Utan bil


I söndags blev jags stoppad klockan tio på morgonen när jag skulle till Alum och handla. Jag fick blåsa och dom kollade körkort, bilregisteringsbevis, skatt.. men vet ni, huvudorsaken till att dom kollade mig var faktiskt att dom har en "Bilbältesdrive" just nu. Så mina vänner befinner ni er på vägarna så var noga med bältet för -1500 svider i portmonän. Som tur var är jag ett bältesmonster som knappt stiger in i bilen förens bältet är på.

Igår var tanken att en lång dags studier skulle avslutats med ett svettigt träningspass. Men då jag inte hadde någon bil och det småskurade var det inget problem att ställa in. Hjärtats mamma ville få med mig på löpning. Visst vill jag innerst inne, men mitt mentala sätter stop. Inget fel är det väll på kondisen egentligen men man får lätt en psykiskblockering efter 4 månaders uppehåll i träningen. En annan dag.. eller?

kvällen försvann på något konstigt sett, pluggade lite och plötsligt vart klockan tio. Innan jag gick och la mig spikade jag upp en tavla. Undra vad hjärtat säger nu? undrar om han gillar att jag pryder våra väggar med C. Gynning?

Idag är det tisdag och jag ska köra sista rycket inför tentan som ligger i morgon. I vanliga fall brukar jag känna - ge mig en vecka till, men så känner jag faktiskt inte idag. Nu känner jag att jag gjort så gott jag kunnat på den tid jag haft PS: Studier dygnet runt inprincip. Men det har varit skönt. Inners inne så gillar jag ju att plugga. Att lära sig nya saker är ju det bästa.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback