Tårtmästare!


Igår skulle jag och simon fixa tårta till brölloppet. Simon är nämligen tårtmästare
så jag tänkte han kunde lära mig ett och annat. Vi bestämde att vi skulle baka
bröllopstårta med chokladbotten. Vi började med chokladsockerkaka och sedan
smält choklad och marzansås, andra varvet var det lika dant.

Sen vispade jag chokladgrädde (I en kastrull för alla bunkar var på festen)
Det var grädde med oboý.


Sen hadde vi på grädden på tårtan. Det är gott med chokladgrädde, och
tar man i lite vaniljsocker så blir det extra gott!

Sen skulle marzipanen på, och där såg man verkligen att simon hadde talang!

Sen gjorde vi våning nr 2 och då hadde vi sylt, grädde och marzansås i..

Så här såg det ut när vi började med rosorna.. nu var det roligatse kvar..
att smycka tårtorna!

Här ser ni när rosorna och grädden kommit på, och här sätter jag på pärlor

Det blev två stora tårtor, en råsa och en grön

Se det färdiga resultatet jag är så stolt över mig och simon! Vi är tårtmasters!

Vad tycker du om det jag skrivit?

Skriv till mig:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback