Killarna lagar julbord


Idag har jag jobbat mellan 08.00 till 18.30 på systemet. Det var jätte mycket
kunder, men trots köer var alla jätte glada och trevliga. Jag skämtade faktiskt med
flera stycken och de skämtade tillbaka. Ex. En kund sa "Jag vet inte om
det här köpet kommer att gå igenom"..då sa jag "Då får du väll råna någon i
butiken" .. när köpet gick igenom pustade näste man i kön ut. "Vilken tur jag
hade som slapp bli rånad idag".. Humornivån kankse inte är hög men den
finns där och är uppskattad!

Efter jobbet gick jag hem till Sanna och Pettson. Grabbarna skulle laga julbordsmat
inför morgondagens roddföreläsning (De ska berätta om deras rodd runt Sverige för en hängiven skara)

Allt ska vara hemmagjort, så lyder grabbarnas bud och jag inte den som klagar!

Det kokades och grillades fyra kg revben...

"En miljon" Köttbullar skulle rullas och stekas..

Pettsons egna senap fick mina smaklökar att krulla sig av lycka...

Grönkål skulle stuvas..

Man får känns sig stolt mest hela tiden över denna fina karl...

Medans grabbarna kockade bjöds det på julölsprovning - favoriten blev
Jämtlands julöl. (By the way: Favorit glöggen är utan tvekan romglögg från blossa)

Längtar till i morgon, det kommer att bli såååå gott!


Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback