Om män bara visste - Äggstockar är ett mysterium


Hur det känns en dag som denna.

I fredags:
Jag: Blööö blööö blöö
Hjärtat: varför är du så gnällig?
Jag: snyft snyft snyft
Hjärtat: varför gråter du
Jag: syft blööö, snyft blöö.. jag vet inte..
Hjärtat: Har du stressat och sovit för lite?
Jag: Nej, jag är nog bara sken dräktig eller nått..
Hjärtat: Jaha?

I Lördags morgon:
Jag: Mina bröst är typ hårda som av silikon
Hjärtat: Va? konstigt
Jag: Hm..

I lördags dag:
Jag: Jag är så rastlös
Hjärtat: Varför då?
Jag: Jag vill göra nått men jag orkar inte - det är frusterande
Hjärtat: men..
Jag: ååååå suck, stön

I morse
Jag: hjärtat jag tror jag har ett blåmärke i ljumsken, det gör ont men det är inte blått
Hjärtat: jaha, konstigt

Vid 11 tiden:
Jag smsar hjärtat: "Nu har jag fått förklaringen, mitt befarade blåmärke i
ljumsken är inget blåmärke, det gör tydligen ont för att jag har ägglossning
denna vecka, vilket också förklarar både min rastlöshet och min gråtattacker.
Så när man nu vet att det är kroppens sätt att signalera att den är fruktsam och
fungerar kan man gå med på att den är lite mongo ibland.." Puss från ditt könsmogna
lilla kärleksmongo

Skönt att ha det uträtt nu kan jag styka magcanser och svininfluensa från listan.
Men tänk om män förstod vad humör svängningar är. Det är som att kroppen är
helt ostyrbar. Man vill skratta men man gråter - det är sjukt.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback