Tacksam för det man har


Man måste vara tacksam för det man har. Människor har en fascinerande
önskan av att alltid vilja ha mer och ha det man inte kan få.
Vart kommer vårt habegär i från? Det är lite skämmande när jag
inser hur lite människor njuter och glädjas vid de små sakerna i livet.
Varje människa har något att glädjas över varje dag.
Idag har jag tillexempel varit glad och tacksam över att jag har en så trygg
hemmiljö. En bråkfri och kärleksfull hemmiljö är inte något man kan ta för givet.
Jag är en sådan människa som verkligen kan njuta och glädjas av nuet.
Att åka inlines på Göteborgs öde gator soliga morgnar är nog den
sak, bland saker, som gör mig själsligen lyckligast.
Jag är ofta extra glad när våren kommer. Allt liv och ljus som återvänder
får mig att vilja hoppa och skrika av glädje.
Mina vänner det handlar inte om att nöja sig, det handlar om att
se det vackra man har framför sig.







Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback