ni förstå, de har rott runt
hela Sveriges kust, 240 mil. Det är rätt häftigt om man tänker på det!

Efter föredraget var slut gick jag, hjärtat, Sanna och pettson och körde pingis

i roddklubbens gym ( ca kl. 00.20)

Sen försökte Pettson och Sanna visa hjärtat hur man dansar tango.



Efter några turer gav hjärtat upp och satte sig och njöt med en julöl.

Vid två bestämde vi oss för att knyta ihop säcken och åka hem.






Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback