Uppsala


Tog tåget upp på lördag morgon. När jag kom upp till stlm skulle jag
byta tåg, oturligt nog satte jag mig på fel tåg, och inget mindre än
Göteborgståget som var på väg hem igen. Så det kan gå! fick först
en smärre chock, men eftersom tåget stannade rätt fort var det ingen
större skada skedd. Totalt tog det en timme att komma tillbaka till sthlm

När jag väl kom till Uppsala blev jag väl bemött av min bästaste bästaste
vän Anna. Tillsammans hjälptes vi åt och fixade de sista förberedelserna
och sen åkte vi hem för att göra oss fina för kvällen.

Vid fyra gick vi över till Annas studiekamrater/vänner från Norrlandsnation
på en fördrink och lite mingel.

vid fem åkte vi upp till den slottslika fest lokalen. I taxin skrattade vi
gott att våra klänningar var identiska. Anna lyckades dock piffa bort
likheterna genom att kasta på sig en härlig vit päls och lite pärlor.

Sen satte vi oss. Jag hamnde vid honörs bordet med en jätte trevlig
kille vid namn Mauro på min vänsta sida, och huvud kuratorn (chefen
på nationen på min vänstra sida) - Tack för det! till er som fixade bordsplaceringen.
Men det bästa av allt var att jag satt nära Anna.

sen började festen med alla dess rätter, Bla, rödbetor-chevré, morotssorbe,
älgkött, vaniljkoka päron, tryfflar, m.m till detta bjöds mängder av vin och
snapps.. något som säkert gladde min bordsherre, eftersom jag drack ca 1/2 glas totalt.

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback