Fyrarätters middag!


Klockan närmade sig sex och jag och hjärtat gick ner för att njuta av en
fördrink i den varma kvällssolen

Efter lite bubbel var det dax att avnjuta en fyrarätters middag. Vi visste
inte vilka rätter vi skulle få eller vilket vin vi skulle dricka



Att börja med fick vi en räkröra och färskbakat bröd (Apptitretare)

Sen fick vi jordärtkocksoppa med en smörig chardonnay.

Som första varmrätt blev det slätvar med risotto och hummerskum



Det var otroligt gott!

Jag kände mig som en prinsessa.. tänk att ha en så underbar kille som
fixar, trixar och satsar alla sina slantar på att ordna en så här
underbar kväll! Jag är mållös!

Den andra varmrätten var lamracks med en fransk-ört-potatisbakelse och
rödvinssky samt en riktigt fruktigt rött vin.



Efterrätten blev cremébrulé och smultronsorbé

Kan ni fatta vilken kanon middag det här var?! Vi avslutade kalaset
med kaffe och dessertvin.. mmmm! Tack min käraste!

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback