Fjällen fortsättning dag 2


Clarissa (vår fågelhund) gjorde ett strålande jobb och vi hittade flera kullar med ripor.

det bästa med ripor är att dom trivs nära myrar och på myrarna trivs hjortronen

Dessutom var det ett riktigt blåbärs år i år. Man kan likna mig vid ett barn
i en godis äffär. När jag ser ängarna med blåbärsris får jag nästan panik.
Jag vill plocka allt! jag går från tuva till tuva.. och det finns bara med och
mer och jag vill ha allt.. tillslut får jag lägga mig ner och titta på himlen
för att inte svimma av lycka.

kring tolv tiden brukar vi söka efter en bäck så vi kan laga lunch.

vad är bättre än att äta det man på fjället fångat/jagat.

Sen jagar vi vidare, full laddade med energi. Dagarna är från 8 på
morgonen till sex på kvällarna. Man går hela tiden, men man blir aldrig
trött för det är så mycket aktion. Sen gör ju fjällluften sitt för välbefinnandet!

ibland får man oväntat besök, men det är bara trevligt!

sen när man kommer tillbaka till lägret blir det bad i den 8 gradiga
fjällbäcken, lite rose vid brasan och en stor filt. Höstfärgade löv fångar
lätt ens förundran och man gläds att man är så lyckligt lottad!

Sen blir det middag - Ripor, bacon, röttvin, sås och tunnbröd.. bättre blir det inte

När det börjar skymma är det dax för kvällsfiske. Då går de större
fiskarna ner i bäckarna för att jaga och då står vi där och väntar på dom.
I fjällen är det så roligt att fiska för det nappar oftare och det är matfisk.
Vi brukar ta upp ca 2 om
dagen, så mycket så det räcker till middagen.
Dom andra små firrarna
får växa på sig till nästa år och näst nästa år.. osv.

kvällarna avslutas framför brasan, med korv, kall öl och en skön norrlänsk tystnad

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback