Varför har vi inte 8 dagar på en vecka.. och 8 veckors semester


Godmorgon världen. Man är på benen idag senare än vanligt och det är väll tur för att gå upp klockan 05.00 är galet tidigt. Idag blir det fullt ös. Kallendern är fylld till max av aktiviteter. Det ska pluggas till fyra tiden, sen hem, städa, avboka lördagens evenemang, köpa nya postitlappar m.m. I kväll hoppas jag hinna träna också. Men känner jag tiden rätt så är den över snabbare än snabbast.

Tänkte på det igår. Varför har inte veckan 8 dagar och varje dygn 26h? Denna vecka och den förra, har jag gått upp halv sex vaje morgon och gått och lagt mig halv tolv. Det är maximal användning av timmarna - tyvärr kommer väll min kropp strejka någon dag och så kommer jag vilja sova 24h. Synd bara att man ha vant sig vid den här dygnsrytmen. Man får ju mycket gjort :-)

8 veckors semester skulle sitta bra sen.. eller 13.. ja vad är det nu lärarna har?

Nu ska jag läsa de sista 20 sidorna i redovisningsboken. Det är rätt intressant att läsa extern redovisning, i så där 2-3 minuter, sen vill kroppen i väg på annat, mer stimulerande,..typ ut i badrummet för att sminka sig för tredje gången.. det är märkligt.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback