En upplevelse på Basement


Mamma hade kiol och de bruna benen lyste

När vi kom till resturangen bjöd pappa på ett glas lagrat-fin-bubbel

sen satte vi oss till bords. Till förrätt serverade de glasögon..nej vänta nu!
Mamma hade problem att läsa på menyn och då kom dom in med 30
olika läsglasögon som hon fick välja mellan. Det var gulligt!

Till middag valde vi en Klassiker. Den bestod av fyra rätter och två
mellan rätter. Det första vi fick in var hummersoppa med seljplatå och
anklever och vid sidan av nybakat bröd med smör och flingsalt. Efter
den aptitretaren kom den första huvudrätten: Hummer med
permesanslungad sallad, rostade pinje och pistage nötter, sultanrussin
och torkad hummer rom.

Efter det kom den andra huvudrätten in, det var lättrimmad torskrygg med frasigt lantägg,
rotfrukter i brynt smör, blomkål och gurka samt pepparrotsbuljong.
Efter det kom huvudrätt nummer tre:
Svensk renkalv, rosastekt, urbenad sadel samt långkokt tunga, gräddkokt
jordärtskocka, getkvarg samt pärllök och sås på rostad rosenkål och sirap

Sen var det mellanrätt igen: Jordnöttsglasspinnar i kolsyreis och kaffe

Hela pangmiddagen avslutades sen med creme brulé med syltade rabbarber.
Måste säga att Basement var lika bra som jag hade förväntat mig - ja
till och med bättre! Det är den mäktigaste och godaste middag jag har
ätit i hela mitt liv och jag har svårt att tro att någonting någonsin kommer
att slå det! Det enda negativa är att smakar det så kostar det.




Vad tycker du om det jag skrivit?
Postat av: Weezer

Oj vad du kommer få springa på bandet efter det där..:-)

2010-04-12 @ 19:59:21

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback